فلوئنت دیزاین مایکروسافت

فلوئنت دیزاین ؛ رابط کاربری جدید مترو برای ویندوز مایکروسافت

فلوئنت دیزاین (Fluent Design)، رابط کاربری جدید ویندوز و اپلیکیشن های مایکروسافت است که همراه با آپدیت Fall Creators به دستگاه های این کمپانی اضافه خواهد شد.

کمپانی مایکروسافت شب گذشته در کنفران Build توسعه دهندگان خود از سیستم فلوئنت دیزاینی رونمایی کرد که پیشتر آن را با نام پروژه نئون (Project Neon) می‌شناختیم. غول نرم افزار جهان چندین ماه است که از تغییرات در طراحی ویندوز 10 سخت می‌گوید و حالا آماده است تا در این رویداد بزرگ جزئیات جدیدی را از این تغییرات که تا اواخر سال جاری منتشر می‌شوند ارائه کند.

فلوئنت دیزاین مایکروسافت

به عنوان بخشی از آپدیت Fall Creators ویندوز 10، مایکروسافت قصد دارد از این سیستم طراحی جدید استفاده کند. اغلب این تغییرات شامل اضافات ظریفی مثل افکت‌های محو کننده است که ما پیشتر سبکی از آن‌ها را در ویندوز بازنشسته شده‌ی ویسا دیده بودیم. سیستم فلوئنت دیزاین نسل جدیدی از طراحی مترو مایکروسافت است و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد پدیدار شدن آن در اپلیکیشن ها و سرویس های این کمپانی در ویندوز، آی او اس و اندروید خواهیم بود.

فلوئنت دیزاین مایکروسافت

فلوئنت دیزاین به تدریج به محصولات مایکروسافت ورود پیدا خواهد کرد

مایکروساف در حال برنامه ریزی برای پیاده سازی این تغییرات ظریف طراحی به صورت تدریجی است. بعضی از آن‌ها در حال حاضر توسط آپدیت های جدید به اپلیکیشن های کنونی ویندوز 10 آمده‌اند و سایر آن‌ها نیز همراه با آپدیت Fall Creators و آپدیت های آینده به این سیستم عامل ورود پیدا خواهند کرد. هارون وودمن یکی از مدیران مایکروسافت برای وصف این برنامه ریزی اینگونه می‌گوید «پیدایش تغییرات، همانند رفتن به یک سفر است». این بدان معناست که تغییرات در طراحی در طول زمان برای ویندوز و سایر محصولات مایکروسافت ظاهر خواهد شد.

امروز جو بلفیور، معاون ریاست بخش سیستم عامل ها در مایکروسافت با حضور بر روی سن کنفرانس Build 2017 برخی از تغییرات فلوئنت دیزاین را شرح داد. وی گفت:

شما فلوئنت دیزاین را در ویندوز شل، در اپلیکیشن های ما و سراسر دستگاه ها مشاهده خواهید کرد.

مایکروسافت با تمرکز بر روی نور، عمق، حرکت، متریال و مقیاس در فلوئنت دیزاین، قصد دارد تغییرات کوچک ویندوز دسکتاپی خود را برای تعامل هرچه بیشتر با کاربران به بهترین نحو ارائه کند. و همچنین پیشنمایش کار با قلم، نشان می‌دهد که مایکروسافت چگونه تجربه استفاده از آن در تمامی بخش‌های مختلف ویندوز را به ارمغان خواهد آورد و به طور مثال به شما اجازه می‌دهد بر روی فایل های PDF خود در ویندوز تغییراتی را نیز اعمال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*