اسپری Electrick

اسپری Electrick هر سطحی را به یک نمایشگر لمسی تبدیل می‌کند

با استفاده از اسپری Electrick ساخت محققین دانشگاه کارنگی ملون، شما میتوانید هر شی و یا هر سطحی را به یک نمایشگر لمسی تبدیل کنید. این اسپری ارزان قیمت از سال آینده وارد بازار میشود.

در حال حاضر تقریبا تمامی سطوح لمسی که ما مشاهده کرده‌ایم نمایشگرها هستند، به طور مثال می‌توان به نمایشگرهای گوشی های هوشمند، تبلت ها و محصولاتی از این دست اشاره کرد. مطمئنا در این بین پروژکتورها و لیزرهایی نیز معرفی شده‌اند که سطوح لمسی را به ارمغان بیاورند، اما به نظر می‌رسد محققین دانشگان کارنگی ملون وسیله‌ی جدیدی را اختراع کرده‌اند که می‌تواند به شکل جذابی این قابلیت را به ارمغان بیاورد.

ویدیو معرفی اسپری Electrick

 

گروه “Future Interfaces” این دانشگاه اخیرا از پروژه‌ی تحقیقاتی جدید خود به نام اسپری Electrick رونمایی کده است. این دستاورد درواقع یک اسپری است که وقتی آن را بر روی هر سطحی بی‌افشانید، آن را به یک نمایشگر لمسی تبدیل می‌کند. این بدان معناست که شما می‌توانید بر روی هر شی و یا حتی دیوار خانه خود آن را اسپری کنید تا یک دستگاه لمسی غیرمعمول در اختیار شما قرار گیرد.

در ویدیوی بالا این گروه نشان می‌دهد که اسپری Electrick چگونه می‌تواند شی نظیر یک گیتار را به یک نمایشگر لمسی تبدیل کند و از آن به عنوان یک کنترل کننده اپلیکیشن استفاده کرد. این بدان معناست که حتی در آینده‌ای نزدیک می‌توان اجزای مختلف یک گیتار را به صورت تماما قابل تنظیم بر روی آن قرار داد و تجربیات موسیقیایی مدرن را به ارمغان آورد.

یکی دیگر از مثال‌های کاربرد اسپری Electrick افشاندن آن بر روی فرمان یک اتومبیل است. در ابتدا کافیست آن را با این اسپری کربنی رنگ آمیزی کنید و سپس الکترودها را به آن متصل کنید. حال فرمان اتومبیل شما به یک دستگاه ورودی لمسی تبدیل خواهد شد که می‌توانید همراه با آن اپلیکیشن های داشبورد را از همان طریق کنترل کنید. هنوز مشخص نیست به صورت دقیق چه زمانی این اسپری جذاب وارد دنیای واقعی می‌شود، اما محققان ادعا می‌کنند که فاصله‌ی حداکثر یک ساله‌ای برای تجاری سازی آن مورد نیاز است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*