شرکت سیگیت

گزارش گجت نیوز از مراسم رونمایی محصولات سری گاردین شرکت سیگیت

شرکت سیگیت طی مراسمی از محصولات سری گاردین در ایران رونمایی کرد. این محصولات دارای ظرفیت‌های بالغ بر 10 ترابایت بوده و بسته به کابردشان به سری‌های باراکودا، آیرون ولف و اسکای هاک تقسیم می‌شوند.

سیگیت شرکتی آمریکایی و فعال و در زمینه تولید محصولات مرتبط با ذخیره داده است. سیگیت در همکاری با شرکت‌ سازگار ارقام محصولات خود را در کشور ایران عرضه می‌کند. این شرکت مفتخر است که تنها در زمینه هارد دیسک و ابزارهای ذخیره‌سازی فعالیت کرده و زمینه فعالیت دیگری ندارد، به همین دلیل با تمرکز بر کار تخصصی خود، بهترین راهکارها را به مشتریان ارائه می‌کند.

آقای ابراهیم به عنوان مدیر سیگیت در آفریقا و خاورمیانه، در ابتدای مراسم رونمایی از محصولات سری گاردین در روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه و در محل هتل پارسیان اوین، توضیحاتی درباره این شرکت داد. به عقیده وی هارد دیسک بخشی ساده و کم اهمیت در یک سیستم کامپیوتری به نظر می‌آید، اما به دلیل ذخیره داده اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد. شرکت سیگیت مفتخر است با وجود بیش از چهل شرکت فعال در سراسر جهان در زمینه ابزارهای ذخیره‌سازی، یکی از دو شرکتی است که تکنولوژی تولید هارد دیسک را در اختیار دارد و به همین دلیل 50 درصد از سهم تکنولوژی تولید در اختیار آن است. سیگیت مدعی رهبری در بازار هارد دیسک‌ و ابزارهای ذخیره‌سازی است.

سیگیت

یکی دیگر از افتخارات این شرکت رهبری در زمینه ظرفیت‌های ارائه شده است، به طوری که نخستین هارد دیسک دارای ظرفیت 10 ترابایت توسط همین شرکت معرفی و عرضه شد. اگرچه سیگیت هاردهای 10 ترابایتی خود را یک سال قبل معرفی کرد، اما سایر رقبا به تازگی در حال معرفی محصولات خود با چنین ظرفیت‌های بالایی هستند. این شرکت برای حفظ سلطه خود در دنیای ابزارهای ذخیره‌سازی تصمیم گرفته به زودی هارد دیسک‌های دارای ظرفیت 14 ترابایت را نیز عرضه کند.

هر هارد دیسک سیگیت برای کاربردی متفاوت

به گفته ابراهیم، در گذشته کاربران از هارد دیسک یا در منازل و یا در شرکت‌های خود استفاده می‌کردند، اما امروز کاربرد ابزارهای ذخیره‌سازی به شاخه‌های مختلفی تقسیم شده که برای هر یک از آن‌ها راهکار و محصولی جداگانه نیاز است. به عقیده وی از هر هارد دیسک باید در سر جای خود استفاده کرد. به عنوان نمونه نباید یک هارد دیسک دسکتاپ معمولی را در سیستم دوربین مدار بسته به کار برد.

سیگیت

با توجه به همین موضوع سیگیت سری جدید گاردین را معرفی کرد که خود دارای سه زیر مجموعه است. محصولات سری‌های باراکودا (Barracuda)، آیرون ولف (IronWolf) و اسکای هاک (SkyHawk) هر کدام در زمینه‌ای جداگانه تخصص دارند. البته نقطه تمرکز این مراسم بر روی محصولات سری اسکای هاک قرار داشت که کاربرد اصلی آن‌ها در دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های امنیتی و نظارتی است.

نخستین سری باراکودا است که مجددا دارای سه سری محصول در دل خود است. تمرکز باراکودا، باراکودا پرو و فایرکودا بر روی محاسبات روزمره و سیستم‌های دسکتاپ است. یکی از مشتریان اصلی این محصولات سیگیت گیمرها هستند، چرا که این هارد دیسک‌ها در سرعت‌ها (تا 7200 دور بر دقیقه) و ظرفیت‌ها (تا 10 ترابایت) مختلفی عرضه می‌شوند. کاربران با استفاده از هارد دیسک‌های سری باراکودا علاوه بر داشتن ظرفیت‌های ذخیره‌سازی بسیار بسیار بالا، به سرعتی بیش از 5 برابر سرعت هارد دیسک‌های عادی دست پیدا خواهند کرد.

سیگیت

هارد دیسک‌های 2.5 اینچی باراکودا به دلیل داشتن حجم کم، برای لپ تاپ‌ها و دیگر لوازم قابل حمل مناسب هستند. مزیت اصلی آن‌ها در مقایسه با سایر هارد دیسک‌های لپ تاپ، ظرفیت‌های بالای آن‌ها تا سقف 2 ترابایت است. همچنین هارد دیسک‌های 3.5 اینچی باراکودا نیز در ظرفیت‌های 500 گیگابایت تا 4 ترابایت عرضه می‌شوند.

کاربران که مصرف آن‌ها از کارهای روزمره و متداول بیشتر است باید از هاردهای باراکودا پرو استفاده کنند که دارای سرعت چرخش 7 هزار و دویست دور بر دقیقه بوده و در ظرفیت‌های 6، 8 و 10 ترابایتی عرضه می‌شوند. از آنجایی که سرعت جابه‌جایی اطلاعات در این هارد دیسک‌ها حدود 220 مگابایت بر ثانیه است، محصولات سری باراکودا پرو را باید سریع‌ترین هارد دیسک‌های 10 ترابایتی مخصوص دسکتاپ دانست. مزیت دیگر این محصولات مصرف انرژی پایین آن‌ها در مقایسه با محصولات سایر رقبا است.

سری سوم محصولات مختص دسکتاپ فایرکودا نام گرفته و به ادعای آقای ابراهیم سریع‌ ترین هارد دیسک‌ جهان است. محصولات این سری به صورت ترکیبی از HDD و SSD ساخته شده و مختص گیمرها هستند. سرعت بارگذاری بالا، بوت شدن سیستم در عرض چند ثانیه و عملکردی 5 برابر بهتر از هارد دیسک‌های عادی از مزایای استفاده از محصولات فایرکودا است.

سیگیت

سری بعدی محصولات جدید سیگیت آیرون ولف نام دارند که در واقع محصولاتی سخت کار هستند. هاردهای آیرون ولف را می‌توان به صورت دائمی روشن نگه داشت. کاربر هدف هارد دیسک‌های سری آیرون ولف افراد عادی نیستند و محصولات دو سری آیرون ولف و آیرون ولف پرو برای ذخیره‌سازی تحت شبکه NAS طراحی و تولید شده‌اند. عمر چرخه محصولات سری آیرون ولف 180 ترابایت در سال و عمر چرخه محصولات سری آیرون ولف پرو 300 ترابایت در سال است، در حالی که این رقم برای هارد دیسک‌های مختص NAS سایر شرکت‌ها حدود 100 ترابایت است.

سیگیت

یکی از مزایای اصلی استفاده از هارد دیسک‌های سری آیرون ولف سیگیت در شبکه‌های کامپیوتری، کاهش لرزش دستگاه‌ها است. از آنجایی که در NAS چندین هارد دیسک برای همکاری با یکدیگر در کنار هم قرار می‌گیرند، تجمیع لرزش هر یک سبب ایجاد سر و صدای زیاد و مخصوصا تولید گرما می‌شود که نتیجه‌ای جز کاهش کارایی شبکه نخواهد داشت. در هارد دیسک‌های NAS سیگیت لرزش بسیار بسیار کمی مشاهده می‌شود.

در نهایت به محصولات سری اسکای هاک سیگیت می‌رسیم که تمرکز اصلی برنامه بر روی آن‌ها قرار داشت. سیگیت مدعی است نخستین سیستم‌های دوربین مدار بسته از هارد دیسک‌های این شرکت برای ذخیره‌سازی داده‌های ضبط شده استفاده می‌کردند و اکنون این شرکت بعد از ده‌ سال کسب تجربه در این زمینه، توانسته هارد دیسک‌های اسکای هاک را ارائه کند.

به لطف تکنولوژی ImagePerfect به کار رفته در این هارد دیسک‌ها، تصاویر با کیفیت بسیار بالایی ذخیره شده و هیچ فریمی از آن‌ها حذف نخواهد شد. در یکی از آزمایش‌های اخیر انجام شده که طی آن هزار هارد دیسک برای حدود 72 ساعت مشغول ثبت داده‌های دریافتی از دوربین‌های مدار بسته بودند، در کمال تعجب هیج فریم از دست رفته‌ای وجود نداشت.

سیگیت

به گفته آقای ابراهیم، هارد دیسک‌های به کار رفته در سیستم‌های دوربین مدار بسته در 95 درصد مواقع در حال رایت کردن و نوشتن داده هستند، به همین دلیل باید از توانایی خاصی در این بخش برخوردار باشند. وی مدعی است ظرفیت کاری هارد دیسک‌های اسکای هاک 180 ترابایت در سال است، در حالی که ظرفیت کاری محصولات شرکت‌های رقیب 60 ترابایت در سال برآورد می‌شود. مزیت دیگر استفاده از هارد دوربین مدار بسته اسکای هاک امکان ثبت داده همزمان بر روی آن‌‌ها توسط 64 دوربین است. این نرخ برای هارد دیسک‌های سایر شرکت‌های رقیب، پشتیبانی از 32 دوربین به صورت همزمان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*