پیش بینی ری کرزویل

پیش بینی ری کرزویل از آینده تکنولوژی؛ ادغامی از هیجان، دلهره و ترس

پیش بینی ری کرزویل از آینده تکنولوژی تمدن ما از آنجایی جالب توجه است که وی علم و تجربه زیادی در اختیار داشته و از طرفی بیشتر پیش بینی‌های وی تا امروز به حقیقت پیوسته‌اند.

ری کرزویل یک نویسنده، مخترع و دانشمند علوم کامپیوتر است که سمت مدیر مهندسی گوگل را نیز در اختیار دارد. به عنوان نمونه‌هایی از پیش بینی‌‌های وی از آینده تمدن که به واقعیت پیوسته‌اند، می‌توان به سقوط اتحاد جماهیر شوروی، رشد اینترنت و توانایی کامپیوتر برای شکست دادن انسان در شطرنج اشاره کرد.

وی همچنان به تحقیق و تفحص و ارائه نظرات خود درباره آینده تکنولوژی ادامه می‌دهد. جدیدترین پیش بینی ری کرزویل از آینده تمدن «منحصربه‌فردی» است که در طی کنفرانس SXSW توسط وی عنوان شد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهند که هوش تکنولوژی از هوش انسان بیشتر شده باشد. به عقیده وی تا پیش از این رسیدن به سال 2045 شاهد این اتفاق خواهیم بود.

پیش بینی ری کرزویل

پانزده سال قبل از رسیدن به این نقطه زمانی یعنی تا رسیدن به سال 2029 میلادی، تکنولوژی به هوش یکسانی همچون انسان دست پیدا خواهد کرد. در این زمان هوش مصنوعی خواهد توانست یک آزمون تورینک معتبر را پشت سر بگذارد. انتظار ری کرزویل از آینده تنها به منحصربه‌فردی خاتمه پیدا نکرد.

به عقیده وی تکنولوژی‌هایی همچون نانوبات‌ها و رابط‌های مغز به کامپیوتری همچون نیورالینک ارائه شده توسط ایلان ماسک و یا کرنل برایان جانسون، بر روی بدن ما تاثیر خواهند گذاشت، به طوری که ممکن است مغز و به طور کلی تمامی بدن و وجودیت ما به صورت ماشینی در بیاید. دستیابی به جهش‌های قابل توجه در دنیای واقعیت مجازی را باید پله‌های آغازین ورود به این سطح از تکنولوژی عنوان کرد.

پیش بینی ری کرزویل

بنابر پیش بینی ری کرزویل ، واقعیت مجازی به حدی پیشرفت می‌کند که محل کار فیزیکی به چیزی پیش پا افتاده و متعلق به گذشته تبدیل خواهد شد. طی چند دهه آینده، جابه‌جایی به مکانی دیگری تنها نیازمند لمس چند گزینه در هدست خواهد بود. البته تمامی این دستاوردها مفید نیستند. به این عنوان نمونه، به دلیل عدم نیاز افراد به زندگی کردن در نزدیکی محل کار خود و کاهش جابه‌جایی و تحرکت روزانه آن‌ها، رفته رفته با تحلیل فیزیکی بدن انسان‌ها رو به رو خواهیم شد.

مردم دیگر نیاز نخواهند داشت برای رفتن به مکانی، جسم خود را به آنجا ببرند. البته به عقیده برخی افراد، این نامتمرکزسازى سبب کاهش برخی سوانح از جمله ایجاد موقعیت برای وقوع حملات تروریستی خواهد بود. به عقیده وی، تکنولوژی بلاک چین نیز به این موضوع کمک خواهد کرد.

پیش بینی ری کرزویل

بر اساس پیش بینی ری کرزویل از آینده تکنولوژی، نه تنها پیشرفت در علم انسان را قادر به تغییر در سبک محل کار خود می‌کند، بلکه جامعه بشری به سبب آن خواهد توانست بیولوژی خود را با سخت افزارهای مهمتر جایگزین کند. به عنوان نمونه تا رسیدن به سال 2030 میلادی، بشر خواهد توانست سطح هشیاری یک انسان بالغ را در درون یک رسانه الکترونیکی کپی کند. با رسیدن به این ساختار، دیگری خبری از گوشت، خون و استخوان نخواهد بود و تنها یک اسکن از مغز ما بر روی یک ماشین قرار می‌گیرد. به این ترتیب انسان می‌توان هر فرمی داشته باشد و شبیه به یک جعبه و یا حتی گنجشک در بیاید.

از بین رفتن مفهوم مرگ بر اساس پیش بینی ری کرزویل

مهمترین استدلال از این اتفاق، از بین رفتن مفهومی به اسم مرگ برای وجودیتی به اسم انسان است، چرا که مغز ما دیگر متکی به زیست‌شناسی شکننده نخواهد بود. به این ترتیب، می‌توانیم برای همیشه زندگی کنیم. البته به حقیقت پیوستن تمامی این افکار حتمی نیست و انتظار داریم بخشی از آن‌ها تبدیل به واقعیت شوند.

پیش بینی ری کرزویل

به عنوان نمونه باید به گستردگی وای فای در تمامی نقاط دنیا اشاره کرد که تا امروز قدم‌های بزرگی برای تحقق آن برداشته شده است و به زودی به واقعیت می‌پیوندد. ایلان ماسک یکی از افراد پیشرو در این زمینه بوده و امیدوار است تا دسترسی به اینترنت را از فضا، برای تمامی کاربران دنیای فراهم کند.

یک پیش بینی ری کرزویل به علم پزشکی برمی‌گردد. به عقیده وی، تعداد زیادی از بیماری‌هایی که امروز آفت جان انسان‌ها شده‌اند تا رسیدن به سال 2020 به طور کامل از بین خواهند رفت. باور این پیش بینی نیز کار سختی نیست، چرا که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های شگرفی در علم پزشکی رخ داده و این پیشرفت هنوز با سرعتی بالا در حال حرکت رو به جلو است.

آینده‌ای که ری کرزویل برای ما ترسیم کرده، به صورت همزمان هیجان‌انگیز، دلهره‌آور و حتی به عقیده برخی افراد وحشتناک است. تمامی پیشرفت‌ها و دستاورهای بزرگ علمی طی گذر زمان به دست می‌آیند، به همین دلیل با پیش رفتن در زمان بهتر می‌توان درصد واقعی یا خیالی بودن پیش بینی‌های ری کرزویل از آینده علم را ارزیابی کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تا وقتیکه قیمتِ گوشی پرچمدار/microSD ترابایتی، حدوداً 5ملیون تومن باشد، همه اینها خواب وخیاله!
    مگر اینکه شرکتها سرِ عقل آمده، گرانفروشی را فدای بیش-فروشی کرده، قیمتهای نجومی فعلی را صد برابر کاهش دهند.

  2. عالی انشالله تا اون زمان زنده باشیم
    ????❤