خودروهای جگوار در ایران

به زودی خودروهای جگوار در ایران عرضه می‌شود + بررسی گزینه‌های احتمالی

طبق اخبار منتشر شده، به زودی شاهد عرضه خودروهای جگوار در ایران خواهیم بود. در این مطلب، گزینه‌های احتمالی این برند انگلیسی در بازار کشورمان را بررسی می‌کنیم.

پس از انتشار اخباری از احتمال ورود محصولات جگوار به بازار ایران، گمانه‌زنی‌ها از گزینه‌های احتمالی این برند آغاز شد. در حال حاضر اطلاعی از زمان عرضه، مدل‌ها و قیمت خودروهای جگوار در ایران در دست نیست، اما در این مطلب قصد داریم محصولات احتمالی جگوار برای ورود به کشورمان را بررسی کنیم.

گزینه‌های احتمالی برای عرضه خودروهای جگوار در ایران

جگوار ایکس جی (Jaguar XJ)

اولین گزینه احتمالی برای عرضه خودروهای جگوار در ایران جگوار XJ است. یکی از شوک‌های بازار خودروهای وارداتی در سال گذشته، واردات رسمی بی ام و سری 7 توسط شرکت پرشیا خودرو بود که بازار خودروهای لوکس کشورمان را متحول کرد. شرکت روان رو قصد دارد با عرضه جگوار ایکس جی در ایران، این اتفاق را تکرار کند و با سری 7 بی ام و به رقابت بپردازد.

خودروی پرچمدار این برند انگلیسی در کنار گزینه‌های قدرتمند 6 و 8 سیلندر بنزینی و دیزلی، با موتور 2 لیتری توربو 240 اسب بخاری نیز به فروش می‌رسد و به همین دلیل محدودیتی از نظر حجم موتور برای آن در کشورمان وجود نخواهد داشت. ایکس جی 4 سیلندر با شتاب 7.9 ثانیه و حداکثر سرعت 241 کیلومتر بر ساعت در رقابت با بی ام و 730Li کم می‌آورد اما فاکتورهایی مانند امکانات رفاهی گسترده و طراحی ظاهری زیبا دارد که می‌تواند مشتریان را به خود جذب کند.

خودروهای جگوار در ایران

بالاترین تریم جگوار ایکس جی یعنی پورتفولیو دارای آپشن‌هایی مانند پخش 825 وات مریدیان با 20 بلندگو، سیستم تهویه با کنترل اتوماتیک 4 نقطه‌ای، صندلی‌های برقی در 18 حالت تنظیم متفاوت، ماساژور 5 حالته صندلی‌های جلو، سیستم گرمایش و سرمایش صندلی‌های جلو، ورود و استارت بدون کلید، چراغ جلوی تمام LED، نویگیشن ماهواره‌ای، سیستم کمکی پارک اتوماتیک، طیف متنوعی از پوشش‌های داخلی و سامانه‌های ایمنی کامل است.

جگوار ایکس اف (Jaguar XF)

جگوار ایکس اف از آن گزینه‌هایی است که می‌تواند در بازار خودروهای لوکس کشورمان حکمرانی کرده و به یکه‌تازی بی ام و سری 5 پایان دهد. بی ام و 530i جدید، لکسوس جی اس 200 تی و نسل جدید E کلاس مرسدس بنز به تازگی وارد بازار کشورمان شده‌اند. ایکس اف نیز همانند XE دارای موتور 2 لیتری با قدرت 200 و 250 اسب بخار بوده و در هر دو مدل به گیربکس 8 سرعته اتومات مجهز شده است.

خودروهای جگوار در ایران

شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت جگوار ایکس اف 7.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 235 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که رقم مطلوبی به شمار می‌رود. انتخاب منطقی‌تر برای جگوار ایکس اف، موتور 2 لیتری 250 اسب بخاری است که شتاب 6.6 ثانیه و حداکثر سرعت 244 کیلومتر بر ساعت را در اختیار قرار می‌دهد.

مصرف سوخت ترکیبی XF معادل 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و از جمله آپشن‌های آن نیز می‌توان به چراغ‌های زنون جلو با چراغ روشنایی در روز Jشکل  LED، صندلی برقی جلو با تنظیم در 10 جهت، پوشش چرمی کابین، پخش 825 وات مریدیان، سامانه‌های ایمنی کامل، نمایشگر 10.2 اینچی لمسی و نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال نشانگرهای پشت فرمان اشاره کرد.

جگوار ایکس ای (Jaguar XE)

حدود دو سال پیش برند انگلیسی جگوار، مدل جدید XE رل برای رقابت با بی ام و سری 3، مرسدس بنز C کلاس و آئودی A4 معرفی کرد. این خودرو خیلی زود به پرفروش‌ترین محصول Jaguar تبدیل شد و اکنون نیز پس از اف پیس (Jaguar F-Pace) محبوب‌ترین خودروی این برند محسوب می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که جگوار ایکس ای در غیاب اصلی‌ترین رقبای خود پا به بازار ایران بگذارد و به همین دلیل احتمال موفقیت آن نسبت به سایر خودروهای جگوار در ایران زیاد است. ایکس ای با دو پیشرانه 2 لیتری توربو بنزینی عرضه می‌شود که به احتمال زیاد نسخه ضعیف‌تر آن با قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد.

خودروهای جگوار در ایران

این خودرو دارای گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، شتاب صفر تا صد 7.1 ثانیه و حداکثر سرعت 238 کیلومتر بر ساعت بوده و میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین امکاناتی چون صندلی برقی جلو با تنظیم در 10 جهت، چراغ جلو زنون با قابلیت شستشوی اتوماتیک، پوشش چرمی کابین، سامانه‌های تشخیص علائم جاده، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار انحراف و حفظ مسیر، هشدار نقاط کور، ترافیک عبوری از پشت، کروز کنترل تطبیق پذیر، همیار پارک اتوماتیک، سیستم دید 360 درجه، پخش 825 وات مریدیان با 17 بلندگو، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر 10.2 اینچی لمسی، قابلیت نمایش دوگانه مجزا با توجه به زاویه دید برای راننده و سرنشین جلو، نمایشگر 12.3 اینچی به جای نشانگرهای آنالوگ پشت فرمان، نویگیشن با نقشه‌های سه بعدی، 10 گیگابایت حافظه اختصاصی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و هدآپ دیسپلی برای این خودرو تعبیه شده است.

جگوار اف تایپ (Jaguar F-Type)

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های خودروهای جگوار، طراحی زیبا و جذابیت ظاهری آن است. این ویژگی در نسل جدید خودروی اسپورت اف تایپ که در سال 2013 معرفی شد نیز به چشم می‌خورد. موتور 4 سیلندر توربو 2 لیتری با قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر به همراه گیربکس 8 سرعته اتومات بر روی خودرو قرار گرفته که شتاب صفر تا صد 5.7 ثانیه و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را تامین می‌کند.

خودروهای جگوار در ایران

جگوار اف تایپ با این خصوصیات در رده خودروهای چون پورشه باکستر 718 قرار می‌گیرد. از جمله آپشن‌های F-Type می‌توان به 6 کیسه هوا، کنترل پایداری پویا، ترمز پارک الکترونیک، سیستم کمکی ترمز اضطراری، ترمز ABS و EBD، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر 8 اینچی، پخش 380 وات مریدیان با 10 بلندگو، نویگیشن، صندلی ها و فرمان اسپورت پوشش یافته با چرم، تنظیم برقی صندلی‌ها در 6 جهت، هشدار انحراف از مسیر، کروزکنترل، سیستم بررسی فشار باد تایرها، سیستم تهویه اتوماتیک با کنترل تک‌نقطه‌ای، چراغ‌های زنون جلو با چراغ روشنایی در روز LED، گرم‌کن آینه بغل، اگزوز اسپورت، سیستم توزیع متغیر گشتاور، اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان و استارت دکمه‌ای اشاره کرد. باید دید شرکت روان خودرو، جگوار اف تایپ را نیز در میان لیست خودروهای جگوار در ایران قرار خواهد داد یا خیر؟

جگوار اف پیس (Jaguar F-Pace)

به احتمال زیاد یکی از اصلی‌ترین خودروهای جگوار در ایران ، مدل اف پیس خواهد بود. این شاسی بلند لوکس در سال گذشته به صورت رسمی معرفی شد و در این مدت فروش بیشتر از 68 هزار دستگاه را تجربه کرد. طبق آمار، تنها در ماه گذشته حدود 11 هزار دستگاه از این خودروی فوق‌العاده به فروش رسید.

خودروهای جگوار در ایران

جگوار اف پیس که پرفروش‌ترین محصول این برند انگلیسی محسوب می‌شود می‌تواند در بازار ایران با پورشه ماکان رقابت کند. جگوار F-Pace دارای پیشرانه 2 لیتری با قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 365 نیوتن متر بوده و نیروی تولیدی توسط این پیشرانه به وسیله گیربکس 8 سرعته اتومات به چرخ‌ها منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد 6.8 ثانیه و حداکثر سرعت 217 کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

جگوار اف پیس 4 سیلندر در حالت استاندارد، دیفرانسیل عقب است اما امکان سفارش آن به صورت چهار چرخ محرک نیز وجود دارد. برای این نسخه، مصرف سوخت 7.1 لیتر تا 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر ثبت شده است. همچنین این شاسی بلند لوکس از کابین بسیار جادارتری بهره می‌برد و فضای بار بسیار بزرگ به اندازه هزار و 740 لیتر را فراهم می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*