شی ناشناس پرنده در آسمان بریتانیا

شی ناشناس پرنده در آسمان بریتانیا : یوفوهایی با قابلیت تغییر شکل و رنگ

رویت شی ناشناس پرنده در آسمان بریتانیا ، نظر بسیاری از وب‌سایت‌ها و منابع خبری را جلب کرده و سر و صدای زیادی را در سرتاسر بریتانیا به پا کرده است.

این روزها، پرواز اشیای ناشناس پرنده با قابلیت تغییر شکل و رنگ در آسمان بریتانیا، موج عظیمی از خبرها را به خود اختصاص داده است. مشاهده شی ناشناس پرنده در آسمان بریتانیا ، جلوه‌ای هیجان‌انگیز را در آسمان شب پدید آورده و آن را همچون یک درخت کریسمس تزیین شده به نمایش می‌گذارد.

سالانه، هزاران گزارش رویت اشیای ناشناس پرنده در نقاط مختلف دنیا به ثبت رسیده و خیل بسیاری از مردم سراسر جهان، از مشاهده اشیای ناشناس پرنده با قابلیت تغییر شکل و رنگ خبر می‌دهند.

آیا رویت شی ناشناس پرنده در آسمان بریتانیا ، منشا غیر زمینی دارد؟

البته با بررسی دقیق‌تر برخی رویت های یوفو ، می‌توان آنان را به آزمایش‌های محرمانه کشورهای پیشرفته ربط داد. اما در این مورد خاص، مسئله کمی پیچیده‌تر است. در دوازدهم مارس سال جاری، راب ویتمن (Rob Wheatman) به عنوان یکی از شهروندان ساکن شهر گلاستر (Gloucester)، یک ویدیوی عجیب و غریب را از پرواز شی ناشناس پرنده در آسمان بریتانیا به ثبت رساند که آن را در زیر مشاهده می‌کنید.

او در تشریح مشاهدات خود از این شی ناشناس پرنده اظهار داشت:

من یک شی ناشناس پرنده را همچون ستاره‌ای چشمک‌زن در قسمت جنوبی آسمان مشاهده کردم. چیزی که در ابتدا توجه من را به خود جلب کرد، یک نور نارنجی رنگ بود که با سرعتی بسیار بالا به سمت شمال شرقی حرکت می‌کرد. من دوربین فیلمبرداری خود را روشن کرده و با زوم 40 برابری، توانستم ویدیویی را از این شی عجیب و غریب به ثبت برسانم.

در این ویدیو، خبری از تظاهر و یا ساخته‌های جعلی نیست؛ چرا که به نظر می‌رسد یک فرد معمولی به محض مشاهده‌ی این شی عجیب و غریب، توانسته در نهایت خوش‌شانسی یک ویدیدوی مناسب را از آن تهیه کند. گویی که این شی ناشناس پرنده در آسمان بریتانیا ، مربوط به یک سفینه‌ی بین کهکشانی ساخته‌ی بیگانگان فضایی باشد؛ اما بد نیست یادآور شویم که در بسیاری از موارد، مشاهدات یوفوها را می‌‌توان به آزمایش‌های محرمانه کشورهای پیشرفته و یا طبیعت‌ نجومی آسمان ربط داد. شی ناشناس پرنده در آسمان بریتانیا مارک دی‌آنتونیو (Marc D’Antonio) به عنوان تحلیل‌گر تصاویر گرافیکی و ویدیویی از «شبکه متقابل یوفو» (MUFON)، در این باره می‌گوید:

در گفته‌های این شهروند، می‌خوانیم که او با تماشای قسمت جنوبی آسمان شب، متوجه این شی ناشناس پرنده در آسمان بریتانیا شده است. لازم به ذکر است که ستاره شباهنگ (Sirius)، به عنوان درخشان‌ترین ستاره آسمان شب، درست در همین ناحیه قرار دارد. از آن‌جا که این ستاره تنها یک نقطه منبع دارد، اختلال‌های شکل گرفته بین دوربین و لبه‌ی اتمسفر زمین، ممکن است موجب این اشتباه شده باشد. این پدیده که درخشش اتمسفری نام دارد، باعث می‌شود که ناظر، تصویر را به صورت در حال حرکت احساس کند.

علاوه بر این گزارش، در ماه ژانویه سال جاری نیز مشابه همین شی ناشناس، بر فراز شهر لیورپول (Liverpool) نیز رویت شد که ویدیوی مربوط به آن را نیز در زیر مشاهده می‌کنید.

مارک دی‌آنتونیو در تحلیل ویدیوی دوم می‌گوید:

در ویدیوی دوم، فرد فیلمبردار ادعا می‌کند که شی مشاهده شده به صورت کامل ثابت در آسمان قرار گرفته بود. اما با دقت در ویدیو، می‌بینیم که اینطور نیست! این شی پرنده در زمان‌های خاص موقعیت‌ خود را به سمت راست و بعد به موقعیتی دیگر تغییر می‌دهد. جالب است بدانید که این تغییر موقعیت‌ها، ماهیت اصلی این شی را مشخص می‌سازند. در ویدیوی دوم، شما شاهد یک هواپیمای معمولی هستید! این هواپیما با نزدیک شدن به فرودگاه مورد نظر خود، چراغ‌های فرود را به مدت 4 الی 5 دقیقه روشن می‌کند. در واقع چیزی که در این ویدیو‌ها شاهد هستیم، در مورد اول رویت ستاره شباهنگ و در مورد بعدی، هواپیمای ساخت انسان است!

لازم به ذکر است که در سال 2015 نیز، مشابه چنین ویدیویی در شهر تایموث (Tynemouth) بریتانیا، به عنوان رویت بشقاب پرنده الماس شکل در فضای اینترنت منتشر شد. کمی بعد مشخص شد که این شی عجیب و غریب و رنگارنگ، همان ستاره شباهنگ بوده است.

اگر شما هم در آسمان شب متوجه پرواز یک شی عجیب و غریب و شگفت‌انگیز شوید، احتمالا در نگاه اول، آنان را به سفینه‌های بیگانگان فضایی نسبت خواهید داد. به خاطر داشته باشید که در بسیاری از موارد، چنین مشاهداتی، در واقع طبیعت نجومی آسمان هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. حالا این ستاره sirius و دومی هواپیما! اما اون چیزی که من به شخصه در جنوب فارس (شهرستان لامرد) دیدم که نور های قرمز آبی و نارنجی داشت و پر نور بود و چشمک میزد و دایره مانند بود چی؟ اولش آروم تو آسمون حرکت میکرد ولی یهو با سرعت به سمت شرق حرکت کرد و ناپدید شد! من هم نتونستم ازش فیلم یا عکس بگیرم ولی به نظرتون این میتونه طبیعی باشه؟ این میتونه هواپیما باشه؟

  2. ای بابا این ستاره شباهنگ چی میخواد از جون ما نمیزاره فضایی ببینیم به اشتباه میندازه به زمین گرم بخوره اه

    نشد با این همه تکنولوژی راداری و رادیویی چیزی ثبت بشه ، چارتا ویدیوی درب و داغون همش منتشر میشه مشخصه یا الکی یا طرف جوگیر بوده هرچی دلش میخواسته دیدیه
    کجان این فضاییا نامردا دیگه مثل قدیم چراغ نمیزارن از مود پنهان شونده به نظرم استفاده میکنن پیشرفت کردن در حد