خورشید گرفتگی کامل سال 2017

رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا به استقبال خورشید گرفتگی کامل سال 2017 رفت

آژانس فضایی ناسا (NASA)، با استفاده از رصدخانه دینامیک خورشیدی (SDO) به استقبال خورشید گرفتگی کامل سال 2017 رفت و نمایی خیره‌کننده از آن را به نمایش گذاشت.

ستاره‌شناسان، دوست‌داران دنیای نجوم و علاقمندان به ثبت اینگونه رویدادها، در 21 آگوست، مصادف با 30 مرداد 1396، به استقبال یک خورشیدگرفتگی کامل خواهند رفت. این خورشیدگرفتگی، از سواحل کاریلونای جنوبی تا تا اورگان قابل مشاهده است. به علت موقعیت منحصر به فرد ایالات متحده در این رویداد، می‌توان خورشیدگرفتگی امسال را به عنوان بزرگ‌ترین خورشیدگرفتگی کامل آمریکا به شمار آورد. به همین علت، بسیاری از علاقمندان به دنیای نجوم، خود را برای سفر به آمریکا و رصد این پدیده نجومی آماده می‌کنند. البته تا وقوع این پدیده، چند ماهی فرصت باقی مانده، از این رو اگر شما هم دوست دارید که زودتر از بقیه خورشید گرفتگی کامل سال 2017 را مشاهده کنید، توجه شما را به یک رصد شگفت‌انگیز از رصدخانه دینامیک خورشیدی (SDO) جلب می‌کنیم.

تصویر متحرک خورشید گرفتگی کامل سال 2017

1lunartransit1050.0

رصدخانه دینامیک خورشیدی (SDO)، از سال 2010 میلادی وظیفه رصد خورشید را بر عهده دارد. این تلسکوپ فضایی، در تاریخ 25 می، توانست یک نمای شگفت‌انگیز را از این خورشید گرفتگی به ثبت برساند. رصدخانه SDO که در ارتفاع 35000 کیلومتری کره زمین قرار دارد، توانسته که با ثبت یک نمای جذاب از خورشیدگرفتگی جزئی، ما را برای این پدیده نجومی در تاریخ 30 مرداد آماده کند. برخلاف خورشیدگرفتگی کاملی که در 30 مرداد 96، به صورت کامل قابل رویت است، نمای به ثبت رسیده از رصدخانه SDO توانسته یک خورشیدگرفتگی جزیی با 89 درصد پوشش را به نمایش بگذارد.

SDO در مرداد ماه نیز یک نمای منحصر به فرد از این خورشیدگرفتگی را به ثبت می‌رساند. البته باید توجه داشت که ثبت این رویداد توسط رصدخانه SDO در مرداد ماه، از میزان 89 درصدی پیشین نیز کمتر خواهد بود. اگر شما نیز برای این پدیده نجومی جذاب هیجان‌زده هستید، این مژده را می‌دهیم که به زودی قادر به مشاهده یکی از بهترین خورشیدگرفتگی‌های کامل در سال جاری خواهید بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*