ASUS ZENBOOK

این سری از طراحی خیره کننده ای برخوردار می‌باشد. اولین نکته در مورد این سری می‌توان به وزن و ابعاد  آن اشاره نمود.
مدت‌ها است که شرکت‌های سازنده دستگاه‌های همراه، مانند نوت‌بوک به فکر استفاده راه کارهایی به منظور استفاده راحت‌تر کاربران از این دستگاه‌ها می‌باشند. یکی از این راه کارها طراحی دستگاه‌های بسیار باریک و همچنین کاهش وزن آن می‌باشد.
 اسوس به عنوان یکی از عرضه کنندگان نوت‌بوک در دنیا به تازگی نسل جدیدی از نوت‌بوک‌های خود را با نام ZENBOOK معرفی نموده است.
این سری از طراحی خیره کننده ای برخوردار می‌باشد. اولین نکته در مورد این سری می‌توان به وزن و ابعاد این آن اشاره نمود. وزن یک مدل از این نوت‌بوک‌ها با نام UX21E برابر با ۱.۱ کیلوگرم می‌باشد.
همچنین ضخامت آن در قسمت جلوی دستگاه برابر با ۳ میلی‌متر و در پشت دستگاه برابر با ۹ میلی‌متر می‌باشد!!
با توجه به چنین مشخصاتی، کاربران به راحتی می‌توانند این سری را حمل نمایند و این دستگاه به معنای واقعی یک «همراه» می‌باشد. اما ZENBOOK در حال حاضر شامل دو مدل با نام‌های UX21E و UX31E می‌باشد.
هردوی این دستگاه‌ها از محدوده وسیعی از نسل جدید پردازنده‌های Core I بهره می‌برند. در این سری از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است. یکی از این فناوری‌ها می‌توان به Bluetooth 4 اشاره نمود که تا میزان ۹۰% از مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل‌های قبلی خود برخوردار می‌باشد و نتیجه این امر افزایش طول عمر باطری در صورت استفاده از این فناوری می‌باشد.
اما یکی دیگر از قابلیت‌های انحصاری این دستگاه می‌توان به بهره گیری از نسل جدید Super Hybrid Engine-SHE- نسخه دو اشاره نمود.
 فناوری باعث افزایش عمر باطری تا میزان ۲۵% می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا این دستگاه به مدت ۲ هفته بدون نیاز به شارژ به حالت standby بماند.
به کمک فناوری instant on و SHE 2 زمان برگشت از حالت Sleep به مدت فقط ۲ ثانیه طول خواهد کشید. یعنی دستگاه در مدت فقط ۲ ثانیه به محیط سیستم عامل بر می‌گردد!
از دیگر فناوری‌های اختصاصی و بی نظیر این دستگاه می‌توان PowerWiz اشاره نمود.این فناوری منحصر فرد مشخص می‌کند که صورت استفاده هر نرم افزار چه میزان از مصرف باطری باقی می‌ماند.
به طور مثال وقتی در حال تماشای فیلم می‌باشید و یا در حال گشت و گذار در محیط اینترنت می‌باشید، این نرم افزار در حالت‌های مختلف میزان زمان باقی مانده از شارژ دستگاه را مشخص می‌نماید. اما باریک بودن این دستگاه، از کامل بودن آن از نظر پورت‌های موجود جلوگیری نکرده
 این دستگاه از اکثر پورت‌های متداول مانند ۲ پورت USB نسخه ۲ و ۳، micro HDMI، mini VGA و خروجی و ورودی صدا بهره می‌برد. این سری شامل دو سایز مختلف،۱۱ اینچ و ۱۳ اینچ با وضوح تصویر ۷۶۸×۱۳۶۶ و ۹۰۰×۱۶۰۰ می‌باشد.
از دیگر نکات مورد توجه در مورد این سری می‌تواند به فضای ذخیره سازی آن که از نوع SSD می‌باشد، اشاره نمود. که تا چندین برابر از HDD سریع‌تر می‌باشد؛ و همچنین با توجه به نیاز کاربران از 64GB تا 256GB قابل دسترس و انتخاب می‌باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*