اندروید O گوگل

اندروید O گوگل تجربه کاربری روان را برای کاربران به ارمغان می‌آورد

شایعات و حدس و گمان‌های زیادی پیرامون سیستم عامل اندروید O گوگل (Android O) در فضای مجازی مطرح شده‌اند و حالا در کنفرانس I/O گوگل بالاخره پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت کردیم.

میلیون‌ها کاربر در سال جدید منتظر رونمایی کمپانی گوگل از اندروید O (شاید اندروید 8) با قابلیت‌های ویژه هستند و در همین راستا کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت در بهار امسال نیز به شکل واضحی تحت الشعاع همین موضوع قرار داشت. دیوید بورک، یکی از مسئولان بخش طراحی اندروید، به روی صحنه رفت و پیرامون پکیج قابلیت‌های جدید این سیستم عامل سخنرانی کرد. این پکیج با نام «تجربه روان» شناخته می‌شود.

همانطور که از نام این پکیج مشخص است، سیستم عامل جدید اندروید، تجربه کاربری بهبود یافته و روانی را در تلفن‌های هوشمند ارائه خواهد کرد و کارهای روزمره کاربران با سرعت بیشتری پیگیری خواهند شد. تا به این لحظه پکیج تجربه روان برای اندروید O گوگل حاوی 4 قابلیت است. در ادامه مروری بر این چهار ویژگی جدید خواهیم داشت.

تصویر در تصویر

اندروید O گوگل

این قابلیت بالاخره توسط کمپانی گوگل تایید شد. کافی‌ست به هنگام تماشای ویدیو در یوتیوب، نت‌فلیکس و یا تماس تصویری با دوستان، دکمه هوم را بفشارید تا ویدیو در صفحه کوچک‌تر پخش شود. این صفحه کوچک و شناور را می‌توان به هر سمت از صفحه نمایش انتقال داد تا در حین تماشای آن، کاربران بتوانند عملیات دیگری را در گجت خود پیگیری کنند. جهت پایان دادن به پخش این ویدیوها کافی‌ست صفحه مربوط به آن را به سمت پایین بکشید.

نشانک‌های نوتیفیکیشنی

اندروید O گوگل

این نشانک‌های قرمز رنگ مربوط به نوتیفیکیشن‌ها در دنیای تلفن‌های هوشمند چیز جدیدی نیستند و حتی کاربران سیستم‌ عامل iOS اپل نیز از آنها بهره می‌برند؛ بدین صورت که یک علامت کوچک حاوی عدد در کنار آیکون مربوط به اپلیکیشن قرار می‌گیرند. با اینکه برخی گوشی‌های اندرویدی این قابلیت را ارائه می‌کنند، اما هرگز شاهد چنین چیزی در اندروید خام گوگل نبوده‌ایم.

این نشانک‌ها بالاخره به اندروید O گوگل خواهند آمد. شایان ذکر است با لمس طولانی بر روی این علامت‌ها، ویجت نسبتا بزرگتری حاوی پیام مربوطه نمایش داده می‌شود. همچنین با اسلاید کاربر بر روی نوتیفیکیشن مربوطه جهت حذف آن، نشانک مربوطه نیز از روی آیکون اپلیکیشن محو خواهد شد.

قابلیت Autofill گوگل

اندروید O گوگل

اگر از کاربران مرورگر محبوب گوگل کروم باشید، مطمئنا حداقل یک بار از قابلیت بسیار کاربردی Autofill در آن استفاده کرده‌اید. این قابلیت رمز عبور و نام کاربری شما برای صفحات مختلف را حفظ کرده و با یک کلیک آنها را در جای خود قرار می‌دهد. علاوه بر این می‌توان آدرس ایمیل، نام یا آدرس خود را به آن اضافه کنید تا در آینده نیازی به وارد کردن آنها نداشته باشید.

خوشبختانه کاربران سیستم عامل اندروید O گوگل می‌توانند از این قابلیت بسیار کاربردی بهره ببرند. البته در صورتی که یکی از کاربران مرورگر کروم باشند.

انتخاب متن هوشمند

اندروید O گوگل

کپی و چسباندن متن در رابط کاربری تلفن‌های هوشمند به نسبت سال‌های قبل بسیار آسان‌تر شده است، اما هنوز هم نمی‌توان آن را ایده‌آل ارزیابی کرد؛‌ همیشه در انتخاب یک عبارت دو یا چند کلمه‌ای در متون با مشکل و هنگ این بخش مواجه می‌شویم. اما این سیستم در اندروید O گوگل به کمک مکانیزم جدید خودآموز، متن مورد نظر شما را به صورت کاملا هوشمند شناسایی و های‌لایت خواهد کرد.

های‌لایت هوشمند متون در اندروید O گوگل امکان‌پذیر خواهد بود

اگر بر روی نامی که حاوی چند بخش است دو بار لمس کنید، این سیستم به صورت خودکار کل آن کلمه را های‌لایت می‌کند. با دو بار لمس آدرس‌ها اتفاقی مشابه رخ خواهد داد و حتی پنجره مربوط به اپلیکیشن گوگل مپس ظاهر می‌شود. این موضوع برای شماره‌ تلفن‌ها نیز اتفاق می‌افتد. بنابراین های‌لایت متون و شماره تلفن، کپی و چسباندن آنها در اندروید O گوگل بسیار ساده‌تر از قبل خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*