بزرگترین مرکز آزمایش اتومبیل های خودران

ساخت بزرگترین مرکز آزمایش اتومبیل های خودران در کره جنوبی

بزرگترین مرکز آزمایش اتومبیل های خودران به زودی در کره جنوبی تاسیس خواهد شد. در ادامه، ویژگی‌های این سایت که برای آزمایش اتومبیل های بدون راننده و با نام K-City تاسیس خواهد شد را بررسی می‌کنیم.

رفته رفته شاهد متداول شدن اتومبیل های خودران در سراسر دنیا هستیم. بزرگترین چالش در مقابل این اتفاق، تاسیس محل‌هایی جهت اجازه به کاربران برای تست اتومبیل‌های خود است. به عقیده متخصصین، ساخت یک مرکز آزمایش اتومبیل های خودران کار ساده و ارزانی نیست. برای تاسیس چنین مکانی، به فضا و امکانات زیادی نیاز است تا بلکه بتوان تمامی شرایط محیط واقعی شهری و مخصوصا جاده‌ای را در آن فراهم کرد. راننده باید پیش از رفتن به خیابان و یا جاده به وسیله اتومبیل خودران خود، از تمامی اتفاقاتی که ممکن است بر سر راه وی قرار گیرند اطلاع داشته باشد و خود را برای آن‌ها آماده کند.

بزرگترین مرکز آزمایش اتومبیل های خودران

بزرگترین مرکز آزمایش اتومبیل های خودران توسط برترین شرکت‌های تکنولوژی و خودروسازی استفاده خواهد شد

با توجه به اهمیت این موضوع، دولت کره جنوبی تصمیم گرفته بزرگترین مرکز آزمایش اتومبیل های خودران را به مساحت 36 هکتار در این کشور تاسیس کند. از مدت‌ها قبل شاهد علاقه شدید دولت این کشور به پیشتاری در صنعت اتومبیل های خودران هستیم، به طوری که کره جنوبی هدف خود را رهبری در این عرصه عنوان کرده است. بر اساس رسانه‌های خبری کره جنوبی، بزرگترین مرکز آزمایش اتومبیل های خودران توسط شرکت‌هایی همچون SK Telecom و Naver استفاده خواهند شد.

به عنوان دیگر شرکت‌های برجسته کره جنوبی که از این مرکز استفاده خواهند کرد باید به غول تکنولوژی یعنی سامسونگ و دو خودروساز قدرتمند این کشور یعنی کیا و هیوندای اشاره کرد. سامسونگ مدتی قبل اجازه تست اتومبیل های خودران در سطح جاده‌های عمومی کره جنوبی را به دست آورد.

گفته می‌شود عملیات ساخت بزرگترین مرکز آزمایش اتومبیل های خودران از مدت‌ها قبل و تحت نظر سازمان حمل و نقل و ایمنی کره جنوبی آغاز شده است. مساحت این سایت در نهایت حدود 360 هزار مرتب مربع خواهد بود و قرار است تا به مسیرهایی مختص عبور اتوبوس، شاهراه‌های مخصوص وسایل نقلیه سریع‌السیر، مناطقی برای پارک خودکار اتومبیل‌ها و دیگر مناطق لازم و ایده‌آل برای تست اتومبیل های خودران مجهز شود. حدود 9.7 میلیون دلار برای ساخت این مرکز سرمایه‌گذاری شده است.

بزرگترین مرکز آزمایش اتومبیل های خودران

مساحت بزرگترین مرکز آزمایش اتومبیل های خودران در کره جنوبی که با نام K-City شناخته می‌شود، از مساحت MCity واقع در ایالت میشیگان آمریکا دو برابر بیشتر است. MCity توسط کمپانی‌های برتر تکنولوژی و تعداد زیادی از اتومبیل‌سازان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساخت K-City مدت زمان زیادی طول نکشیده و در سال 2018 شاهد آغاز به کار آن خواهیم بود. کره جنوبی با تاسیس بزرگترین مرکز آزمایش اتومبیل های خودران تا حد زیادی به هدف خود برای رهبری در این صنعت نزدیک خواهد شد.

همچنین باید به اهداف هیوندای به عنوان بزرگترین اتومبیل‌ساز کره جنوبی اشاره کرد که تصمیم گرفته سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی اتومبیل‌ های خودران داشته باشد. این شرکت مدعی است از آنجایی که از سنسورهای ارزان‌تر و با تکیه بر نیاز پردازشی کمتر در ساخت محصولات خود بهره می‌برد، اتومبیل‌ های خودران هیوندای دارای قیمت‌های به مراتب پایین‌تری خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*