آی او اس 11 (iOS 11)

آی او اس 11 (iOS 11) معرفی شد؛ نگاهی به نسخه جدید سیستم عامل موبایلی اپل

اپل آی او اس 11 را معرفی کرد. نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل یعنی iOS 11 با ویژگی ها ، قابلیت ها و امکانات گوناگون در بخش های مختلف همچون دوربین ، دستیار هوشمند سیری و دیگر قسمت ها عرضه خواهد شد.

اپل آی او اس 11 را در جریان کنفرانس WWDC 2017 معرفی کرد که به عنوان نسخه جدید سیستم عامل موبایل این شرکت برای دستگاه‌های آیفون و آیپد شناخته می‌شود. در سیستم عامل iOS 11 شاهد افزوده شدن کوله‌باری از ویژگی‌های جدید به همراه اعمال تغییرات قابل توجه در رابط کاربری آن هستیم.

ویژگی های آی او اس 11

برخی از قابلیت‌ های آی او اس 11 برای مدت‌ها خواسته کاربران اپل بودند و این شرکت اکنون به درخواست آن‌ها پاسخ داده است. در ادامه بارزترین این موارد که به تازگی و از طریق اخبار منتشر شده از کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در جریان آن‌ها قرار گرفته‌ایم را تشریح خواهیم کرد.

 iMessage در فضای ابری iCloud

اپلیکیشن iMessage در iOS 11 به همراه یک منوی کاملا متفاوت عرضه می‌شود که به وسیله آن جستجو برای یافتن اپلیکیشن‌های آی‌مسیج دلخواه راحت‌تر از قبل خواهد بود.

آی او اس 11

همچنین به لطف معرفی شدن قابلیت آی مسیج در آی‌کلاد، اپلیکیشن‌های آی‌مسیج از این پس در آی‌کلاد همگام‌سازی خواهند شد. به این ترتیب کاربران می‌توانند از طریق تمامی دستگاه‌های دارای سیستم عامل آی او اس خود به این دسته از اطلاعات دسترسی داشته باشند.

پرداخت‌های نظیر به نظیر در اپل پی

یکی دیگر از امکانات آی او اس 11 به قابلیت پرداخت موبایلی آن مربوط می‌شود. اپل اکنون قابلیت پرداخت‌های نظیر به نظیر را در اپل پی معرفی کرده است. از آنجایی که این ویژگی با اپلیکیشن آی‌مسیج به صورت یکپارچه در آمده، کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه ارسال پیامک دستگاه دارای iOS 11 خود، برای دیگر دوستان و آشنایان پول ارسال کنند که در ادامه در اپل پی و در زیر قسمت اپل کش (Apple Cash) به نمایش در خواهد آمد.

آی او اس 11

با استفاده از این اپل کش می‌توان حین خرید از فروشگاه‌های پشتیبانی‌کننده از سیستم اپل پی، هزینه خریدهای خود را پرداخت کرد. از دیگر موارد استفاده آن باید به امکان خرید آنلاین اشاره کنیم.

توسعه دستیار هوشمند سیری

با دریافت آی او اس 11 شاهد افزوده شدن قابلیت‌هایی اساسی به دستیار هوشمند سیری خواهید بود. به عنوان نخستین و بهترین ویژگی جدید سیری باید به افزایش پشتیبانی از تعداد بیشتری از زبان‌های زنده دنیا و در دسترس بودن در مناطقی بیشتر اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید سیری افزایش قابلیت‌های آن در بخش ترجمه است.

 آی او اس 11

به روزرسانی اپلیکیشن دوربین در iOS 11

با استفاده از اپلیکیشن دوربین آی او اس نسخه 11 کاربران دو گوشی موبایل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس می‌توانند در فرمت HVEC به ضبط ویدیو بپردازند. مزیت اصلی این فرمت، ارائه کیفیت بهتر به ازای اشغال فضای حافظه‌ای کمتر است. همچنین در آی او اس 11 فرمت تصاویر به HIFF تغییر پیدا خواهد کرد که بدون فدا کردن کیفیت، تا دو برابر فشرده‌سازی بیشتری دارد.

 آی او اس 11

به عنوان یکی دیگر از قابلیت‌های افزوده شدن در اپلیکیشن دوربین iOS 11 باید بهبود عکاسی در شرایط نوری نامناسب، امکان ثبت تصاویر پرتره بهتر مخصوصا با آیفون 7 پلاس و دیگر امکانات اشاره کرد. همچنین شاهد یک Depth API جدید در آن هستیم که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد در اپلیکیشن‌های دوربین توسعه‌ یافته برای آی او اس، حالت پرتره را اضافه کنند.

تصاویر زنده (Live Photos) از دیگر قسمت‌هایی است که در نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل تغییر کرده است. اکنون کاربران می‌توانند تصاویر را قطعه قطعه کرده و یا برخی از فریم‌های آن‌ را انتخاب کنند و یا اینکه نوردهی و دیگر قسمت‌ها را تغییر دهند.

طراحی مجدد مرکز کنترل

اپل در iOS 11 کنترل سنتر را مجددا طراحی کرده است. اکنون این قسمت در حالت تمام صفحه کار کرده و چند سوییچ بیشتر همراه خود خواهد داشت. همچنین مرکز کنترل از این پس تنها یک صفحه را به خود اختصاص می‌دهد.

در آیفون‌های دارای قابلیت 3D Touch، کاربر می‌تواند با استفاده از این ویژگی و قرار دادن انگشت خود برای چند ثانیه بر روی یکی از سوییچ‌ها، به موارد بیشتری دسترسی پیدا کند. کاربران همچنین می‌توانند با نگه داشتن انگشت خود بر روی کنترل‌های موسیقی، به اپلیکیشن موزیک دسترسی پیدا کنند.

طراحی مجدد لاک اسکرین و مرکز اعلانات

اپل در آی او اس 11 لاک اسکرین و نوتیفیکیشن بار را با یکدیگر ادغام کرده است. اکنون مدیرین نوتیفیکیشن‌ها نسبت به همیشه آسا‌ن‌تر شده است.

 آی او اس 11

قابلیت‌ های آس او اس 11 به همین موارد ختم نشده و کاربران باید منتظر شنیدن اخبار خوشحال‌کننده بیشتری باشند. به محض اطلاع از دیگر تغییرات شما را در جریان آن‌ها قرار خواهیم داد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*