بهترین فبلت‌ های بازار

بهترین فبلت‌ های بازار (اردیبهشت 96) : درشت هیکل های قدرتمند

در این مطلب بهترین فبلت‌ های بازار در ماه جاری را معرفی خواهیم کرد. مزیت اصلی برترین فبلت های ماه، بزرگ بودن صفحه نمایش آن‌هاست که تماشای محتواهای مختلف روس گوشی موبایل را لذت‌بخش می‌کند.

دستگاه‌های دارای صفحه نمایش بزرگ طرفداران خاص خود را دارند. این دستگاه‌ها کوچک‌تر از تبلت بوده و از طرفی از گوشی های هوشمند عادی به مراتب بزرگ‌تر هستند، به همین دلیل آن‌ها را فبلت می‌نامند. با خرید یک فبلت، در کنار لذت بردن از یک صفحه نمایش عریض، دردسر جابه‌جایی یک دستگاه بزرگ همچون یک تبلت را نخواهید داشت. به عنوان یکی از مهمترین نقاط ضعف تبلت‌ها باید به دوربین‌های ناکار آمد آن‌ها اشاره کرد، مشکلی که در فبلت‌ها وجود نداشته و در آن‌ها شاهد به کار رفتن دوربین‌هایی قدرتمند همچون گوشی های هوشمند متداول هستیم.

بهترین فبلت‌ های بازار

در این ماه تصمیم گرفتیم تا برترین دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید و آی او اس را طی چند دسته‌بندی متفاوت معرفی کنیم. بعد از معرفی گوشی های هوشمند برتر ماه، نوبت به بهترین فبلت‌ های بازار می‌رسد. در مطالب بعدی اقتصادی‌ترین پرچمداران، اقتصادی‌ترین گوشی های موبایل میان‌رده و در نهایت دستگاه‌های دارای ویژگی‌های خاص را معرفی خواهیم کرد.

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس

قیمت جهانی : 850 دلار / قیمت در ایران : 3 میلیون و پانصد هزار تومان

بهترین فبلت‌ های بازار

صفحه نمایشپنل سوپر AMOLED، اندازه 6.2 اینچ با نسبت ابعاد تصویر 18.5:9، وضوح تصویر 1440 در 2960 پیکسل
سخت افزارچیپست اسنپدراگون 835، حافظه رم 4 گیگابایتی
دوربیندوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار
باتری3 هزار و پانصد میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع

 

  • مزایا: طراحی بسیار شکیل و خاص، نمایشگر منحنی زیبا و بسیار باکیفیت، ظرفیت داخلی 64 گیگابایت در نسخه پایه، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، پشتیبانی از فناوری‌های شارژ سریع و شارژ بدون سیم، درگاه یو اس بی نسخه C، دستیار هوشمند به همراه کلید فیزیکی اختصاصی برای فراخوانی آن، دوام باتری خوب
  • معایب: ظاهر نه چندان دلچسب آیکون‌های رابط کاربری تاچ ویز، نبود دوربین اصلی با طراحی دوگانه، جذب فوق‌العاده سریع اثر انگشت توسط پنل شیشه‌ای پشت دستگاه، قیمت بسیار بالا، استحکام پایین دستگاه در برابر ضربه، نمایشگر حساس و آسیب‌پذیر

سامسونگ در سال جاری، دو پرچمدار از سری S معرفی کرد. دومین مدل گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) نام داشته و برخلاف دو دستگاه ساخت دست اپل در سال گذشته، تفاوت زیادی با برادر کوچک‌تر خود ندارد. به جز اندازه نمایشگر بزرگ‌تر که به داشتن اندازه بدنه و باتری بزرگ‌تر نیز ختم می‌شود، تفاوت محسوس دیگری بین گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس وجود ندارد.

با خرید گلکسی اس 8 پلاس بیشتر به اعجاب طراحی در پرچمداران جدید سامسونگ و دلیل متمایز شدن آن‌ها از سایر بهترین فبلت‌ های بازار پی خواهید برد. این دستگاه نیز همچون مدل کوچک‌تر به نسبت ابعاد تصویر 18.5:9 مجهز شده است، به همین دلیل در مقایسه با دیگر بهترین فبلت‌ های بازار با این اندازه نمایشگر، بهتر در دست جای می‌گیرد. به عنوان مهمترین قابلیت‌های آن باید به دوام باتری کاملا قابل قبول، دوربین بسیار قدرتمند، دستیار صوتی بیکسبی به همراه کلید فیزیکی اختصاصی برای فراخوانی آن و مجهز شدن به قدرتمندترین چیپست موبایل سال یعنی اسنپدراگون 835 اشاره کرد.

اپل آیفون 7 پلاس

قیمت جهانی : 770 دلار / قیمت در ایران : 3 میلیون و ششصد هزار تومان

بهترین فبلت‌ های بازار

صفحه نمایشپنل LCD، اندازه 5.5 اینچ، وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل
سخت افزارچیپست اپل A10، حافظه رم 3 گیگابایتی
دوربیندوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 به همراه امکان فیلم برداری 4K، دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی
باتری2 هزار و نهصد میلی‌آمپر ساعتی

 

  • مزایا: دوربین اصلی دوگانه با قابلیت زوم آنالوگ و اعمال افکت‌های فوق‌العاده حرفه‌ای، توانایی بالای دوربین اصلی برای ثبت تصویر در شرایط نوری نامناسب، تطبیق رابط کاربری با صفحه نمایش بزرگ‌ دستگاه، دوام باتری بسیار خوب، نمایشگر بسیار باکیفیت با رزولوشن بالا در مقایسه با دیگر محصولات اپل، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، اسپیکرهای دوگانه، مناسب برای طرفداران بازی‌های موبایل
  • معایب: عدم پشتیبانی از جک صوتی 3.5 میلی‌متری، نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه بسیار پایین، آسیب‌پذیری بالای نسخه دارای رنگ جت بلک، قیمت بسیار بالا در بیشتر کشورهای دنیا، اکوسیستم بسته آی او اس، زمان شارژ مجدد بسیار طولانی

تاکنون هرگز گوشی موبایل بزرگ‌تر آیفون از برادر کوچک‌تر خود بهتر ظاهر نشده است، اما با معرفی آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) شاهد از بین رفتن این روال هستیم. برخلاف دو محصول جدید سامسونگ، دو دستگاه معرفی شده توسط اپل در سال 2016 علاوه بر اندازه نمایشگر، در بسیار از مشخصه‌ها با یکدیگر متفاوتند. به عنوان نمونه باید به ساختار دوگانه دوربین اصلی آیفون 7 پلاس اشاره کرد که آن را تبدیل به یکی از قدرتمندترین فبلت های بازار کرده است. تفاوت بسیار مهم دیگر آن، استفاده از 3 گیگابایت حافظه رم است.

دوربین آیفون 7 پلاس را باید نقطه قوت اصلی آن دانست، به طوری که تصاویر پورتره ثبت شده با آن تفاوت چندانی با تصاویر پورتره دوربین‌های حرفه‌ای ندارند. لنز دوم دوربین این گوشی موبایل تله فوتو بوده و علاوه بر اعمال افکت‌های خاص، برای بزرگ‌نمایی آنالوگ کارایی دارد. اگر در بین بهترین فبلت‌ های بازار به دنبال محصولی مناسب برای عکاسی می‌گردید، آیفون 7 پلاس بهترین انتخاب برای شماست.

بهترین فبلت‌ های بازار

همانند مدل کوچک‌تر، در آیفون 7 پلاس نیز خبری از درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری نیست. در عوض با خرید این محصول ویژگی‌هایی همچون مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و همچنین اسپیکرهایی دوگانه با توان بالای پخش موسیقی دریافت خواهید کرد. مهمترین نقطه قوت آیفون 7 پلاس در بخش سخت افزاری چیپست اپل A10 به کار رفته در آن است. با توجه به صفحه نمایش 5.5 اینچی و چیپست قدرتمند آیفون 7 پلاس، این دستگاه را همچنین باید انتخابی مناسب برای طرفداران بازی‌های موبایل دانست.

نسخه پایه این گوشی موبایل در ابتدا دارای 16 گیگابایت ظرفیت داخلی بود، اما اپل با حذف این نسخه، ظرفیت داخلی نسخه پایه را به 32 گیگابایت افزایش داد. از آنجایی که در گوشی های موبایل آیفون امکان افزودن کارت حافظه جانبی وجود ندارد، بهتر است کاربران به خرید نسخه 128 و یا 256 گیگابایتی این دستگاه نیز فکر کنند. یکی از نقاط قوت و همچنین نقاط ضعف آیفون 7 پلاس مربوط به باتری آن است. اگرچه دوام باتری این دستگاه با یک بار شارژ کامل حدود 9 ساعت است، اما شارژ شدن مجدد آن بیش از سه ساعت زمان می‌برد.

نکته منفی دیگر درباره آیفون 7 پلاس اندازه به مراتب بزرگ‌تر آن در مقایسه با سایر بهترین فبلت‌ های بازار با اندازه نمایشگر 5.5 اینچی است. حاشیه‌های زیادی در اطراف نمایشگر این مدل وجود دارند که با در نظر گرفتن سبک متفاوت طراحی امروزی، چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

گوگل پیکسل ایکس ال

قیمت جهانی : 770 دلار / قیمت در ایران : 3 میلیون و هشتصد هزار تومان

بهترین فبلت‌ های بازار

صفحه نمایشپنل AMOLED، اندازه 5.5 اینچ، وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل
سخت افزارچیپست اسنپدراگون 821، حافظه رم 4 گیگابایتی
دوربیندوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دارای سنسور IMX378 سونی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
باتری3 هزار و چهارصد و پنجاه میلی‌آمپر ساعتی

 

  • مزایا: طراحی بسیار شکیل و استفاده از مواد مرغوب در ساخت بدنه، دریافت مرتب آپدیت‌های نرم افزاری از سوی خود گوگل، یکی از قدرتمندترین فبلت های بازار در زمینه عکاسی، مجهز به تمامی امکانات دستیار هوشمند گوگل، دوام باتری بسیار خوب
  • معایب: نبود قابلیت‌های منحصربه‌فرد و متفاوت، قیمت بسیار بالا با در نظر گرفتن سخت افزار به کار رفته، عدم امکان افزایش حافظه با استفاده از کارت حافظه جانبی

مهمترین مزیت خرید دستگاه‌های اندرویدی ساخت دست خود گوگل، دریافت مرتب به‌روزرسانی‌ نرم افزاری است. این محصول را باید مدل بزرگ‌تر گوگل پیکسل دانست که قابلیت خاصی در مقایسه با آن ندارد و تنها در برخی زمینه‌ها همچون اندازه و رزولوشن نمایشگر، ظرفیت و دوام باتری و همچنین کمی در قسمت دوربین بهبود یافته است.

مزیت دیگر خرید گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) بهره بردن از تمامی امکانات دستیار هوشمند گوگل است. با استفاده از این ابزار می‌توانید با صدور فرمان‌های صوتی دستورات زیادی را اجرا کنید.

موتورولا موتو زد فورس دروید

قیمت جهانی : 500 دلار / قیمت در ایران : 2 میلیون و پانصد هزار تومان

بهترین فبلت‌ های بازار

صفحه نمایشپنل AMOLED، اندازه 5.5 اینچ با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل
سخت افزارچیپست اسنپدراگون 820، حافظه رم 4 گیگابایتی
دوربیندوربین اصلی 21 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
باتری3 هزار و پانصد میلی‌آمپر ساعتی

 

  • مزایا: قیمت مناسب، دوربین باکیفیت با وضوح تصویر بالا، دریافت مرتب به‌روزرسانی نرم افزاری، طراحی ماژولار و موجود بودن ماژول‌های متعدد برای آن در بازار
  • معایب: افزایش حجم و اندازه گوشی موبایل بعد از اتصال ماژول‌ها به آن، رابط نرم افزاری سطح پایین بخش دوربین

موتورولا موتو زد فورس دروید (Moto Z Force Droid) را باید محصولی متفاوت در مقایسه با قدرتمندترین فبلت های بازار کنونی دانست. این گوشی موبایل دارای طراحی ماژولار است. برخلاف ال جی جی 5 که با وجود داشتن طراحی ماژولار نتوانست موفق ظاهر شود، استقبال از گوشی های موبایل ماژولار موتورولا بسیار خوب است. دلیل این امر را می‌توان وجود ماژول‌های گوناگون برای هر محصول دانست. با استفاده از ماژول‌های این گوشی موبایل می‌توان ظرفیت باتری را افزایش داد و یا اینکه صدای اسپیکرهای آن را فوق‌العاده زیاد کرد. همچنین می‌توان دستگاه را تبدیل به یک پروژکتور کرد.

یکی از مهمترین مزایای موتورولا موتو زد فورس دروید در مقایسه با سایر قدرتمندترین فبلت های بازار ، استحکام فوق‌العاده بالای آن است. نمایشگر این گوشی موبایل به لطف مجهز شدن به تکنولوژی ShatterScreen، حتی حین سقوط مستقیم از ارتفاع چند متری بر روی سطحی سخت آسیب نمی‌بینید. همچنین لنوو به عنوان مالک شرکت موتورولا، آخرین نسخه اندروید را در این گوشی موبایل به کار برده و هر از گاهی برای آن آپدیت نرم افزاری منتشر می‌کند. در نهایت باید به دوربین 21 مگاپیکسلی آن اشاره کنیم که در مقایسه با سایر بهترین فبلت های بازار رزولوشن بسیار بالایی دارد.

هواوی میت 9

قیمت جهانی : 600 دلار / قیمت در ایران : 1 میلیون و نهصد هزار تومان

بهترین فبلت‌ های بازار

صفحه نمایشپنل LCD، اندازه 5.9 اینچ، وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل
سخت افزارچیپست کایرین 960، حافظه رم 4 گیگابایتی
دوربیندوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با طراحی دوگانه و مهندسی شده به دست شرکت Leica، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
باتری4 هزار میلی‌آمپر ساعتی

 

  • مزایا: ظرفیت و دوام باتری بسیار بسیار بالا، بدنه فلزی بسیار شکیل، دوربین دوگانه مهندسی شده به دست شرکت Leica، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بالا، قیمت مناسب
  • معایب: ظاهر نه چندان دلچسب رابط کاربری هواوی، رزولوشن پایین صفحه نمایش، نبود قابلیت خاص و منحصربه‌فرد

تمامی گوشی موبایل سری Mate هواوی دارای دو ویژگی ثابت هستند. داشتن صفحه نمایش بسیار بزرگ و مجهز شدن به باتری غول پیکر را باید مهمترین مزیت این دستگاه‌ها دانست. برای افرادی که حین جستجو برای خرید یک پرچمدار اولویت خود را دوام باتری بالا قرار می‌دهند، هیچ محصولی بهتر از هواوی میت 9 (Huawei Mate 9) وجود ندارد. دوام باتری این گوشی موبایل با یک بار شارژ کامل بیش از دوازده ساعت است که در مقایسه با سایر قدرتمندترین فبلت های بازار سه الی چهار ساعت بیشتر است.

بهترین فبلت‌ های بازار

مهمترین ویژگی هواوی میت 9 در بخش طراحی، بدنه فلزی بسیار شکیل آن است که حس خاصی حین در دست نگه داشتن به کاربر می‌دهد. این گوشی موبایل در مقایسه با سایر بهترین فبلت‌ های بازار معرفی شده همچون گوگل پیکسل ایکس ال قابلیت‌های مشابهی را ارائه کرده و از طرفی قیمت به مراتب ارزان‌تری نسبت به آن دارد.

اگرچه همه رسانه‌های خبری از دوربین دوگانه هواوی میت 9 به عنوان یک ویژگی متمایزکننده یاد می‌کنند، اما نمی‌توان تفاوت فاحشی میان تصاویر ثبت شده توسط آن و سایر بهترین فبلت‌ های بازار پیدا کرد. در هر صورت مهمترین مزیت هواوی میت 9 در مقایسه با دیگر قدرتمندترین فبلت‌ های بازار دوام باتری بالای آن است، به طوری که با خرید آن از حمل پاوربانک بی‌نیاز خواهید شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام
    الحق که گلکسی اس۷ اج عالیه دوماه میشه گرفتم تا الان دوبار بروزرسانی اومد واسش مشکلی هم نداشتم باهاش
    درمورد اس۸ کاملأ برعکسه که بعد گردوخاکی که معرفیش به پا کرد ۱۰۰۰تا مشکل از گوشه وکنارش زد بیرون

  2. قیمت ایفون ۷پلاس بالاترین قیمت در میان اسمارت فون هاست باوجود گذشت ۸ماه تولیدش از ۸۷۰ دلار شروع میشه