نیسان سنترا

نیسان سنترا (Nissan Sentra)؛ مشخصات، امکانات و قیمت خودروی جدید بازار ایران

نیسان سنترا (Nissan Sentra) یک سدان جمع و جور یا کامپکت است که به زودی وارد بازار ایران خواهد شد. در این مطلب، مشخصات، امکانات و قیمت این خودروی ژاپنی را بررسی می‌کنیم.

نیسان سنترا از حدود 4 دهه پیش در بازارهای سراسر جهان به فروش می‌رسد. این خودروی ژاپنی در ابتدا یک سدان کوچک بود اما نسل پنج آن که در سال 2000 عرضه شد و نسل‌های پس از آن با فضای داخلی بیشتر روانه بازار شد و در جمع سدان‌‌های جمع و جور یا کامپکت قرار گرفت.

نیسان سنترا

شرکت ژاپنی نیسان این خودرو را تا سال 2013 با نام Sunny و پس از سال 2013 با نام Sylphy تولید می‌کرد و با نام سنترا در کشورهای دیگر فروخته می‌شد. اکنون نیز زمزمه‌های ورود نسل هفتم نیسان سنترا به بازار کشورمان به گوش می‌رسد. این نسخه در سال 2013 معرفی شد و چه در فضای بیرونی و چه در فضای داخلی شباهتی به نسل قبلش ندارد. شرکت نیسان این نسل از خودرو را مشابه خودروهای آلتیما و ماکسیما طراحی کرده است.

اولین فیس لیفت نسل هفتم نیسان سنترا در سال گذشته همراه با درب موتور، رینگ‌های 16 و 17 اینچی، گلگیرها، چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره جدید رونمایی شد. اضافه شدن رنگ آبی براق، صندلی 6 حالته برقی با قابلیت تنظیم برقی گودی کمر برای راننده، سیستم چندرسانه‌ای نیسان کانکت و طراحی مجدد کنسول، فرمان و صفحه کیلومتر از دیگر تغییراتی هستند که در این فیس لیفت ایجاد شده‌اند.

نیسان سنترا

نیسان در سال 2017 نیز دو تیپ جدید را به نام‌های سنترا توربو (Sentra Turbo) و سنترا نیسمو (Sentra Nismo) به این خودرو اضافه کرد. تیپ نیسمو دارای کیت بدنه اسپورت و رینگ‌های جدید بوده و ارتفاع سیستم تعلیق خودرو نیز کاهش پیدا کرده است. همچنین در کابین خودرو از صندلی‌های اسپورت و تریم قرمز استفاده شده است. علاوه بر آن، هر دوی این تیپ‌ها دارای یک ویژگی بسیار مهم هستند و شرکت نیسان برای نخستین بار این خودرو را به پیشرانه توربوشارژ مجهز کرده است.

مشخصات نیسان سنترا

پیشرانهقدرت موتورگشتاورگیربکسمصرف سوخت شهریمصرف سوخت جاده‌ایوزن
1.6 لیتر توربو188 اسب بخار240 نیوتن متر6 سرعته دستی CVT8.7 تا 9 لیتر7.1 تا 7.4 لیترهزار و 365 تا هزار و 395 کیلوگرم
1.8 لیتر130 اسب بخار174 نیوتن متر6 سرعته دستی CVT8.1 تا 8.7 لیتر6.2 تا 6.5 لیترهزار و 292 تا هزار و 305 کیلوگرم

 

در حال حاضر هم نسخه پس از فیس لیفت و هم نسخه قبل از فیس لیفت به عنوان مدل 2017 فروخته می‌شود با این تفاوت که نسخه پس از فیس لیفت به بازار اروپا و آمریکای شمالی و نسخه قبل از فیس لیفا به بازار آسیا و خاورمیانه صادر می‌شود. با این حساب پیش‌بینی می‌کنیم که نسخه قبل از فیس لیفت آن در بازار ایران فروخته شود.

نیسان سنترا

قیمت نیسان سنترا

نیسان سنترا در امارات با قیمت 50 تا 70 هزار درهم به فروش می‌رسد و به نظر می‌رسد که با قیمت 130 تا 150 میلیون تومان وارد بازار ایران شود. تویوتا کرولا، میتسوبیشی لنسر، رنو فلوئنس، هیوندای النترا و کیا سراتو را می‌توان از اصلی‌ترین رقیبان این سدان ژاپنی دانست.

گالری عکس های نیسان سنترا