دوربین دوگانه گلکسی Note 8

تحلیلی بر مشخصات دوربین دوگانه گلکسی Note 8 از زبان متخصصان

به تازگی شایعاتی در مورد دوربین دوگانه گلکسی Note 8 شنیده می‌شود. بر اساس این اخبار دوربین گلکسی نوت 8 شباهت زیادی به دوربین یکی از پرچمداران کنونی بازار خواهد داشت. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

رفته رفته گوشی‌سازان بیشتری به طراحی دوگانه دوربین دستگاه‌های خود روی می‌آورند، به طوری که در سال 2017 شاهد معرفی بیشترین تعداد پرچمداران دارای دوربین دوگانه تا به امروز بوده‌ایم. مهندسی یک دوربین دوگانه روال ثابتی نداشته و هر شرکت به شیوه‌ای متفاوت آن را پیاده‌سازی می‌کند. به عنوان نمونه در پرچمدار کنونی اپل یعنی آیفون 7 پلاس، شاهد ترکیبی از یک لنز دارای زاویه باز و یک لنز تله فوتو هستیم.

ظاهرا اینگونه به نظر می‌رسد که سامسونگ از همین شیوه در دوربین گلکسی Note 8 استفاده خواهد کرد. همچنین در شایعات پیشین شنیده بودیم گلکسی Note 8 نخستین گوشی موبایل سامسونگ دارای دوربین دوگانه خواهد بود. البته برخی دیگر از شایعات نخستین محصول دارای دوربین دوگانه از سامسونگ را گلکسی X خطاب می‌کنند که یک گوشی موبایل تاشو بوده و پیش از گلکسی Note 8 معرفی خواهد شد.

دوربین دوگانه گلکسی Note 8

پیش از معرفی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نیز قرار بود این دو گوشی موبایل به دوربین‌هایی دوگانه مجهز شوند. حتی در برخی از طرح‌هایی ابتدایی این دو دستگاه شاهد استفاده از دوربین دوگانه هستیم، اما سامسونگ در نهایت و به دلیل افزایش هزینه‌ها تصمیم گرفت این ویژگی را از پرچمداران جدید سری S خود حذف کند.

دوربین دوگانه گلکسی Note 8 ساختاری همانند دوربین آیفون 7 پلاس خواهد داشت

به عقیده متخصصان حوزه موبایل، دوربین دوگانه گلکسی Note 8 به یک لنز دارای زاویه باز 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 13 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد تا به این وسیله کاربران بتوانند تا سقف 3 برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال داشته باشند. یکی از مزایای اصلی این نوع از پیاده‌سازی دوربین دوگانه، امکان تشخیص پس‌زمینه و سوژه از یکدیگر و اعمال افکت بوکه است. این افکت بهترین ابزار برای ثبت تصاویر پورتره محسوب می‌شود.

امروز گوشی‌سازان بیشتری به سمت این نوع از طراحی دوربین روی می‌آورند. اگرچه سامسونگ به تازگی تصمیم گرفته در دوربین گلکسی Note 8 از طراحی دوگانه بهره ببرد، اما بسیاری از کمپانی‌ها که اغلب نیز چینی هستند مدت‌‌ها است گوشی موبایل دارای دوربین دوگانه خود را معرفی و عرضه کرده‌اند.

به عنوان نمونه باید به شیائومی، هواوی، اوپو و ویوو اشاره کرد. بر اساس شایعات زیاد منتشر شده، شرکت وان پلاس نیز پرچمدار آتی خود وان پلاس 5 را به یک دوربین دوگانه مجهز خواهد کرد. به عنوان دیگر کمپانی که قرار است به زودی به جمع این دسته از گوشی‌سازان ملحق شود باید به نوکیا اشاره کرد. این شرکت به احتمال زیاد در یکی از دو گوشی موبایل نوکیا 8 و یا نوکیا 9 از یک دوربین اصلی دوگانه استفاده خواهد کرد.

شرکت‌هایی همچون سامسونگ الکترومکانیکس و ال جی اینوتک که تامین‌کننده سنسور دوربین‌ها هستند، بیشترین سود را از افزایش تقاضا برای طراحی دوگانه دوربین گوشی های موبایل خواهند برد. افزایش سوددهی ال جی اینوتک، که سنسورهای دوگانه را برای اپل و هواوی تامین می‌کند، در مدت زمان اخیر حدود 100 درصد بوده که معادل 827 میلیون دلار برآورد می‌شود. گفته می‌شود وظیفه تامین سنسور مورد نیاز برای دوربین آیفون 8 نیز بر عهده همین شرکت خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*