نوار صدا در آی او اس 11

نوار صدا در آی او اس 11 شکل تازه‌ای به خود گرفته است

در کنفرانس چند شب پیش اپل نسخه جدید آی او اس (iOS) همراه با تغییرات زیادی معرفی شد و یکی از کلیدی‌ترین آن‌ها، تغییر ظاهر نوار صدا در آی او اس 11 به شمار می‌رود.

تقریبا از زمان معرفی اولین آیفون تا به حال، هنگام تنظیم صدای آی‌دیوایس‌ها یک مربع نیمه شفاف بزرگ در وسط نمایشگر به نمایش درمی‌آمد که تا حدود زیادی از دیدن سایر اطلاعات روی صفحه جلوگیری می‌کرد. این اتفاق هنگامی بیشتر آزاردهنده می‌شود که حین تماشای فیلم بخواهید صدا را کم یا زیاد کنید. در این حالت مربع بزرگ وسط صفحه حدود 3 الی 4 ثانیه پس از تنظیم صدا روی صفحه باقی می‌ماند و از تماشای فیلم ممانعت می‌کند.

بازطراحی نوار صدا در آی او اس 11 تازگی ندارد

برخی اپلیکیشن‌ها نظیر اینستاگرام و تلگرام، خود دست به ایجاد تغییراتی در نوار تنظیم صدا زدند و به جای مربع وسط صفحه، میزان صدا را از طریق نمودار میله‌ای شکل بالای صفحه نمایش می‌دهند. اینک به نظر می‌رسد اپل نیز از این موضوع به ستوه آمده و دست به ایجاد تغییراتی در پلیر و نوار صدا در آی او اس 11 زده است.

نوار صدا در آی او اس 11

تصویر بالا، نحوه نمایش میزان صدا در حال حاضر (آی او اس 10) را به تصویر می‌کشد. همان‌طور که مشهود است، مربع وسط صفحه حدود یک سوم از فضا را اشغال کرده و کاربر نمی‌تواند صفحه را به طور کامل تماشا کند.

نوار صدا در آی او اس 11

اما به لطف طراحان نرم افزاری اپل، در آی او اس 11 شاهد تغییر نحوه نمایش میزان صدا هستیم. باکس صدا از وسط صفحه به گوشه سمت راست و بالای نمایشگر منتقل شده و حداقل فضا را اشغال می‌کند. به طور حتم این تغییر به مذاق همه کاربران آی دیوایس‌ها خوش خواهد آمد و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آنان را از بین می‌برد. هنوز مشخص نیست این تغییر محدود به پلیر سیستم عامل خواهد بود یا در تمامی بخش‌ها نظیر صفحه اصلی و برنامه‌های سوم شخص نیز به چشم خواهد خورد.

براساس شنیده‌ها نسخه یازدهم از سیستم عامل آی او اس پاییز سال جاری قابل دریافت و نصب خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*