ضبط ویدیو از صفحه آیفون

آموزش ضبط ویدیو از صفحه آیفون و یا آیپد در آی او اس 11

ضبط ویدیو از صفحه آیفون و یا تبلت‌ آیپد به لطف نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل ممکن شده است. ضبط ویدیو از صفحه در آی او اس 11 سبب بی‌نیازی کاربر از اپلیکیشن‌های جانبی می‌شود.

اپل در جریان کنفرانس WWDC 2017 نسخه 2017 آی او اس را معرفی کرد که با کوله‌باری از قابلیت‌های جدید همراه شده است. به عنوان یکی از قابلیت‌های آی او اس 11 باید به امکان ضبط ویدیو از صفحه آیپد و یا آیفون اشاره کرد که اکنون بدون نیاز به استفاده از برنامه‌های جانبی و تنها با تکیه بر ابزارهای پیش‌فرض سیستم عامل ممکن خواهد بود.

برای ضبط ویدیو از محتویات صفحه می‌توان کاربردهای فراوانی ذکر کرد. به عنوان نمونه باید به توسعه‌دهندگان اشاره کنیم که اکنون راحت‌تر از قبل می‌توانند بعد از توسعه یک اپلیکیشن، آن را بر روی دستگاه آی او اس خود نصب کرده و سپس نحوه استفاده از برنامه را به صورت دقیق و عملی تشریح کنند. ساخت فیلم‌های آموزشی برای فروش و یا انتشار در شبکه‌های اجتماعی بدون نیاز به استفاده از سیستم کامپیوتری، از دیگر مزایای ضبط ویدیو از صفحه گوشی موبایل یا تبلت است.

ضبط ویدیو از صفحه آیفون

البته ممکن است نحوه کار این قابلیت در نسخه‌های بتای بعدی آی او اس 11 تغییر کند و یا حتی به طور کامل در نسخه رسمی این نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل، که در پاییز سال جاری عرضه خواهد شد، زیر و رو شود. در هر صورت و بر اساس نسخه بتای کنونی منتشر شده، نحوه استفاده از این ویژگی را بررسی خواهیم کرد.

همچنین بخوانید:

آموزش نصب نسخه بتای iOS 11

روش ضبط ویدیو از صفحه آیفون یا آیپد

ابتدا به مسیر Settings > Control Center رفته و در لیست سوییچ‌های موجود، تا رسیدن به گزینه Screen Recording پیمایش کنید.

ضبط ویدیو از صفحه آیفون یا آیپد

از فعال‌سازی و قرارگیری این مورد در بین سوییچ‌های در دسترس مطمئن شوید. از این پس بعد از ورود به کنترل سنتر، باید سوییچ ضبط ویدیو از صفحه را مشاهده کنید.

ضبط ویدیو از صفحه آیفون یا آیپد

وارد کنترل سنتر شده و سوییچ ضبط ویدیو را لمس کنید. این گزینه باید در پایین‌ترین قسمت کنترل سنتر قرار گرفته باشد. بعد از لمس، ضبط ویدیو آغاز خواهد شد.

ضبط ویدیو از صفحه آیفون یا آیپد

بعد از اینکه کار به پایان رسید، به منظور توقف ضبط باید نواری آبی رنگ نمایش داده شده در بالاترین قسمت نمایشگر را لمس کنید.

همچنین بخوانید:

آی او اس 11 (iOS 11) معرفی شد

ضبط ویدیو از صفحه آیفون یا آیپد

بعد از لمس، یک پیام هشداردهنده به نمایش در می‌آید. در صورت اطمینان از توقف ضبط ویدیو از صفحه آیفون یا آیپد، گزینه Stop را لمس کنید.

ضبط ویدیو از صفحه آیفون یا آیپد

محتویات ضبط شده در فرمت MP4 و با رزولوشن 900 در 1600 پیکسل و همچنین نرخ 45 فریم بر ثانیه ذخیره می‌شود. ویدیو در همان لحظه برای اشتراک‌گذاری آماده خواهد بود. در صورت نصب نسخه بتای آی او اس 11 و تست این ویژگی جدید در آن، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.