اندروید O همان اندروید نسخه 8 است

اندروید O ، همان اندروید نسخه 8 خواهد بود

اخیرا یک اسکرین شات منتشر شده که نشان میدهد اندروید O، همان اندروید نسخه 8 خواهد بود. آپدیت جدید اندروید اواخر سال 2017 برای گوشی ها عرضه خواهد شد.

نسخه پیشنمایش توسعه دهندگان اندروید O مدتیست منتشر شده است و کسانی که مشتاقند تا با نسخه آینده اندروید آشنا شوند می‌توانند از آن استفاده کنند؛ اگر چه تا به امروز مشخص نبود این اندروید دقیقا چه نسخه‌ای است. منطقی است که پس از اندروید 7 (نوقا)، حال منتظر اندروید 8 باشیم، اما عملکرد گوگل در گذشته همانند نام گذاری اندروید 4.4 به نام کیت کت باعث شده بود تا به امروز نتوان به طور قطع در این مورد سخن گفت.

خوشبختانه امروز یک اسکرین شات به بیرون درز کرد که رسما نشان می‌دهد اندروید O همان اندروید نسخه 8 است. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که عبارت “O” در نام این نسخه مخفف چیست و کارشناسان تنها حدس می‌زنند که مربوط به کلمه “Oreo” باشد، اما این احتمال وجود دارد که گوگل یک نام عمومی‌تر را برای نسخه بعدی اندروید خود انتخاب کرده باشد.

پروژه Treble، تاخیر در ارسال آپدیت اندروید نسخه 8 توسط شرکتها را کم خواهد کرد

زمان عرضه اندروید نسخه 8 نیز هنوز به صورت قطع مشخص نشده است، اما بر حسب شنیده‌ها باید گفت که تا پایان سال شاهد انتشار این نسخه خواهیم بود. یک گزارش دیگر ادعا می‌کند که اندروید O در ماه آگوست به گوشی گوگل پیکسل خواهد آمد. این تاریخ نسبت به عرضه اندروید 7 نوقا برای گوشی های نکسوس کمی زودتر است. با این حال عرضه اندروید نسخه 8 برای گوشی های غیر گوگلی داستان متفاوتی را دنبال می‌کند و بسته به شرکت سازنده، می‌تواند با چند ماه تاخیر انجام شود. خوشبختانه خبر خوب در این زمینه، رونمایی گوگل از پروژه جدیدی به نام “Project Treble” است که شکاف موجود بین نسخه خام اندروید و نسخه های سفارشی شده توسط شرکت‌ها را کم کرده و به آن‌ها کمک می‌کند تا به روزرسانی های اندوید را با حداقل تغییرات لازم و در زودترین زمان ممکن در اختیار کاربران گوشی های هوشمند و تبلت های خود قرار دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*