تکنولوژی Gigabit LTE در آیفون

پشتیبانی از تکنولوژی Gigabit LTE در آیفون های سال 2017 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

در حال حاضر مودم‌های پشتیبانی‌کننده از شبکه گیگابایت ال تی ای وجود دارند، اما استفاده از تکنولوژی Gigabit LTE در آیفون 8 (iPhone 8)، آیفون 7 اس (iPhone 7S) و آیفون 7 اس پلاس (iPhone 7S Plus) هنوز مشخص نیست.

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها اپل مجددا تصمیم دارد همان استراتژی دنبال شده در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را در پیش بگیرد و در هر سه آیفون سال 2017 هم از مودم‌های اینتل و هم از مودم‌های کوالکام استفاده کند. به این ترتیب اپل باز هم مجبور خواهد شد برای اطمینان از هم سطح بودن عملکرد مودم‌های کوالکام با مودم‌های اینتل، کمی از توان آن‌ها بکاهد. همین موضوع مدتی است سبب کشمکش میان کوالکام و اپل شده است.

تکنولوژی Gigabit LTE در آیفون

در حال حاضر کوالکام مودم‌‌هایی در اختیار دارد که با قرار دادن آن‌ها در درون چیپست، دستیابی به سرعت‌های در حد گیگابایت تحت نسل جدید شبکه موبایل LTE امکان‌پذیر خواهد بود. به عنوان بهترین مثال باید به چیپست اسنپدراگون 835 اشاره کنیم که قدرتمندترین پرچمداران اندرویدی سال 2017 از آن قدرت گرفته‌اند. با این حال هنوز در بین محصولات اینتل چنین چیزی وجود ندارد. اگرچه این شرکت در تلاش است تا یک مودم با چنین ویژگی طراحی کند و حتی بر اساس برخی گزارش‌ها از مدتی قبل طراحی و توسعه آن را نیز آغاز کرده است، اما بعید به نظر می‌رسد با این سرعت توسعه شاهد وجود تکنولوژی Gigabit LTE در آیفون های سال 2017 باشیم.

تکنولوژی Gigabit LTE در آیفون

آیفون 8، آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس در پاییز سال جاری عرضه خواهند شد، اما بعید به نظر می‌رسد حتی در صورت حقیقت داشتن پروژه جدید اینتل درباره توسعه یک مودم پشتیبانی‌کننده از شبکه Gigabit LTE، این محصول تا پیش از آغاز تولید انبوه سه گوشی موبایل جدید اپل آماده شود.

پیامدهای عدم استفاده از تکنولوژی Gigabit LTE در آیفون

اپل دوست ندارد برای تامین چنین سخت افزار مهم متکی به یک شرکت باشد. در مواجهه با کوالکام این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به عنوان نمونه می‌توان به تلاش کوالکام برای توقف واردات آیفون به آمریکا اشاره کرد که از ادعای این شرکت مبنی بر غیر مرغوب کردن عمدی سخت افزارهای آن توسط اپل ریشه می‌گیرد.

تلاش برای سرکوب عملکرد بالای چیپست‌های کوالکام برای همگام شدن آن‌ها با چیپست‌های اینتل ممکن است در آینده‌ای نزدیک برای بازار اپل مشکل‌ساز شود. بیشتر اپراتورهای ایالات متحده آمریکا وعده پشتیبانی از شبکه Gigabit LTE تا انتهای سال جاری را داده‌اند. با در نظر گرفتن بازار فوق‌العاده گسترده آیفون در آمریکا می‌توان پیامدهای عدم پشتیبانی از تکنولوژی Gigabit LTE در آیفون های سال 2017 را پیش‌بینی کرد.

از طرفی دیگر با تلاش‌های رقبا رو به رو هستیم. پرچمداران اندرویدی همچون گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس و دیگر پرچمداران چینی مقرون به صرفه و مجهز به اسنپدراگون 835، رفته رفته در حال کسب محبوبیت در بازارهای آمریکا هستند. در صورت اصرار کاربران برای دسترسی به شبکه Gigabit LTE رقابت سه آیفون سال جاری با آن‌ها بسیار سخت خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*