تعویض رم و پردازنده در آی مک های جدید اپل

تعویض رم و پردازنده در آی مک های جدید اپل به قیمت خروج از پوشش گارانتی

تیم مهندسان iFixit به کالبدشکافی آی مک های جدید اپل (Apple iMac 2017) پرداخته است. طبق تحقیق این تیم، شما می‌توانید رم و پردازنده آی مک خود را به قیمت خروج از پوشش گارانتی، تعویض کنید.

چند روز پیش بود که اپل از آیمک های جدید خود رونمایی کرد. طبق روال همیشه، تیم جذاب iFixit فورا دست به کار شده و این محصول را کالبدشکافی کرده است.

این تیم، در ابتدا اقدام به کالبدشکافی مدل 21.5 اینچی و 4K آی مک های جدید اپل کرده است و به موارد شگفت انگیزی دست پیدا کرده است. مهم‌ترین مورد کشف شده این است که رم آی مک به صورت مستقیم در مادربورد جوش داده نشده است. این بدان معناست که از نظر فنی، شما می‌توانید آن رم را تعویض کنید. مدل 21.5 اینچی آی مک سال 2013 فاقد ارائه چنین قابلیتی بود.

ویدیو کالبدشکافی مدل 21.5 اینچی آی مک های جدید اپل

 

علاوه بر این، آی مک جدید حاوی یک سوکت پردازنده است که می‌تواند تعویض شود. البته باید بسیار محتاطانه عمل کنید، چرا که دسترسی به این قطعات چندان هم کار آسانی نخواهد بود. شما باید اهرم بدنه را جداکرده و پس از آن نمایشگر را به طور کامل از دستگاه جدا کنید. این کار توسط مهندسان خبره تیم iFixit انجام گرفته و ممکن است در میانه راه، با مشکلات بزرگی برخورده و ناچار شوید قید آی مک گران‌قیمت خود را بزنید. این دقیقا همان چیزی‌ست که «سرویس توسط کاربر» نامیده می‌شود و اپل نیز بر روی چنین موضوعی حساس است. بنابراین اگر قصد کالبدشکافی آی مک های جدید اپل را داشته باشید، باید ضمانت دستگاه خود را نیز باطل شده بدانید. توصیه ما به شما این است که قید چنین کاری را بزنید و تنها به این خبر به عنوان افزاینده اطلاعات عمومیتان استفاده کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*