مریخ نورد ناسا

تصاویری از طرح اولیه مریخ نورد ناسا منتشر شد

سازمان فضایی ناسا از اواخر سال 2016 میلادی، ساخت یک مریخ نورد جدید را آغاز کرد. مریخ نورد ناسا شباهت زیادی به بت موبیل (اتومبیل معروف بتمن) دارد و با انرژی خورشیدی کار می‌کند.

به تازگی تصاویری از طرح اولیه مریخ نورد ناسا منتشر شده که برخی از ویژگی‌های آن را معرفی می‌کند. به گفته محققان Nasa این مریخ نورد با انرژی خورشیدی کار می‌کند و یک آزمایشگاه مخصوص را در خود جای داده است. همچنین این نمونه اولیه دارای شش چرخ بوده و به طور کامل از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده است.

مریخ نورد ناسا

ویژگی‌های جدیدترین مریخ نورد ناسا

ناسا این مریخ نورد را برای جابجایی چهار فضانورد در سفرهای آینده انسان به سیاره سرخ طراحی کرده است و آزمایشگاه مخصوصی نیز درون آن تعبیه شده که در صورت نیاز امکان جدا کردن آن وجود دارد. شش چرخ مریخ نورد ناسا دارای 1.3 متر ارتفاع و 75 سانتی‌متر عرض بوده و مجراهای هوایی در آن طراحی شده که باعث می‌شود شن و خاک سخت مریخ از آن‌ها رد شوند و آسیبی به چرخ‌ها وارد نشود. این وسیله نقلیه فضایی 8.5 متر طول، 4 متر عرض و 3.4 متر ارتفاع دارد و وزن آن حدود 2 هزار و 250 کیلوگرم تخمین زده می‌شود.

هنوز ناسا به طور رسمی پروژه ساخت این مریخ نورد را اعلام نکرده اما به تازگی تصاویری از آن در شبکه های اجتماعی و سایت‌های معتبر دنیا منتشر شده است. هم‌اکنون ناسا این وسیله نقلیه را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا به نمایش گذاشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*