ایستگاه فضایی خصوصی

اولین ایستگاه فضایی خصوصی توسط شرکت آکسیوم ساخته می‌شود

شرکت آکسیوم (Axiom) تصمیم دارد تا اولین ایستگاه فضایی خصوصی را با هدف انجام آزمایش‌های مختلف، پذیرایی از فضانوردان و میزبانی سفرهای توریستی به فضا بسازد.

تنها 16 ماه از تاسیس رسمی شرکت آکسیوم می‌گذرد اما این شرکت برنامه‌های مهمی برای آینده دارد. پایه گذاران آکسیوم به تازگی اعلام کرده‌اند که قطعات اولین ایستگاه فضایی خصوصی را تا سال 2020 میلادی به فضا ارسال می‌کنند و قرار است از آن برای کاربردهای مختلفی مانند ساخت تجهیزات در فضا استفاده کنند. تیم موسس این شرکت از مشاوران و دست‌اندرکاران سازمان فضایی آمریکا (ناسا) هستند و به همین دلیل، پیشرفت برنامه‌های آن به سرعت صورت می‌گیرد.

ایستگاه فضایی خصوصی

بهره‌برداری از ایستگاه فضایی آکسیوم تا سال 2027

امیر بلچمن (Amir Blachman)، معاون اول شرکت آکسیوم در این باره عنوان کرد که تا سال 2027 میلادی، کلیه قطعات ایستگاه فضایی خصوصی در فضا به هم متصل خواهد شد و از این سازه بهره‌برداری می‌شود. بنا بر اعلام شرکت آکسیوم، این ایستگاه فضایی خصوصی در ماموریت‌های مختلف به کمک ایستگاه فضایی بین المللی خواهد آمد و در آینده نه چندان دور می‌تواند به عنوان جانشین آن به فعالیت بپردازد.

ارسال و راه‌اندازی ایستگاه فضایی خصوصی با هزینه بیش از 1.5 میلیارد دلار

طبق برآوردهای انجام شده، هزینه ارسال و راه‌اندازی این ایستگاه بین 1.5 تا 1.8 میلیارد دلار بوده و با اتصال دو بخش اصلی آن در سال 2024 میلادی، امکان میزبانی از هفت سرنشین در آن فراهم خواهد شد. قرار است اجزای این ایستگاه به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال و در آنجا اتصال قطعات انجام شود. این قطعات تا پایان زمان فعالیت ایستگاه به آن متصل خواهند بود. پس از اتمام ماموریت ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2024، ایستگاه آکسیوم از آن جدا می‌شود و آزادانه در مدار پایینی زمین به پرواز درمی‌آید. این در حالیست که ناسا تصمیم دارد ماموریت ایستگاه فضایی بین المللی را تا سال 2028 میلادی تمدید کند.

مسئولان شرکت آکسیوم اعلام کردند که از این ایستگاه فضایی خصوصی برای تامین لوازم و تجهیزات مورد نیاز در فضا استفاده می‌شود و مهم‌ترین فناوری به کار رفته در این تجهیزات، فناوری چاپ سه بعدی اشیا خواهد بود. در همین راستا، آکسیوم با شرکت ساخت فضا (Made in Space) برای امضای قرارداد همکاری در این زمینه وارد مذاکره شده است.

ایستگاه فضایی خصوصی

شرکت Made in Space مدتی قبل از یک چاپگر سه بعدی به نام «معمار فضانورد» رونمایی کرد. این دستگاه می‌تواند ضمن قرارگیری در مدار زمین، قطعات مورد نیاز در فضا را نیز تولید کند. از مهم‌ترین اهداف آکسیوم می‌توان به تولید ماهواره و قطعات تعمیری برای استفاده در فضا اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*