بزرگترین هواپیمای دنیا

بزرگترین هواپیمای دنیا پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به اتمام رساند

هواپیمای Airlander 10 به عنوان بزرگترین هواپیمای دنیا بعد از مدت‌ها سرانجام پرواز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. از این پس پروژه توسعه هواپیمای ایرلندر 10 وارد فاز جدید خواهد شد.

هواپیمای Airlander 10 شبیه به هیچ یک از هواپیماهای مسافربری متداولی که همگی می‌شناسیم نیست و بیشتر به یک بالون فوق‌العاده عظیم شباهت دارد. مدتی قبل پرواز آزمایشی بزرگترین هواپیمای دنیا با موفقیت تکمیل شد تا این پروژه یک قدم به استفاده تجاری نزدیکتر شود.

بزرگترین هواپیمای دنیا

اگرچه بزرگترین هواپیمای دنیا بیشتر شبیه به یک بالن به نظر می‌رسد، اما برای طراحی و ساخت آن تکنولوژی‌هایی از هواپیماها، هلیکوپترها و حتی سفینه‌های فضایی ادغام شده‌اند. بر اساس گفته‌های شرکت Hybrid Air Vehicles به عنوان مجری و سازنده این وسیله، قرار است تا هواپیمای Airlander 10 در آینده، بعد از پر شدن به وسیله سرنشینان تا ارتفاع حدود 6 هزار کیلومتری بالا برود و بتواند برای پنج روز متوالی در آسمان باقی بماند. طول 92 متری هواپیمای Airlander 10 سبب شده تا امروز آن را به عنوان بزرگترین شی پرنده بشناسند.

بزرگترین هواپیمای دنیا

در روز دهم می (بیستم فروردین)، هواپیمای Airlander 10 حدود 180 دقیقه به منظور تست کنترل آن به پروار در آمد. همچنین قرار بود تا در این روز تکنولوژی نشست و برخواست به کار رفته در این سفینه مورد آزمایش قرار بگیرد. این آزمایش را باید سومین پرواز هواپیمای Airlander 10 تا به امروز دانست.

ایده اولیه ساخت بزرگترین هواپیمای دنیا به 5 سال قبل بازمی‌گردد

این هواپیما برای اولین بار HAV-304 نام گرفت و نخستین پرواز آزمایشی خود را در سال 2012 با موفقیت پشت سر گذاشت. این پروژه را باید بخشی از برنامه «وسیله چند هوش دارای استقامت بالا» ارتش آمریکا دانست. تغییرات زیادی بر روی پروژه اولیه HAV-304 انجام گرفت و نسخه تغییر یافته هواپیمای Airlander 10 اولین پرواز آزمایشی خود را در شهریور سال گذشته انجام داد.

در پرواز آزمایشی اخیر بزرگترین هواپیمای دنیا علاوه بر اطمینان از نحوه صحیح برخواستن و نشستن آن بر روی زمین، دو هدف دیگر نیز دنبال می‌شد. نخستین هدف، اطمینان از سیستم کنترلی هواپیمای Airlander 10 بود. بر این اساس قرار بود تا نحوه کارکرد سیستم فرود جدید این وسیله که اخیرا با اضافه شدن پاهای جدید به آن تغییر کرده بود مورد آزمایش قرار بگیرد. هدف دوم جمع‌آوری داده از عملکرد کلی پرواز با این وسیله بود. به عنوان نمونه شرکت Hybrid Air Vehicles تصمیم داشت یک ارزیابی کلی از سرعت حرکت وسیله نقلیه هوایی خود داشته باشد.

بزرگترین هواپیمای دنیا

مجری پروژه اعلام کرد از پرواز آزمایشی اخیر هواپیمای Airlander 10 رضایت کامل دارد و همه چیز طبق خواسته آن‌ها پیش رفته است. بر اساس گفته‌های شرکت سازنده، روزی از بزرگترین هواپیمای دنیا برای جستجو و انجام ماموریت‌های نجات استفاده خواهد شد. به عنوان دیگر کاربردهای آن در سطح گسترده باید به کنترل جمعیت، افزایش ضریب ایمنی مناطق، فیلم برداری و تحقیقات آکادمیک اشاره کرد. قرار داشتن چنین شی غول‌آسایی بر فراز یک منطقه، احساس امنیت خاصی به ساکنین آن می‌دهد. هدف نهایی شرکت سازنده جابه‌جایی انسان‌ها به وسیله بزرگترین هواپیمای دنیا است. این شرکت تصمیم دارد هواپیمای Airlander 10 را به صورت گسترده در سیستم حمل و نقل وارد کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*