اندروید در اتومبیل های آتی شرکت آئودی و ولوو

از اندروید در اتومبیل های آتی شرکت آئودی و ولوو استفاده خواهد شد

به زودی شاهد استفاده از اندروید در اتومبیل های آتی شرکت آئودی و ولوو خواهیم بود. یکی از مهمترین فاکتورهای دستیابی به این هدف، بهبود هوش مصنوعی دستیار گوگل است.

گوگل مدت‌هاست تصمیم گرفته اندروید را تبدیل به سیستم عاملی قدرتمند برای اتومبیل‌ های هوشمند کند. منظور از یک سیستم عامل کامل برای خودرو، کارکرد صحیح و بی‌‎نقص آن بدون نیاز به یک گوشی هوشمند است. این شرکت چند روز پیش و قبل از آغاز کنفرانس I/O خود اعلام کرد برای توسعه استفاده از اندروید در اتومبیل های هوشمند آینده با شرکت‌های آئودی و ولوو همکاری خواهد کرد. این شرکت‌ها اکنون در حال توسعه سیستمی مبتنی بر اندروید 7.0 نوقا برای اتومبیل های خود هستند.

اندروید در اتومبیل های آتی شرکت آئودی و ولوو

صفحه نمایش لمسی و اصلی اتومبیل و همچنین داشبورد دیجیتال در پشت فرمان، از نسخه اندروید تغییر یافته به دست این دو اتومبیل‌ساز قدرت خواهند گرفت. قرار است تا سرویس‌هایی همچون دستیار گوگل به فرمان‌ها و اپلیکیشن‌های عادی موجود بر روی اندروید اتو (Android Auto) اضافه شوند. مهمترین کاربرد استفاده از اندروید در اتومبیل های آتی شرکت آئودی و ولوو امکان کنترل اعمال پایه‌ای در خودروها همچون سرویس‌های گرمایشی و سرمایشی، موقعیت صندلی‌ها و همچنین باز و بسته کردن پنجره‌ها خواهد بود. بر اساس گفته‌های گوگل قرار نیست کنترل قسمت‌هایی حیاتی و بسیار مهم همچون ترمزها به دست سیستم عامل موبایل این شرکت سپرده شوند.

طبق اخبار منتشر شده، طی دو سال آینده شاهد استفاده از اندروید در اتومبیل های ولوو خواهیم بود و این شرکت تا آن زمان نسخه اندروید سفارشی‌سازی شده خود را عرضه خواهد کرد. البته حضور اندروید در اتومبیل های آئودی به مراتب زودتر اتفاق خواهد افتاد، چرا که این شرکت تصمیم گرفته ورژن مخصوص خود را در طرح مفهومی آئودی کیو 8 (Audi Q8) معرفی کند.

اندروید در اتومبیل های آئودی

از زمانی که اندروید اتو معرفی شد، گوگل تصمیم گرفت در آینده‌ای نزدیک سیستم عامل خود را به اندازه‌ای توسعه دهد که قادر باشد تمامی امکانات جانبی و مخصوصا قابلیت‌ها و آپشن‌های سرگرم‌کننده یک اتومبیل را به دست بگیرد. فعالیت اساسی گوگل در این زمینه از سال 2014 آغاز شد و این شرکت تصمیم گرفت اندروید اتو را تبدیل به سیستم عاملی بی‌نیاز از گوشی های هوشمند کند.

هدف اصلی گوگل از توسعه اندروید در اتومبیل ها در مازراتی جیبلی نمایش داده شد

گوگل هدف نهایی خود برای استفاده از اندروید در اتومبیل ها را در کنفرانس I/O سال گذشته نمایش داد. در این نمایشگاه شاهد یک دستگاه اتومبیل مازراتی جیبلی بودیم که در داشبورد آن یک صفحه نمایش لمسی 15 اینچی با رزولوشن 4K به کار رفته بود. به لطف ورژن اندروید به کار رفته در این سیستم هوشمند این خودرو راننده می‌توانست به همه چیز، از کنترل رادیو گرفته تا کنترل سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع دسترسی داشته باشد.

این نخستین باری نیست که شاهد تلاش به منظور استفاده از اندروید در اتومبیل های یک شرکت بزرگ هستیم. در ابتدای سال جاری گروه فیات کرایسلر (گروه مادر برند مازراتی) و شرکت گوگل با یکدیگر اعلام همکاری کردند. هدف از همکاری این دو شرکت، ساخت یک سیستم جدید با ادغام اندروید 7.0 نوقا گوگل و همچنین سیستم Uconnect خود فیات کرایسلر اعلام شد.

توسعه اندروید در اتومبیل ها

گوگل در آن زمان اعلام کرد سیستم توسعه یافته این شرکت در همکاری با فیات کرایسلر، به صورت متن باز ارائه شده و مخصوصا مشکلی برای کار با اندروید اتو و اپل کار پلی (CarPlay) ایجاد نخواهد کرد. به گفته مهندسین شرکت گوگل، کاربران همچنان می‌توانند در سیستم هوشمند اتومبیل خود اولویت را با اپل کار پلی قرار دهند و سیستم جدید اختلالی در کارکرد آن ایجاد نخواهد کرد. به گفته شرکت ولوو نیز با توسعه سیستم اندرویدی جدید، مشکلی در عملکرد سیستم کار پلی پیاده‌سازی شده در اتومبیل‌ های این شرکت ایجاد نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*