رشد مجدد پوست انسان با روش SkinTE

کشف روشی برای رشد مجدد پوست انسان پس از سوختگی شدید

شرکت زیست فناوری PolarityTE موفق به کشف روشی شده است که ظاهرا به رشد مجدد پوست انسان خواهد انجامید. این روش در حال حاضر بر روی خوک ها آزمایش شده و تا انتهای سال بر روی انسان ها آزموده خواهد شد.

در حالی که روش های جراحی ترمیمی طی دو دهه اخیر تا حد زیادی بهبود پیدا کرده‌اند، اما همچنان یک هدف دست نیافتنی باقی مانده است: رشد مجدد پوست انسان. اما حالا، محققان ظاهرا یک گام به این مهم نزدیک‌تر شده‌اند. روز گذشته، کمپانی زیست فناوری PolarityTE مستقر در سالت لیک سیتی آمریکا، اعلام کرده است که آن‌ها موفق به بازسازی کامل ضخامت و سازماندهی فولیکول‌های پوست و مو در زخم های سوختگی درجه سوم در خوک ها شده‌اند.

تا آنجا که ما می‌دانیم، این نخستین باریست که پوست، پس از یک سوختگی درجه سوم به صورت کامل رشد کرده است. به نقل از این شرکت، روش SkinTE با استفاده از بیوپسی از پوست غیر آسیب دیده در بیمار انجام می‌گیرد، اگرچه به طور واضح مشخص نیست که چگونه پوست سالم به کمک پوست آسیب دیده می‌رود تا به رشد مجدد آن کمک کند. تصاویر منتشر شده در وب سایت شرکت PolarityTE تا حدودی فرآیند پیشرفت بازسازی را نشان می‌دهد که تکنیک به کار رفته توسط آن‌ها، در نهایت پوستی عاری از زخم را به ارمغان آورده و باعث رشد مجدد تمامی لایه های پوستی از جمله فولیکول‌های مو شده است.

در حال حاضر این تکنیک بر روی خوک‌ها آزمایش شده است، اما این بدان معنا نخواهد بود که نمی‌تواند روی پوست انسان‌ها جواب دهد. در واقع پوست انسان و خوک بسیار شبیه به هم است و رفتارهای سوختگی پوست خوک نشان می‌دهد که دقیقا پوست انسان چه عکس العملی را نشان خواهد داد. شرکت  PolarityTE اشارع کرده است که حتی رشد پوست در خوکها ممکن است سخت‌تر از رشد مجدد پوست انسان نیز باشد؛ هرچند هیچ اشاره‌ای به جزئیات استدلال خود نکرده است.

آزمایش بر روی رشد مجدد پوست انسان با روش SkinTE در سال جاری

اگر این روش بر روی انسان‌ها نیز موفقیت آمیز باشد، قطعا این یک گام بزرگ رو به جلو خواهد بود. این یک اغراق نیست اگر بگوییم در صورت موفقیت، زندگی قربانیان سوختگی به طور کلی تغییر پیدا خواهد کرد. خوشبختانه نیازی به صبر بیش از حد برای این آزمایش‌ها بر روی انسان نیست: PolarityTE اواخر امسال قصد دارد آزمایش‌های انسانی خود همراه با روش SkinTE را نیز آغاز کند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت شرکت PolarityTE مراجعه بفرمایید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به این میگن خبر درستو حسابی،درود بر شما، انشالله که جواب بده.