مهاجرت از گوگل کروم به اپرا

دلایلی که یک کاربر را به مهاجرت از گوگل کروم به اپرا تشویق می‌کنند

مهاجرت از گوگل کروم به اپرا می‌تواند تصمیم خوبی باشد. امکانات و قابلیت های مرورگر اپرا زیاد هستند و گشت و گذار در محیط وب با استفاده از آن‌‌ها راحت‌تر می‌شود.

نمی‌توان هیچ مرورگری را بسیار بد و مرورگری دیگر را عالی و بدون نقص خطاب کرد. بهترین پیشنهاد این است که هر کاربر چندین مرورگر را بر روی سیستم کامپیوتری خود نصب کرده و در هر زمان و بسته به نیاز از یکی از آن‌ها استفاده کند. اما کاربران مرورگرهایی همچون گوگل کروم و یا موزیلا فایرفاکس را در تمامی زمینه‌ها بهترین خطاب کرده و حتی برای مدتی کوتاه حاضر به استفاده آزمایشی از دیگر مرورگرهای وب نیستند. یکی از بهترین مرورگرهای وب در حال حاضر اپرا است و تمامی کاربران باید استفاده از آن فکر کنند.

مهاجرت از گوگل کروم به اپرا

تعدد افزونه‌ها و ابزارهای موجود برای گوگل کروم بر هیچکس پوشیده نیست. کاربران گاهی برای بهره بردن از مزایای این افزونه‌ها مجبور به استفاده از گوگل کروم هستند. نکته اینجاست که نه تنها می‌توان از این ابزارها در اپرا نیز استفاده کرد، بلکه دلایل دیگری نیز وجود دارند که یک کاربر را به مهاجرت از گوگل کروم به اپرا تشویق می‌کنند.

سرعت و واکنش‌گرایی بیشتر

تعداد زیادی از کاربران، گوگل کروم را به خاطر عملکرد بسیار خوب آن تحسین می‌کنند. نمی‌توان به این موضوع ایرادی وارد کرد، چرا که مرورگر گوگل حقیقتا سریع است. هدف از مهاجرت از گوگل کروم به اپرا خلاص شدن از دست یک مرورگر آهسته در حد لاک پشت نیست، بلکه می‌خواهیم از یک مرورگر سریع به مرورگری سریع‌تر مهاجرت کنیم. همچنین گوگل کروم در بیشتر مواقع در دستگاه‌های قدیمی خوب کار نمی‌کند. حین استفاده از کروم در یک سیستم کامپیوتری با سن بالا، کاهش عملکرد و سرعت آن را احساس خواهید کرد.

از طرفی دیگر گوگل کروم به بلیعدن حافظه رم معروف است و همین موضوع بیشتر به کاهش عملکرد آن در سیستم‌های کامپیوتری قدیمی دامن می‌زند.

مهاجرت از گوگل کروم به اپرا

بنچمارک‌های مختلفی برای امتیازدهی به مرورگرهای وب وجود دارند. در آزمایش‌های استانداردی که در سال گذشته در JetStream ،Kraken ،RoboHornet و HTML5 بین کروم و اپرا انجام گرفت، مرورگر گوگل عملکرد به مراتب ضعیف‌تری از خود نشان داد. عملکرد مرورگر اپرا در استفاده‌های روزانه بیشتر بوده و خیلی روان‌تر و سریع‌تر به درخواست‌های کاربر پاسخ می‌دهد.

البته به عقیده برخی کاربران، این‌ها فاکتورهایی هستند که برای مقایسه در آزمایشگاه‌های حرفه‌ای کاربرد دارند و نباید آن‌ها را به استفاده‌های عادی تعمیم داد. شاید فاکتورهای دیگری در پس پرده وجود دارند که به افزایش سرعت مرورگر اپرا می‌انجامند. تنها کافی است بعد از مدت زمانی استفاده از مرورگر کروم، به اپرا مهاجرت کنید تا خیلی ساده و بدون نیاز به انجام آزمایش‌های تخصصی به سرعت بالای آن پی ببرید.

پشتیبانی اپرا از افزونه‌های کروم

بسیاری از کاربران خود را به استفاده از افزونه‌های گوگل کروم مجبور می‌دانند، چرا که در برخی مواقع نمی‌توان بدون استفاده از این ابزارها در وب گشت و گذار کرد و کارهای مورد نظر را انجام داد. برخی افزونه‌ها به اندازه‌ای کاربردی و مهم هستند که کاربران، مرور وب بدون استفاده از آن‌ها را برای خود ناممکن می‌دانند.

مهاجرت از گوگل کروم به اپرا

نمی‌توان از اهمیت این موضوع گذشت، ولی این مشکل مدت‌هاست برطرف شده است. با استفاده از افزونه Download Chrome Extension می‌توانید هر افزونه گوگل کروم را به طور مستقیم بر روی اپرا نصب کنید. به این ترتیب هیچ نگرانی از بابت افزونه های مرورگر اپرا نخواهید داشت. نحوه استفاده از آن‌ بسیار آسان است. کافی است این افزونه را بر روی اپرا نصب کرده و بعد از آن خیلی عادی به فروشگاه عرضه افزونه‌های کروم وارد شوید. افزونه‌های مورد نظر خود را جستجو کرده و همانند همیشه آن‌ها را نصب کنید.

استفاده کمتر از منابع

مرورگر کروم علاوه بر اشغال بخش قابل توجهی از حافظه رم، پردازنده را نیز شدیدا درگیر خود می‌کند. نتیجه این دو علاوه بر کاهش کارایی سیستم، افزایش مصرف انرژی خواهد بود که بدون شک در لپ تاپ‌ها و تبلت‌های ویندوزی دردسرساز می‌شود. این مشکل در سیستم‌های کامپیوتری قدیمی بیشتر بروز می‌کند، چرا که حافظه رم و فضای پردازشی کمتری بعد از باز کردن کروم برای باقی برنامه‌ها باقی می‌ماند..

به همین دلایل باید شدیدا از استفاده از کروم در مک بوک خودداری کنید. در اینجا دو فاکتور مهم و قانع‌کننده برای مهاجرت از گوگل کروم به اپرا وجود دارند. نه تنها اپرا سهم کمتری از فرآیندهای پردازشی را اشغال کرده و حافظه رم به مراتب کمتری استفاده می‌کند، بلکه به لطف وجود یک حالت ذخیره نیرو در آن می‌توان دوام باتری را افزایش داد.

مهاجرت از گوگل کروم به اپرا

با فعال کرده حالت Power Saver هیچ اختلالی در عملکرد عادی ایجاد نشده و تنها فعالیت‌های صورت گرفته در تب‌های پس‌زمینه به حداقل میزان ممکن محدود می‌شوند. همچنین نرخ فریمی مرورگر کاهش پیدا کرده و پخش انیمیشن‌ها و فعالیت افزونه‌های بدون استفاده در آن لحظه متوقف می‌شوند. بعد از فعال‌سازی رندر کدهای جاوااسکریپت به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا می‌کند تا توان پردازشی کمتری نیاز باشد. اپرا مدعی است حالت ذخیره نیرو سبب می‌شود دوام باتری دستگاه 50 درصد افزایش پیدا کند.

مصرف پهنای باند کمتر

نه تنها با مهاجرت از گوگل کروم به اپرا مصرف منابع سیستم کامپیوتری شما کاهش پیدا می‌‎کند، بلکه به لطف وجود قابلیتی با نام توربو (Turbo Mode) در مصرف پهنای باند نیز صرفه‌جویی خواهید داشت. اگر به خاطر تهیه سرویس از یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خاص دارای یک نرخ تبادل داده مشخص هستید، این ویژگی سبب می‌شود همیشه سرعت اینترنت شما بالا بماند و در اواخر ماه با مشکل کاهش سرعت مواجه نخواهید شد. در صورت استفاده از تعرفه‌های حجمی نیز هزینه‌های شما کاهش پیدا خواهند کرد.

بعد از فعال‌سازی حالت توربو، ترافیک داده تبادلی از طریق سرورهای اپرا مسیریابی شده و پیش از رسیدن به دست کاربر فشرده‌سازی می‌شوند. این ویژگی تنها در زمان مرور صفحات وب رمزنگاری نشده کارایی دارد و نمی‌توان حین استفاده از پروتکل HTTPS از آن توقع فشرده‌سازی محتوای صفحه را داشت.

داشتن رابط کاربری منحصربه‌فرد

همانند کروم، اپرا نیز بر اساس کرومیوم توسعه پیدا کرده است. به عنوان دیگر مرورگرهای توسعه پیدا کرده بر اساس کرومیوم باید به براوو (Brave)، کومودو دراگون (Comodo Dragon)، اسلیم جت (Slimjet)، ترچ (Torch) و ویوالدی (Vivaldi) اشاره کرد. این موضوع عرصه را برای نمایش خلاقیت یک توسعه‌دهنده تنگ نمی‌کند. اگرچه بیشتر مرورگرهای نام برده انتخابی دوم بعد از مرورگر گوگل کروم به نظر می‌آیند، اما اپرا هویت خاص خود را دارد و کاملا مستقل عمل می‌کند.

مهاجرت از گوگل کروم به اپرا

دلیل این امر مجهز شدن مرورگر اپرا به چندین ویژگی و قابلیت منحصربه‌فرد است. به عنوان نمونه باید به صفحه نخست آن اشاره کرد که در مقایسه با تمامی مرورگرها ظاهری زیباتر داشته و دسترسی به آدرس‌های اینترنتی پرکاربرد را سریع‌تر می‌کند. همچنین به لطف وجود اشاره‌گرهای ماوس می‌توان بدون نیاز به کیبورد مرورگر را کنترل کرد. سرعت مهم‌ترین چیزی است که با مهاجرت از گوگل کروم به اپرا به دست می‌آورید.

کاربر می‌تواند با استفاده از خبرخوان RSS داخلی اپرا، در هر لحظه مهم‌ترین اخبار را از برترین رسانه‌های خبری دنیا مشاهده کند. به لطف ابزارهای قدرتمند نمایش ویدیو می‌توان حین مرور سایر صفحات وب، یک ویدیوی آنلاین را مشاهده کرد. کاربرانی که به استفاده از افزونه‌های مختلف نیاز مبرم دارند می‌توانند آن‌ها را به منظور دسترسی سریع به یک سایدبار اختصاصی متصل کنند.

مهاجرت از گوگل کروم به اپرا

برای کاربران حرفه‌ای، هیچ یک از این موارد به اندازه امکان تعیین میانبر به صورت دلخواه برای مهاجرت از گوگل کروم به اپرا قانع‌کننده نیست. کاربران می‌توانند میانبرهای متداول در تمامی مرورگرها را در اپرا سفارشی‌سازی کرده و به هر مجموعه‌ای از کلیدهای ترکیبی یک عمل اختصاص دهند. حتی می‌تواند چند میانبر را به یک عمل مشخص اختصاص داد. این کار در مرورگر گوگل کروم تنها با استفاده از افزونه ممکن می‌شود.

تفاوت اپرا با گوگل

از نظر اخلاقیات، مرورگر اپرا چهره بهتری در مقایسه با کروم نزد کاربران دارد، مخصوصا زمانی که بحث حریم شخصی به میان می‌آید. اگرچه گوگل یک جمع‌کننده عظیم دیتا بوده و اطلاعات زیادی را از گوشی های موبایل اندرویدی، حساب‌های کاربری افراد در سرویس‌های خود همچون جیمیل و مخصوصا گشت و گذار افراد در وب با استفاده از مرورگر کروم به دست می‌آورد، اما اپرا شرکت به مراتب کوچک‌تری است و بر روی یک زمینه خاص تمرکز دارد.

به عنوان مهمترین نمونه باید به بلاک‌کننده داخلی تبلیغات در مرورگر اپرا اشاره کرد. کاربران مدت‌ها است از مشاهده تبلیغات آزاردهنده و مخصوصا پنجره‌های پاپ آپ خسته شده‌اند و کمتر شرکتی به رفع این مشکل اهمیت می‌دهد. حتی برخی از توسعه‌دهندگان برای افزایش میزان سوددهی خود به این مشکل دامن می‌زنند. از نظر احترام به حقوق کاربران و در کل اخلاق مرور وب، اپرا بیشتر توانسته رضایت کاربران را به دست بیاورد. متاسفانه هرچه اکوسیستم گوگل بزرگ‌تر می‌شود، آزار و اذیت آن نیز افزایش می‌یابد.

مهاجرت از گوگل کروم به اپرا حلال همه مشکلات نیست

زندگی در وب بدون تصور گوگل غیر ممکن است. از آنجایی که همه ما کم و بیش از بی‌شمار سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنیم، با استفاده از مرورگر کروم می‌توان به صورتی یکپارچه به سرویس‌های گوگل دسترسی داشت. به عنوان نمونه حین استفاده از اپرا نمی‌توان به پروفایل کاربری کروم دسترسی پیدا کرد. توصیه می‌کنیم بسته به کار خود چند مرورگر را بر روی سیستم کامپیوتری نصب و بسته به هر موقعیت از یکی از آن‌ها استفاده کنید. بهترین مرورگر برای استفاده در زمان‌های عادی اپرا است و همه باید هرچه زودتر به مهاجرت از گوگل کروم به اپرا فکر کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. همین الان مهاجرت کردم بسیار هم راضی هستم ممنون