اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

مقایسه اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 ؛ پیمان برای حذف جک صوتی

مقایسه اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 به ما کمک می‌کند تا بهتر شباهت ها و تفاوت های دو گوشی موبایل HTC U11 و iPhone 7 را شناخته و برای خرید از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنیم.

اگرچه اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 قیمت تقریبا یکسانی داشته و هر دو پرچمدار محسوب می‌شوند، اما اختلافات زیادی با یکدیگر دارند و هر کدام برای سلیقه‌ای خاص مناسب هستند. با مقایسه آیفون 7 و اچ تی سی یو 11 به این اختلافات و همچنین شباهت‌های کم این دو پی خواهیم برد.

اندازه

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

دلیل اختلاف در اندازه بدنه اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 ، تفاوت در ابعاد نمایشگر و تفاوت دسته‌بندی آن‌ها است. اگرچه پرچمدار اچ تی سی در دسته‌بندی فبلت‌ها قرار می‌گیرد، اما آیفون 7 را باید یکی از کوچک‌ترین پرچمداران کنونی بازار دانست. اچ تی سی یو 11 از نظر طول و ضخامت 10 درصد و از نظر عرض 12 درصد از آیفون 7 بزرگتر است.

وزن

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

همین اختلاف فاحش در ابعاد بدنه اچ تی سی یو 11 و آیفون 7، سبب افزایش وزن 18 درصدی پرچمدار تایوانی در مقایسه با گوشی موبایل اپل شده است.

ساخت

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

اپل در آیفون 7، همانند چند سری قبل گوشی های موبایل آیفون، به صورت یکپارچه از آلومینیوم برای ساخت بدنه استفاده کرده است. اما در طراحی بدنه اچ تی سی یو 11 از گوشی های موبایلی همچون گلکسی اس 8 الهام گرفته شده و پنل پشتی از شیشه و فریم دستگاه از آلومینیوم ساخته شده است.

رنگ‌ها

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

مزیت هر دو گوشی موبایل اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 تعدد رنگ بدنه آن‌ها است. البته رنگ سفید و قرمز اچ تی سی یو 11 در ایالات متحده آمریکا عرضه نخواهند شد. همچنین رنگ قرمر آیفون 7 نسخه‌ای ویژه بوده و قیمت آن کمی بیشتر است.

مقاومت در برابر نفوذ آب

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

هر دو گوشی موبایل اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 به یک استاندارد مقاومتی مجهز شده‌اند، پس از بابت ریختن آب بر روی آن‌ها نگرانی وجود نداشته و حتی می‌توان این دستگاه‌ها را تا عمقی مشخص و برای مدت زمانی محدود به درون آب برد.

اندازه نمایشگر

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

کاربرانی که به داشتن یک گوشی موبایل با صفحه نمایش بزرگ اصرار دارند، نباید به خرید آیفون 7 فکر کنند. اندازه نمایشگر اچ تی سی یو 11 برابر اندازه صفحه نمایش‌ پرچمداران متداول امروزی است.

رزولوشن نمایشگر

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

اگرچه رزولوشن بالا تنها فاکتور لازم برای داشتن کیفیت تصویر برتر نیست، اما نمی‌توان از تاثیر فوق‌العاده زیاد آن غافل شد. وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 اختلاف بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

نوع نمایشگر

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

با وجود روی بورس بودن پنل‌های سوپر AMOLED، هر دو گوشی‌ساز از پنل‌های IPS در پرچمداران خود استفاده کرده‌اند.

حساسیت نمایشگر به فشار

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

رقابت جالبی در زمینه شیوه‌های نوین تعامل با گوشی موبایل بین اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 شکل گرفته است. وجود یک تکنولوژی تقریبا جدید با نام 3D Touch در چند گوشی اخیر آیفون سبب می‌شود تا بتوان بر اساس میزان و زمان فشار اعمال شده بر روی صفحه نمایش، دستورات متفاوتی صادر کرد و اعمال مختلفی انجام داد. این سبک از ارتباط، در اچ تی سی یو 11 به شیوه دیگری پیاده‌سازی شده است.

حساسیت بدنه به فشار

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

برای صدور فرمان به اچ تی سی یو 11، باید به جای کنترل میزان فشار وارد شده بر روی صفحه نمایش، کناره‌های دستگاه را فشار داد تا بسته به میزان و زمان فشار یک عمل خاص انجام شود. به لطف وجود چهار سنسور فشار تعبیه شده در هر یک از دو طرف این گوشی موبایل، با فشردن دستگاه می‌توان دوربین دستگاه را باز کرد و یک عکس گرفت و یا به اپلیکیشنی خاص وارد شد.

حسگر اثر انگشت

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

حسگر اثر انگشت هر دو گوشی موبایل اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 در دکمه فیزیکی هوم آن‌ها قرار گرفته است.

پردازنده

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

اچ تی سی یو 11 به قدرتمندترین چیپست موبایل سال یعنی اسنپدراگون 835 مجهز شده است، در حالی که اپل، چیپست موبایل A10 قدرتمند خود را در آیفون 7 به کار برده است.

حافظه رم

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

اگرچه از نظر عددی میزان حافظه رم اچ تی سی یو 11 دو برابر حافظه رم آیفون 7 است، اما این دلیلی بر قدرت پرچمدار تایوانی و یا ضعف گوشی موبایل اپل نیست، چرا که شیوه استفاده از رم، در اندروید و آی او اس کاملا با یکدیگر متفاوت است.

ظرفیت داخلی

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

با مقایسه ظرفیت داخلی اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 به برتری محض گوشی موبایل اپل در این بخش پی می‌بریم. اگرچه اچ تی سی یو 11 تنها دارای یک نسخه با ظرفیت داخلی 64 گیگابایت است، اما اپل، آیفون 7 را در سه نسخه عرضه کرده که به ترتیب 32، 128 و 256 گیابایت ظرفیت داخلی دارند. پس حین خرید آیفون 7 حق انتخاب بیشتری خواهید داشت.

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

نه تنها در آیفون 7، بلکه در تمامی گوشی های موبایل اپل از پشتیبانی از کارت حافظه جانبی خبری نیست، به همین دلیل این گوشی موبایل در نسخه‌های دارای ظرفیت داخلی متفاوت عرضه می‌شود.

سیستم صدای Hi-Fi

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

قدرت گوشی های موبایل اچ تی سی در بخش صوت و پخش موسیقی بر هیچکس پوشیده نیست. به عنوان نمونه باید به پشتیبانی پرچمدار جدید آن از سیستم صدای Hi-Fi اشاره کرد.

جک صوتی 3.5 میلی‌متری

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

مهمترین وجه تشابه اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 حذف جک صوتی از هر دوی آن‌ها است

شاید مهمترین وجه اشتراک اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 را باید حذف درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری از هر دوی آن‌ها دانست. اگرچه در جعبه هر دو گوشی موبایل یک وفق‌دهنده قرار گرفته، اما در حالت عادی باید برای گوش دادن به موسیقی از هدفون‌های بدون سیم استفاده کنید. در اچ تی سی یو 11 می‌توان از هدست‌های مخصوص یو اس بی نسخه C نیز استفاده کرد.

هدفون درون جعبه

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

در جعبه اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 یک هدفون قرار دارد. در جعبه اچ تی سی یو 11 شاهد یک هدفون سیم‌دار یو اس بی نسخه C سونیک هستیم که به عنوان مهمترین قابلیت آن باید به توانایی بالا برای حذف نویز اشاره کرد. اپل نیز در جعبه آیفون 7 ایربادهای دارای پشتیبانی از پورت لایتنینگ خود را قرار داده است.

ظرفیت باتری

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

با مقایسه اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 به ظرفیت بالای باتری پرچمدار تایوانی پی می‌بریم. البته این به معنی دوام باتری بالای اچ تی سی یو 11 و ضعف آیفون 7 از نظر عمر باتری نیست، چرا که دوام باتری به فاکتورهای زیادی از جمله نحوه مدیریت نیرو در سیستم عامل بستگی دارد.

پشتیبانی از شارژ سریع

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

اچ تی سی یو 11 از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 کوالکام (Quick Charge 3.0) پشتیبانی می‌‎کند.

پشتیبانی از شارژ بدون سیم

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

در هیچ‌کدام یک از دو گوشی موبایل اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 از تکنولوژی شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌شود.

وضوح تصویر دوربین

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

اگرچه همانند دوام باتری، کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین نیز به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، اما از نظر وضوح تصویر، دوربین دو گوشی موبایل اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 شرایط یکسانی دارند. با این حال اچ تی سی یو 11 بدون شک انتخاب طرفداران عکاسی سلفی خواهد بود، چرا که رزولوشن دوربین جلویی آن 16 مگاپیکسل است.

گشودگی دریچه دیافراگم دوربین

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

دوربین کمتر گوشی موبایلی دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 است. شاید به همین دلیل اچ تی سی یو 11 در شرایط نوری نامناسب و در شب‌ها تصاویر فوق‌العاده خیره‌کننده‌ای ثبت می‌کند. به عقیده بسیاری از افراد و شرکت‌ها، اچ تی سی یو 11 دارای بهترین دوربین موبایل تا به امروز است.

طراحی دوگانه دوربین

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

اگر به دنبال تکنیک‌های خاص عکاسی حین استفاده از گوشی موبایل خود هستید، اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 انتخاب مناسبی برای شما نیستند. برای عکاسی از مناظر طبیعی و با زاویه باز و یا ثبت تصاویر پرتره خیره‌کننده، باید به سراع محصولاتی همچون ال جی جی 6 و یا آیفون 7 پلاس بروید که به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند.

تثبیت‌کننده نوری تصویر

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

از آنجایی که دوربین هر دو گوشی آیفون 7 و اچ تی سی یو 11 به OIS مجهز شده، از بابت لرزش دست حین عکاسی و یا فیلم برداری نگرانی وجود نخواهد داشت.

پرداخت با موبایل

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

هم اچ تی سی یو 11 و هم آیفون 7 به فناوری NFC مجهز شده‌اند، به همین دلیل می‌توان در فروشگاه‌هایی که به سیستم اپل پی و یا اندروید پی مجهز شده‌اند، از آن‌ها برای پرداخت استفاده کرد.

دستیار صوتی

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

تنها دستیار هوشمند گوشی های موبایل اپل، سیری است، در حالی که اچ تی سی یو 11 علاوه بر مجهز شده به گوگل اسیستنت همانند دیگر گوشی های موبایل اندرویدی اخیر، به آمازون الکسا و سنس کامپنین خود اچ تی سی نیز برای دریافت فرمان‌های صوتی مجهز شده است.

پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

هیچ‌یک از دو گوشی موبایل اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 از دو هدست واقعیت مجازی موبایل قدرتمند گوگل دی دریم و سامسونگ گیر وی آر پشتیبانی نمی‌کنند و با خرید آن‌ها، مجبور به استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی موبایل بسیار سطح پایین خواهید بود.

سیستم عامل

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

اچ تی سی یو 11 به اندروید نوقا و جدیدترین نسخه رابط کاربری همین شرکت مجهز شده است. در آیفون 7 از جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایل اختصاصی اپل یعنی آی او اس 10 استفاده شده است.

تاریخ عرضه

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

اگرچه چند روزی است پیش فروش اچ تی سی یو 11 آغاز شده و محصولات خریداری شده از چند هفته دیگر ارسال خواهند شد، اما حدود هفت الی هشت ماه از زمان معرفی و عرضه آیفون 7 می‌گذرد.

قیمت

اچ تی سی یو 11 و آیفون 7

با وجود تفاوت‌های اچ تی سی یو 11 و آیفون 7 در بخش‌های مختلف، قیمت هر دوی آن‌ها یکسان است. البته قیمت آیفون 7 با انتخاب نسخه‌های دارای ظرفیت داخلی بیشتر افزایش می‌یابد. همچنین قیمت آن بسته به خرید به صورت آنلاک و یا تحت قرارداد با هر یک از اپراتورها متفاوت خواهد بود.