قطع شدن سرویس تماس صوتی تلگرام

علت قطع شدن سرویس تماس صوتی تلگرام از زبان وزیر ارتباطات

درست ساعاتی پس از راه اندازی تماس صوتی تلگرام، این سرویس در کشورمان مسدود شد. حالا وزیر ارتباطات کشور توضیحاتی پیرامون علت قطع شدن سرویس تماس صوتی تلگرام در ایران داده است.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به تشریح دلایل قطع شدن سرویس تماس صوتی تلگرام پرداخت. به گفته واعظی، مسائل امنیتی، اصلی‌ترین دلیل فیلتر شدن این سرویس بوده که با دستور مقامات قضایی کشور صورت گرفته است. واعظی بیان کرد که راه‌اندازی تماس صوتی تلگرام، عملا از اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خارج شده و راه‌اندازی مجدد آن نیز به تصمیم مقامات قضایی بستگی دارد.

قطع شدن سرویس تماس صوتی تلگرام

قطع شدن سرویس تماس صوتی تلگرام به دلیل نظارت دشوار بر روی آن

پس از فیلتر شدن تماس صوتی تلگرام، این سوال مطرح شد که چرا تماس صوتی برخی شبکه های مجازی متوقف نشده و تنها بر روی تماس صوتی تلگرام حساسیت ایجاد شده است؟ وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال اظهار کرد که تعداد کاربران تلگرام بسیار زیادی است و این موضوع، اشرافیت و نظارت بر روی آن را دشوارتر می‌کند.

محمود واعظی در پایان در خصوص تعیین تکلیف ودیعه‌های تلفن همراه و ثابت مشترکان گفت:

هم‌اکنون چگونگی تعیین تکلیف ودیعه‌های تلفن همراه و ثابت در حال بررسی است. در حال حاضر تصمیم گرفتیم تا افرادی که در گذشته ودیعه تلفن همراه یا ثابت داشته‌اند، اگر بدهی پرداخت قبوض داشته باشند، تا زمانی که رقم بدهی از حد ودیعه بیشتر نشود، تلفن همراه یا ثابتشان قطع نخواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین اضافه کرد، افرادی که برای دریافت خطوط تلفن ثابت یا همراه ثبت نام می‌کنند، معمولا هزینه 100 هزار تومانی را به عنوان ودیعه پرداخت کرده‌اند و بنابراین تا همین میزان بدهی، تلفنشان قطع نمی‌شود؛ اما افرادی که در سال‌های قبل، حدود 500 هزار تومان به عنوان ودیعه پرداخت کرده بودند، خط تلفنشان تا رقم 500 هزار تومان بدهی قطع نمی‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بریم خداروشکرکنیم همین تلگراموفیلترنکردن.کم کم مثه کره شمالی نشیم یه صلوات بلندختم کنید