واقعیت افزوده تاکتیکی

معرفی پکیج واقعیت افزوده تاکتیکی توسط ارتش آمریکا

بازوی تحقیقاتی پنتاگون در حال کار بر روی پکیجی به نام واقعیت افزوده تاکتیکی (Tactical Augmented Reality) یا به اختصار تار (TAR) است که که اطلاعات حیاتی را در مقابل دید سربازان نمایش می‌دهد.

این پکیج، به سربازان توانایی دید در شب، مشاهده موقعیت دشمن در یک فضای سه بعدی، دریافت تصاویر ویدیویی از پلتفرم‌های تجسسی مانند پهپاد‌ها و حتی دیدن آن سوی موانع را می‌دهد.

واقعیت افزوده تاکتیکی که توسط دارپا (آژانس تحقیقات پروژه‌های پیشرفته دفاعی) ارائه شده، ترکیبی از یک لنز چشمی با ابعاد یک اینچ در یک اینچ، یک تبلت و سایت هدفگیری دید در شب نصب شده بر روی اسلحه است. لنز چشمی بر روی کلاهخود نصب می‌شود و اطلاعات را در مقابل دید کاربر نمایش می‌دهد؛ تقریبا مشابه نمایشگر سر بالای جنگنده‌ها. این تکنولوژی نه تنها آگاهی موقعیتی سرباز را افزایش می‌دهد، بلکه اطلاعات را با سایر سربازان و حتی مقر فرماندهی نیز به اشتراک می‌گذارد.

واقعیت افزوده تاکتیکی

سایت هدفگیری دید در شب نصب شده بر روی اسلحه توانایی های جالبی را ارائه می دهد. کاربر اسلحه را به هر سمتی که بگیرد، تصویر سایت هدفگیری از طریق لنز چشمی برایش به نمایش در می‌آید. سربازان می‌توانند اسلحه‌هایشان را از پشت دیوار بالا بگیرند و بدون این که در معرض آتش دشمن قرار گیرند، نگاهی به اطراف بیاندازند. حتی می توانند بدون این که خود برگردند، سلاحشان را رو به عقب بگیرند و لنز چشمی دو تصویر مجزا از پشت سر و جلو را به صورت هم زمان نمایش خواهد داد.

واقعیت افزوده تاکتیکی

مشابه آن چه در بازی‌های کامپیوتری دیده‌ایم، واقعیت افزوده تاکتیکی می‌تواند نقشه‌ای دو بعدی از محیط عملیاتی را برای کاربر نمایش دهد که موقعیت نیرو‌های خودی در آن مشخص شده است. همچنین توانایی مشخص کردن موقعیت خود کاربر نسبت به محیط اطراف را نیز دارد. این تکنولوژی بسیار شبیه به تکنولوژی‌ است که در نرم افزار های تلفن های هوشمند مانند Yelp به کار رفته است اما به جای نشان دادن موقعیت رستوران‌ها، محل تانک‌ها و سربازان دشمن را مشخص می‌کند.

به گفته دارپا، هم اکنون پکیج واقعیت افزوده تاکتیکی در دسترس برخی واحد‌های خاص (احتمالا نیرو‌های ویژه) قرار گرفته تا در عمل مورد استفاده قرار گیرد. لنز چشمی این سامانه فعلا تصاویر را به شکل تک رنگ (سیاه و سفید یا سبز) نمایش می دهد، اما کار بر روی نمونه تمام رنگی آن نیز در حال انجام است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*