ماوس پد Logitech

ماوس پد Logitech با قابلیت شارژ بی سیم ماوس از راه رسید

شرکت Logitech ماوس پدی را تولید کرده که علاوه بر حرکت روان ماوس کامپیوتر بر روی آن، به منظور شارژ بی سیم آن‌ها نیز به کار خواهد رفت. ماوس پد Logitech با استفاده از فناوری Powerplay ساخته شده است.

امروزه شاهد عرضه فناوری‌ها و محصولات شگفت‌انگیزی توسط شرکت‌های مختلف هستیم و ماوس پد Logitech نیز یکی از محصولات جدیدی است که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. به تازگی فناوری جدیدی به نام پاورپلی (Powerplay) معرفی شده که قابلیت شارژ بی سیم را به طور مستقیم در ماوس پد قرار می‌دهد و امکان شارژ کردن ماوس را در حین استفاده فراهم می‌کند. باتری محدودِ لوازم جانبی وایرلس، به یکی از مشکلات همیشگی کاربران تبدیل شده و Powerplay دقیقا همان چیزی است که می‌تواند این مشکل را حل کند.

ماوس پد Logitech

تکنولوژی شارژ بی سیم درون ماوس پد به صورت اختصاصی توسط Logitech ارائه شده و این شرکت ادعا می‌کند که پس از بیشتر از چهار سال تحقیق و توسعه توانسته این ایده را به واقعیت تبدیل کند. مسئولان Logitech در خصوص این که چرا این اتفاق با فناوری در دسترس‌تری مانند استاندارد Qi (استانداردی برای شارژ بی سیم که توسط کنسرسیوم انرژی بی سیم یا WPC ارائه شده) صورت نگرفته، پاسخ داده‌اند:

پوشش تمام سطح ماوس پد (275 میلی‌متر در 320 میلی‌متر) با Qi امکان‌پذیر نبود. پروژه مفهومی زئوس از Corsair از Qi استفاده می‌کند اما آن را تنها به یک گوشه از پد اختصاص می‌دهد. در حالی که ماوس پد Logitech G Powerplay، ماوس را در هر جا که قرار داشته باشد، بدون توجه به نحوه حرکت آن، شارژ می‌کند.

هنوز مشخص نیست تا چه اندازه از ادعاهای Logitech به واقعیت نزدیک باشد و آیا قابلیت شارژ بی سیم در برقراری ارتباط ماوس با کامپیوتر اختلالی ایجاد نمی‌کند؟ برای پیدا کردن پاسخ چنین سوالاتی باید منتظر عرضه رسمی این ماوس پد و آزمایش کردن آن بمانیم. همچنین گفته شده که متاسفانه ماوس پد Logitech با رایانه های مک سازگاری نخواهد داشت.

تاریخ عرضه و قیمت ماوس پد Logitech

ماوس پد Logitech G Powerplay در ماه آگوست سال جاری با قیمت 99.99 دلار عرضه خواهد شد. علاوه بر آن شرکت Logitech اعلام کرد که دو ماوس جدید G903 و G703 را با قابلیت سازگاری با این ماوس پد معرفی می‌کند. ماوس G903 نمونه ارتقایافته G900 است و مدل G703 نیز کاملا مشابه مدل G403 ساخته می‌شود. هر دو مدل جدید از سنسور نوری PMW3366 استفاده می‌کنند و عمر کلیک آن‌ها نیز طولانی‌تر شده است. ماوس G903 با قیمت 149.99 دلار و ماوس G703 با قیمت 99.99 دلار در اواخر این ماه روانه بازار می‌شوند.

ماوس پد Logitech

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*