غرفه ایسوس در کامپیوتکس 2017

نگاهی به بخش‌های مختلف غرفه ایسوس در کامپیوتکس 2017

شرکت Asus در رویداد Computex 2017 تایوان، غرفه ویژه‌ای دارد که کاربری‌های متنوعی را به نمایش گذاشته است. در ادامه این مطلب، بخش‌های مختلف غرفه ایسوس در کامپیوتکس 2017 را بررسی خواهیم کرد.

بخش‌های مختلف غرفه ایسوس در کامپیوتکس 2017 دربرگیرنده کاربری‌های مختلفی است که به سادگی از یکدیگر تفکیک شده‌اند. در ابتدای ورود به این غرفه، بخشی به منظور فرزند نوپای این کمپانی یعنی ربات هوشمند Zenbo در نظر گرفته شده است.

Zenbo علاوه بر انجام فعالیت‌های مختلف مانند کنترل اشیا و لوازم سازگار با IOT، مانند یک همدم برای افراد عمل می‌کند. زمان جلسات را به یادتان می‌آورد، برای کودکتان داستان تعریف می‌کند، دستور پخت غذای محبوبتان را پیدا می‌کند، در صورت نیاز به کمک با اطرافیانتان تماس می‌گیرد و یا مثل یک نگهبان، کل محیط را برایتان لحظه به لحظه بررسی کرده و گزارش می‌دهد.

ربات هوشمند Zenbo

بدون شک برای علاقه‌مندان به سخت افزار، غرفه ایسوس در کامپیوتکس 2017 شلوغ‌ترین غرفه ساختمان اصلی این نمایشگاه است. تعداد زیادی از نمایشگرهای مخصوص بازی با ظاهری جذاب معرفی شدند و مادربردهای X299 و X399 نیز در این غرفه، نظر هر علاقه‌مندی را به خود جلب می‌کند.

مادربرد X299

ایسوس مانند قبل در ابتدا مدل‌های ROG، ROG STRIX، Prime و TUF مادربردهای خود را معرفی کرد. مادربرد Rampage VI Extreme بی‌شک یکی از زیباترین مادربردهای تولید شده توسط این کمپانی است. نورپردازی Aura در این مادربرد با سبکی جدید به گونه‌ای که از درون تمام قسمت‌های آن بازتابی از نور وجود دارد، خودنمایی می‌کند.

مادربرد ایسوس

مادربرد Zenith Extreme که بر پایه سوکت X399 شرکت AMD است نیز در قسمت ROG وجود دارد. ایسوس برای مادربردهای سری TUF هم سنگ تمام گذاشت. دو مدل جدید از این خانواده با نام‌های TUF X299 Mark 1 و TUF X299 Mark II معرفی شده‌اند. طراحی جدید هیت سینک (Heatsink) و خنک‌کننده بادی مخصوص با حافظه‌های M.2، جریان مستمر باد را به سمت این قطعه حساس هدایت کرده و آن را خنک نگه می‌دارد. یک راهکار جدید به منظور حفظ استحکام و جلوگیری از خم شدن کارت گرافیک در این سری از مادربردها ارائه شده است. بر این اساس مادربردهای سری TUF می‌توانند تا 15 کیلوگرم وزن را تحمل کنند.

مادربرد TUF X299

در سری Prime هم دو مادربرد جدید شامل Prime X299 Deluxe و Prime X299-A در غرفه ایسوس در کامپیوتکس 2017 دیده می‌شوند. مدل Deluxe به عنوان پرچمدار این سری شناخته می‌شود. در وسط مادربرد یک نشانگر OLED وجود دارد که می‌تواند عملیات POST، فرکانس، دما، ولتاژها و یا تصاویری ساده را نشان دهد. به منظور ارتباط بهتر در محیط بی‌سیم، یک رابط Wifi 802.11ad به این مادربرد اضافه شده که 3.5 برابر سریع‌تر از راهکار ac است.

مادربرد Prime X299

ایسوس از یک کیت جدید برای استفاده از m.2 رونمایی کرده که HYPERKIT M.2 X16 نام دارد و می‌تواند با انجام عملیات RAID 0 برای 4 ذخیره‌ساز M.2 به سرعتی فراتر از انتظار کاربران دست پیدا کند.

کیت Hyperkit

در قسمتی دیگر از غرفه ایسوس در کامپیوتکس 2017 ، مادربرد سری ROG STRIX با نام ROG STRIX X299E-GAMING به چشم می‌خورد. این مادربرد هم برای گیمرهایی با بودجه متوسط ایده‌آل خواهد بود. رده بالاترین مادربرد مجهز به چیپست X370 نیز با نام ROG CROSSHAIR VI EXTREME در قسمت ROG وجود دارد که دارای یک خنک‌کننده آبی از پیش نصب شده است. در یک قسمت هم جدیدترین مادربردهای سری ROG و ROG STRIX سری 200 اینتل و مادربردهای سازگار با AMD حضور دارد.

مادبرد ROG CROSSHAIR VI EXTREME

ایسوس در این نمایشگاه به طوری جذاب Tinker board را به نمایش گذاشت؛ یک کیت حرفه‌ای خنک‌کننده آبی در برگیرنده یک Tinker board است که با سیستم عامل اندروید می‌تواند محتوای 4K و بازی‌های تحت این سیستم عامل را به سادگی اجرا کند. علاوه بر آن در قسمت کیس‌های ماد شده، عنوان Powered By ASUS دیده می‌شود. خنک‌کننده آبی، نورپردازی و تغییرات ظاهری، محیط چشم‌نوازی را به این بخش داده است.

نمایشگرهای بسیار زیادی در سمینار ROG رونمایی شدند که پرچمدار آن‌ها ابر نمایشگر 35 اینچی با پنل خمیده و مجهز به HDR و Quantum dot است. این زیبای گرانقیمت XG35VQ نام دارد و در پشت پنل آن نشان ROG دیده می‌شود که به زیبایی با نورپرازی AURA RGB می‌درخشد. همچنین یک سیستم قدرتمند با پیکربندی سه نمایشگر XG32VQ وجود دارد که پنل خمیده آن، بهترین زاویه دید را برای بازی کردن به وجود آورده است. از این نمایشگرهای مخصوص بازی، مدل‌های دیگری هم در غرفه ایسوس در کامپیوتکس 2017 دیده شد.

نمایشگر XG32VQ

در بخش دیگری از غرفه، دو ست از جدیدترین سیستم‌های ماد شده توسط معروف‌ترین کیس مادر استرالیا و چین به نمایش گذاشته شده است. رده بالاترین تجهیزات مخصوص بازی ایسوس، تقریبا همه جا به چشم می‌خورد. تمام سیستم‌ها به کیبورد ROG CLAYMORE، ROG Pugio، ROG Gladius II و چند ماوس پد جدید مانند ROG Edge مجهز شده و در جای جای غرفه ROG به چشم می‌خورند. در روز نخست نمایشگاه، هدستی بسیار سبک رونمایی شد که در این غرفه نیز حضور دارد. هدست ROG STRIX FUSION به عنوان سبک‌ترین هدست 7.1 کاناله مخصوص بازی شناخته می‌شود. کارت گرافیک ROG GTX 1080 TI Poseidon  نیز با پیکربندی SLI در یک کیس زیبا در این قسمت به چشم می‌خورد.

و اما در قسمت دیگر غرفه ایسوس در کامپیوتکس 2017 بخشی که به زندگی روزمره مرتبط می‌شود با رنگ سفید تفکیک شده است. در قسمت تجهیزات جانبی، شبکه IOT و Vivo Baby ،Blue Cave و Lyra وجود دارد. VivoBay درست مانند یک پرستار تمام عیار، همه حالات جسمی و فیزیکی بیمار یا کودک را تحت نظر گرفته و گزارش می‌دهد. Blue Cave نیز یک اسمارت هاب هوشمند است که می‌تواند تمام دستورات صوتی گوگل و آمازون را به راحتی اجرا کرده و علاوه بر آن به دلیل استفاده از فناوری AiProtection، محیط شبکه‌ای امنی را پدید می‌آورد. Blue Cave در این نمایشگاه جایزه طراحی و خلاقیت را نصیب خود کرده است.

همچنین Lyra عملکردی مانند یک تکرارکننده شبکه دارد اما با استفاده از اینترنت اشیا، می‌تواند شبکه را کنترل کرده، دستورات را اجرا کند و از دو باند به منظور شبکه بهتر، محیط را تحت پوشش قرار دهد.

ایسوس Lyra

ایسوس دو مدل با ابعاد مختلف را از نسل جدید نمایشگرهای سری ProArt معرفی کرده است که علاوه بر داشتن تفکیک‌پذیری 4K، به منظور تصاویر شفاف‌تر و کامل‌تر، از فناوری‌های HDR و Quantum dot پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر آن، یک مدل خمیده جدید از سری Designo با ابعاد 38 اینچ هم در این نمایشگاه دیده می‌شود که آن هم از فناوری‌های HDR و Quantum dot پشتیبانی کرده و دارای یک پایه مجهز به شارژر بی‌سیم است.

نازک‌ترین نمایشگر ایسوس هم مدل جدیدی از سری MZ با نام MZ27AQ معرفی شد که تنها 7 میلی‌متر ضخامت پنل آن است. تمام این مدل‌ها از فناوری صوتی اختصاصی ایسوس بهره می‌برند و تجهیزات صوتی این سری از نمایشگرها توسط تیم Harman Kardon تنظیم و طراحی شده است. همچنین نمایشگر قابل حمل ZenScreen MB16AC به یک لپ تاپ توسط رابط USB 3.1 Type C متصل شده است. این نمایشگر سبک‌ترین و نازک‌ترین نمایشگر قابل حمل جهان محسوب می‌شود.

نمایشگر ZenScreen ایسوس

در قسمت دیگر غرفه ایسوس در کامپیوتکس 2017 هم جدیدترین مینی سیستم‌های این کمپانی وجود دارد که در نمایشگاه امسال جوایز d&i را به خود اختصاص داده‌اند. بخش جالب دیگر محصولات عام ایسوس، اتاق مخصوص پروژکتورهای آن است. پروژکتور ZenBeam E1z GO می‌تواند فقط با کابل USB معمولی تصاویر را از دستگاه‌های هوشمند منتقل کند. مدل ZenBeam E1 نیز در سمت دیگر آن است که برای تصویردهی با HDMI و MHL سازگار شده است.

ایسوس مدل P3E را در این نمایشگاه رسما رونمایی کرد که مشخصات آن دقیقا با P3B یکسان است؛ اما این مدل از پروژکتور دارای حسگر حرکتی بوده و در عملیات چند رسانه‌ای بهترین عملکرد را خواهد داشت.

Asus همچنین به طور غیررسمی از نخستین پروژکتور Full HD LED خود رونمایی کرد. قدرت نوردهی، مشخصات فنی و حتی نام این پروژکتور هنوز برای ما مشخص نیست و گویا هدف ایسوس فقط به رخ کشیدن رده جدید پروژکتورهای LED خود بوده است. دو مدل پروژکتور چند رسانه‌ای هم به طور غیررسمی وجود دارد که یکی با سیستم عامل ویندوز و دیگری با اندروید کار می‌کند. این دو مدل تنها طرح اولیه هستند و در آینده ایسوس تصمیم دارد تا این مدل‌ها را به تولید انبوه برساند.

تصاویر دیگری از بخش‌های مختلف غرفه ایسوس در کامپیوتکس 2017

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*