ابزار تحت وب نقاشی گوگل

ابزار تحت وب نقاشی گوگل ؛ نحوه رسم یک شی خاص توسط میلیون‌ها کاربر

گوگل مدتی قبل اطلاعات به دست آمده از ابزار تحت وب نقاشی خود یعنی وب سایت Quick Draw را منتشر کرد تا نشان دهد چگونه کاربران مختلف یک شی مشخص را رسم می‌کنند.

در انتهای سال گذشته میلادی، گوگل یک نسخه جدید از هوش مصنوعی خود را منتشر کرد. هوش مصنوعی گوگل در یک ابزار تحت وب به کار رفته بود و در آن از کاربران خواسته می‌شد به صورت تصادفی یک شی را رسم کنند تا بلکه به این روش گوگل بتواند به توانایی و یا عدم توانایی شبکه عصبی به کار رفته در آن برای تشخیص صحیح ماهیت یک شی پی ببرد. وب سایت Quick Draw در نهایت تبدیل به یک ابزار تحت وب نقاشی بسیار کاربردی شد که نقاشی‌های مبتدی و ساده کاربران را بر اساس برترین نتایج به دست آمده تا آن زمان، به شکل قطعه‌های هنری در می‌آورد.

ابزار تحت وب نقاشی گوگل

کاربران با استفاده از وب سایت Quick Draw به نقاشی‌های بسیار مبتدی و شاید خنده‌دار خود یک جلوه بصری اضافه می‌کنند، بدون آن که به فراگیری قوانین رسم نقاشی نیاز داشته باشند.

اطلاعات به دست آمده از ابزار تحت وب نقاشی در جریان کنفرانس Google IO 2017 منتشر شد

در جریان کنفرانس Google IO 2017 این غول دنیای وب اطلاعات به دست آمده از ابزار تحت وب طراحی خود را به صورت عمومی منتشر کرد. با مشاهده اطلاعات به دست آمده از ابزار تحت وب نقاشی گوگل می‌توان دریافت چگونه چند ده میلیون کاربر در سراسر جهان یک شی مشخص را رسم می‌کنند. مشاهده شیوه‌های مختلف رسم یک شی خاص بسیار جالب است. به عنون نمونه باید دید هر فرد روی کره زمین چگونه یک تصویر ساده از انسان ترسیم می‌کند.

به عنوان نخستین تصویر باید به نحوه رسم یک قورباغه توسط کاربران مختلف در سراسر دنیا اشاره کرد. شما چگونه یک قورباغه را رسم می‌کنید؟

ابزار تحت وب نقاشی گوگل

نکته جالب اینجاست که ابزار تحت وب نقاشی گوگل فرصت فکر کردن به کاربر نمی‌دهد و هر شخص باید طی زمان بیست ثانیه تصویر شی گفته شده را رسم کند. تصویر بعدی به رسم یوگا اختصاص دارد. هر کاربر با این کار مشخص می‌کند چه ذهنیتی از ورزش یوگا دارد.

ابزار تحت وب نقاشی گوگل

یکی از جالب‌ترین موارد به نحوه ترسیم انسان و مخصوصا ترسیم صورت آن مربوط می‌شود. به نظر می‌رسد هر کاربر، برای رسم یک چهره ترکیب صورت خود را در نظر می‌گیرد. در این تصاویر، برخی صورت‌ها دارای موی بلند، برخی دارای دماغ و یا چشمانی بزرگ و برخی همراه با عینک رسم شده‌اند. تعدادی از این صورتک‌ها نیز درست شبیه به یک اموجی به نظر می‌رسند.

ابزار تحت وب نقاشی گوگل

متفاوت‌ترین شیوه‌های ترسیم را در تصاویر مربوط به یک اژدها می‌بینیم. از آنجایی که این یک موجود افسانه‌ای است، هر کاربر ذهنیت خاصی از آن دارد.

ابزار تحت وب نقاشی گوگل

گوگل اطلاعات به دست آمده از ابزار تحت وب نقاشی خود را به صورت متن باز در اختیار تمامی توسعه‌دهندگان برای اهداف گوناگون قرار داده است. اگر شما نیز دوست دارید به جامعه علاقه‌مند به نقاشی افزوده شوید، به وب سایت Quick Draw سر بزنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*