پیش بینی های بیل گیتس

پیش بینی های بیل گیتس در مورد آینده : نظریه‌هایی عجیب که احتمال تحقق آنها وجود دارد!

این روزها بسیاری از دانشمندان و محققان در رابطه با آینده نظریه‌های جذابی ارائه می‌دهند؛ اما شایعات هیچ کدام از آنها به اندازه پیش بینی های بیل گیتس که احتمال تحقق آنها نیز وجود دارد، عجیب نباشند.

اگرچه جسم بیل گیتس در این دنیاست، اما ذهن آن به آینده تعلق دارد. در گذشته، این بشردوست بزرگ به خوبی فراگیر شدن گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی را پیش بینی کرده بود. شواهد موجود نیز از احتمال محقق شدن پیش بینی های بیل گیتس در رابطه با آینده دنیا خبر دارند.

هفت مورد از پیش بینی های بیل گیتس

بیوتروریسم، 33 میلیون انسان را در کمتر از یک سال از بین می‌برد

پیش بینی های بیل گیتس

طی کنفرانسی که در ماه فوریه در مونیخ برگزار شد، بیل گیتس یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات در رابطه با آینده سلامت بشر را پاتوژن‌های که توسط بیوتروریست‌ها در هوا آزاد می‌شوند، اعلام کرد. این مواد می‌توانند ویروس آبله مصنوعی یا آنفلوآنزای فوق حاد باشند که نسبت به گونه‌های طبیعی آنها، بسیار کشنده‌تر هستند.

به عقیده اپیدمیولوژیست‌ها، احتمال شیوع چنین چیزی طی 10 تا 15 سال آینده وجود دارد.

به دنبال همین موضوع، واکسیناسیون در سطح گسترده به یکی از بالاترین اولویت‌های بیل گیتس و بنیادش تبدیل شده است.

آفریقا به صورت کامل در تولید غذا خودکفا خواهد شد

بیل گیتس در نامه سالانه خود در سال 2015، پیش‌بینی کرد بهره‌وری صنعت کشاورزی آفریقا تا سال 2030 بیشتر از 50 درصد شده و این قاره در زمینه تولید غذا خودکفا می‌شود.

اگرچه بیش از 70 درصد ساکنان آفریقای سیاه یا زیرصحرایی از کشاورزان هستند، اما سالانه 50 میلیارد دلار بابت واردات مواد غذایی در این قاره هزینه می‌شود.

طی 15 سال آینده، نوآوری در صنعت کشاورزی چنین مشکلاتی را به صورت کامل از بین خواهد برد.

تا به امروز، جهان موفق به توسعه کودهای بهتر، محصولات زراعی مغذی و مقاوم در برابر خشکی و بیماری‌های مختلف شده و به واسطه این موارد و تکنولوژی های موجود دیگر، کشاورزان می‌توانند تولیدات محصولات خود را دو برابر کنند.

بانکداری تلفن همراه، زندگی فقرا را متحول می‌کند

یکی دیگر از جذاب ترین پیش بینی های بیل گیتس ، به بانکداری تلفن همراه مربوط می‌شود. به دنبال شرایط دشوار برای امرار معاش در آفریقا، مشکلات بسیاری پیش روی مردم این قاره برای پرداخت هزینه‌های درمانی، غذایی، آموزشی و خدماتی وجود دارد و شاید هیچ‌گاه امکان برطرف کردن تمام آنها وجود نداشته باشد.

اگرچه این مشکلات را از جنبه‌های مختلف می‌توان بررسی کرد، ولی به عقیده گیتس، زیرساخت‌های ضعیف بانکداری علت اصلی هستند. در حال حاضر سرویس‌های مالی مختلفی همچون “M-PESA”، دسترسی دیجیتالی مردم کنیا و اوگاندا به بانک‌ها را فراهم کرده‌اند. به همین جهت افرادی که در گذشته از خدمات بانکی استفاده نکرده‌اند، می‌توانند با ایجاد حساب، پول خود را به شکل آسان‌تری ذخیره کنند.

دو میلیارد نفر از مردمی که امروزه از حساب بانکی استفاده نمی‌کنند، تا سال 2030 به این سرویس‌ها روی آورده و علاوه بر ذخیره پول، پرداخت‌های خود را از طریق تلفن همراه انجام خواهند داد.

تا آن زمان، ارائه دهندگان سرویس‌های موبایلی طیف گسترده‌ای از خدمات مالی همچون حساب‌های پس‌انداز بهره‌دار، کارت‌های اعتباری و بیمه‌ را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

تا سال 2035 تقریبا هیچ کشور فقیری وجود نخواهد داشت

بر اساس پیش بینی های بیل گیتس در نامه سالانه‌اش در سال 2014، به واسطه روند ادامه‌دار کمک‌های خارجی، تا سال 2035 تقریبا هیچ کشور فقیری باقی نخواهد ماند. هرچند از همان زمان، بنیاد بیل گیتس و همکارانش نسبت به تصمیمات دولت ترامپ برای بودجه کمک‌های خارجی ابراز نگرانی کرده‌اند. با این حال، گیتس نسبت به ریاضیات خوش‌بین است.

پیش بینی های بیل گیتس

به علاوه، گیتس با توجه به آمار بانک جهانی، در نامه خود افرادی را «فقیر» می‌داند که بودجه روزانه آنها کمتر از 1.90 دلار باشد. با این تعریف، در حال حاضر مردم 35 کشور جهان چنین وضعیتی دارند.

در آینده، تقریبا درآمد مردم تمام کشورها در سطحی خواهد بود که امروزه آن را متوسط رو به پایین یا بالاتر از آن می‌دانیم. به علاوه، این کشورها با کمک گرفتن از همسایگان سازنده و مولد خود، از نوآوری‌های آنها همچون واکسن‌ها، بذرهای اصلاح‌شده و انقلاب دیجیتال استفاده خواهند کرد.

تا سال 2030، انرژی پاک، نیروی مورد نیاز جهان را تامین خواهد کرد

یکی از جذاب‌ترین پیش بینی های بیل گیتس که در سال 2016 مطرح شد، استفاده بخش عمده کشورهای جهان از باد، خورشید و دیگر منابع انرژی تجدیدپذیر به منظور تامین نیروی مورد نیاز است. او در نامه سالانه خود این‌گونه می‌نویسد:

چالش بزرگی پیش روی ما قرار دارد، چالشی بزرگ‌تر از آن چیزی که بسیاری از مردم تصور می‌کنند. اما به شانس و فرصت موجود نیز باید توجه کرد.

بسیاری از کشورهای فقیر که گیتس از آنها بازدید کرده است، فاقد آب آشامیدنی یا نیروی الکتریسیته هستند. این یعنی به هنگام شب، امکان روشن کردن خانه‌ها، کسب و کار و یا انجام خدمات درمانی حیاتی وجود نخواهد داشت.

اگر جهان توانایی پیدا کردن منبعی ارزان از انرژی پاک را داشته باشد، نه تنها مشکلات مربوط به تغییرات آب و هوایی برطرف خواهد شد، بلکه زندگی میلیون‌ها نفر نیز دگرگون می‌شود.

تعداد بی شماری از مشاغل به خاطر ماشینی شدن، از بین می‌روند

به عقیده گیتس، طی 20 سال آینده ربات‌ها جایگزین کارکنان انبارها و کارخانه‌های کشورهای مختلف خواهند شد. حال با توجه به اینکه کدام صنعت ماشینی می‌شود، تعداد مشاغلی که از دست خواهند رفت نیز متفاوت خواهد بود.

در حال حاضر کار تعویض ربات‌ها با نیروی انسانی در بسیاری از صنایع آغاز شده است

ایده بیل گیتس برای مقابله با این موضوع، وضع قوانین مالیاتی برای ربات‌ها و دریافت مالیات بر در آمد حاصل از ماشینی شدن صنعت است.

ریشه کن شدن فلج اطفال تا سال 2019

بر اساس آخرین آمار، تا پایان سال 2016 تنها 37 مورد جدید از فلج اطفال گزارش شده که در مقایسه با سال 1980 که 400 هزار مورد بود، کاهش چشم‌گیری داشته است.

پیش بینی های بیل گیتس

هم‌اکنون تنها چند صد نفر از افراد جهان به فلج اطفال مبتلا هستند و گیتس امیدوار است بعد از آبله، فلج اطفال دومین بیماری باشد که به صورت کامل ناپدید می‌شود. وی در نامه سالانه خود در سال 2013 با اشاره به برنامه‌های مورد نیاز در رابطه با اطلاع‌رسانی و هوشیاری دادن در رابطه با واکسیناسیون، این‌گونه می‌نویسد:

انجمن جهانی فلج اطفال در حال نهایی کردن طرحی‌ست که به عقیده من می‌تواند طی شش سال آینده، این بیماری را به صورت کامل ریشه کن کند. این دستاورد در حالی محقق می‌شود که در گذشته، سالانه بیش از 400 هزار نفر بابت این بیماری، فلج می‌شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*