بررسی اختصاصی گجت نیوز از اسمارت فون شگفت انگیر وان پلاس وان

اگر شما یکی از طرفداران پر و پا قرص اخبار گجت ها باشید، تا کنون نقدهای بسیاری را از گوشی پر سر و صدای وان پلاس وان خوانده اید. اسمارت فونی 300 دلاری که با قیمتی باور نکردنی و سخت افزاری فوق العاده به سرعت بر سر زبان ها افتاد.اما تهیه آن چندان ساده نبود! شرکت چینی اعلام کرده بود که برای تهیه یک گوشی وان پلاس وان دارندگان گوشی های هوشمندی همچون HTC One، Sony Experia Z، Iphone 5S و Samsung Galaxy S5 می بایست گوشی های خود را نابود کنند و فیلم آن را در یوتیوب به اشتراک بگذارند تا به قید قرعه به 100 نفر از شرکت کنندگان، یک گوشی وان پلاس و سه دعوتنامه خرید آن داده شود!

s

هرچند استقبال عمومی از این حرکت کمتر از چیزی بود که فکر می کردیم، اما اینکه شرکت چینی توسط چنین حرکت بازاریابی قدرت اولین محصول خود را به رخ رقبا می کشید، تعجب همگان را برانگیخت. خبرها و شایعات پیرامون اسمارت فون وان پلاس وان شدت گرفت و همه منتظر انتشار اولین نسخه از آن بودند. اسمارت فونی که برای خیلی ها داشتن آن رویا بود. اما بر خلاف وعده های شرکت سازنده مبنی بر انتشار وان پلاس در موعد مقرر، ناگهان خبرهایی مبنی بر وجود مشکل در رام سفارشی شده سیانوژن و مسائل امنیتی آن، باعث تاخیر در ارائه اولین سری از وان پلاس وان شد. تاخیری که شاید به ضرر این شرکت چینی تمام شد و مشتاقان تلفن های هوشمند را به سمت محصولات دیگر سوق داد با این فکر که: وان پلاس وان یک محصول چینی و بی کیفیت است و تبلیغات عجیب و غریب آن تنها یک بازارگرمی برای فروش محصول و بر سر زبان افتادن کمپانی نوظهور چینی است. صحبت هایی که باعث شد توسعه دهندگان سیانوژن خیلی سریع دست به کار شوند و مشکل امنیتی آن را حل کنند.

بالاخره پس از رفع مشکل رام سیانوژن، گوشی پر سر و صدای وان پلاس وان خیلی آرام و به تدریج وارد بازار شد و توانست قدرت خود را نشان دهد. خیلی زود انواع مقایسه ها بین وان پلاس وان و پرچمداران کمپانی های برتر در اینترنت منتشر شد. انواع مقایسه های دوربین، سخت افزار، طراحی و باتری همگی نشان از برابری وان پلاس با برترین گوشی های هوشمند بازار داشت. اما به راستی وان پلاس وان به همان خوبی است که در مورد آن شنیده ایم؟ بیایید نگاهی دقیق تر به این گوشی هوشمند که به تازگی به دستمان رسیده است و مراحل تست را طی نموده بیندازیم.

محتویات جعبه:

باید بگویم جعبه گوشی وان پلاس بسیار شکیل است و از همان اول این حس را به شما می دهد که با یک محصول ارزشمند روبرو هستید. رنگ های بکار رفته در جعبه و همین طور محتویات آن، ترکیب رنگ های سفید و قرمز هستند که  شکل زیبایی را بوجود آورده است. شارژر گوشی بطور جداگانه در جعبه ای مربع شکل قرار دارد و شبیه شارژر آیفون است. در داخل جعبه به ترتیب گوشی وان پلاس وان، کابل تسمه ای و جالب USB، سوزن سیم کارت و دفترچه راهنما قرار داده شده است و خبری از هندزفری نیست!

 DSC00149

طراحی:

طراحی گوشی وان پلاس بدون هیچ اغراقی شگفت انگیز است و از لحظه اول محو زیبایی آن خواهید شد. علیرغم 5.5  اینچی بودن صفحه نمایش، وزن گوشی زیاد احساس نمی شود چرا که تنها 162 گرم وزن دارد. همچنین قطر این گوشی بسیار کمتر از گوشی های هم رده در بازار و برابر با 8.9 میلی متر است. لبه های گوشی بسیار باریک بوده و از بالا تا پایین گوشی بطور دقیقی طراحی شده است و از ارگونومی خوبی برخوردار است.

22

با ابعاد  152.9×75.9×8.9 میلی متر، وان پلاس وان کمی بزرگتر و ضخیم تر از Samsung Galaxy Note3 ( که صفحه نمایش آن 0.2 بزرگتر است) می باشد و 6.6mm بلندتر از LG G3 با صفحه نمایش یکسان است و با وزن 162 گرم، کمی سبکتر از Galaxy Note3 و سنگین تر از G3 است. دور تا دور صفحه نمایش با فریم آلومینیوم نقره ای رنگ دربرگرفته شده که از این بابت ما را یاد طراحی گوشی Oppo Find5 میندازد.

کلیدهای Navigation هم در پایین صفحه نمایش قرار گرفته اند و به دلخواه کاربر می توانند غیر فعال شده و بر روی صفحه قرار گیرند که در نوع خود جالب توجه است.

41

گوشه های بدنه دستگاه منحنی است و قاب پشت گوشی کمی قوس دارد که از این بابت در دست گرفتن گوشی حس خوبی را به کاربر القا می کند. این نوع طراحی دقیقاً شبیه ابرگوشی Vivo Xpalay3S و گوشی های شرکت Oppo است.

50

قاب پشت گوشی طبق گفته های سازنده، از ترکیبات فلز منیزیم بوده که از این بابت گوشی وان پلاس را بسیار خوش دست و باکیفیت ساخته است. ضمن آنکه بکار بردن چنین ترکیبی مقاومت در برابر جذب اثر انگشت را افزایش داده است. البته برای جدا کردن این قاب ابتدا باید شکاف سیم کارت میکرو را باز نموده و سپس با استفاده ازتیغه پلاستیکی قاب پشت را جدا کنید.

28

در بالای صفحه نمایش، دوربین 5 مگاپیکسلی، سنسور نور و LED نوتیفیکیشن قرار دارد.

40

در پایین صفحه نمایش نیز کلیدهای Navigation قرار داده شده اند. کلید پاور در سمت راست، کلید ولوم و شکاف سیم کارت میکرو در سمت چپ گوشی قرار دارد.

13

جک 3.5 میلی متری در بالا و بلندگوها بهمراه پورت USB در پایین دستگاه قرار گرفته اند.

24

البته قرار گیری دو بلندگو در کنار هم، پخش صدای استریو را غیر ممکن ساخته و بهتر بو این دو بلندگو جدا از هم قرار می گرفتند. اما نباید از زیبایی طراحی و یکپارچگی بدنه صرف نظر کنیم.

16

در پشت دستگاه نیز دوربین 13 مگاپیکسلی و فلش دوگانه آن در یک قاب فلزی قرار دارد. محافظ شیشه ای لنز دوربین کمی در داخل قاب مشکی آن فرو رفته که از آن در برابر تماس مستقیم محافظت می کند.

27

نکته قابل توجه قرار گرفتن سه میکروفون یکی در بالا نزدیک جک 3.5 میلی متری، یکی در پایین نزدیک بلندگوها و دیگری در پشت گوشی وان پلاس نزدیک دوربین اصلی است تا کیفیت مکالمه تا حد بالایی افزایش دهد و خیال کاربران را از صداهای اضافی محیط آسوده نماید. وجود این سه میکروفن یکی از ویژگی های بارزیست که سازندگان وان پلاس به آن افتخار می کنند.

صفحه نمایش:

صفحه نمایش وان پلاس وان یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوش 1920×1080  است که از تراکم پیکسل 401ppi بهره می برد. بعلاوه صفحه نمایش QHD آن تجربه متفاوتی از لذت وبگردی و اجرای بازی ها را به ارمغان می آورد. این صفحه نمایش که از تکنولوژی (Low Temperature Polysilicone LCD) LTPS برخوردار است، در هنگام روشن ماندن طولانی مدت، گرمای بسیار کمی تولید می کند. همچنین وجود تکنولوژی IPS باعث افزایش زوایای دید در آن شده است. در نهایت محافظت صفحه نمایش توسط Gorilla Glass 3 قابلیت های آن را کامل تر می کند. کیفیت نمایش رنگ ها در وان پلاس وان در حد برترین های بازار است اما بهترین آنها نیست.

21

اما در هفته های گذشته خبری مبنی بر زردشدگی پایین صفحه نمایش وان پلاس وان منتشر شد. برای بررسی وجود این مشکل ما در تمامی حالات صفحه نمایش را بررسی نمودیم. در بررسی های انجام شده، تنها در هنگامیکه برنامه گوگل کروم و یا پیش زمینه سفید در برخی برنامه ها باز است، در حدود یک سانتی متری بالای کلیدهای Navigation مقداری زردشدگی مشاهده می شود که البته در موارد دیگر از جمله منو و دیگر برنامه ها چنین چیزی مشاهده نمی شود. پس از تماس با یکی از عوامل کمپانی وان پلاس، ایشان مشکل به وجود آمده را ناشی از نقص کنترل کیفیت صفحه نمایش دانست. البته هیچ خبری مبنی بر بازگشت دادن گوشی های وان پلاس وان و تعویض آنها از کمپانی مربوطه منتشر نشد. بلکه آنها بیان نمودند خریدارانی که از خرید خود ناراضی هستند، می توانند گوشی خود را بازگشت داده و وجه آن را دریافت کنند. برخی صحبت ها هم حاکی از وجود باگ نرم افزاری در این زمینه بود و احتمال برطرف شدن مشکل فوق با به روزرسانی های جدید رام سیانوژن وجود دارد. مقدار زردی رنگ بسیار کم بوده و به جرأت می توانیم به شما بگوییم: کاملاً قابل چشم پوشی است و قبل از مطرح شدن چنین بحثی هرگز نمی توانستیم متوجه آن شویم!  البته اگر وجود چنین مشکلی شما را ناراحت می کند، می توانید کلیدهای Navigation را از منوی تنظیمات به روی صفحه نمایش منتقل کنید و این مشکل را بطور کلی برطرف نمایید.

45

در تصویر زیر می توانید نتایج تست صفحه نمایش در زیر نور آفتاب را مشاهده نمایید.

 su

باتری:

وان پلاس از یک باتری عظیم الجثه 3100 میلی آمپری برخوردار است که با یک بار شارژ کامل با استفاده سنگین تا یک روز و با استفاده معمولی دو روز کامل به شما شارژدهی می دهد که ظرفیت بسیار خوبی است. این میزان ظرفیت باتری برابر با 20 ساعت مکالمه، 11 ساعت وبگردی،10 ساعت پخش ویدئو و 60 ساعت پخش موزیک می باشد. در کل ظرفیت شارژ دهی گوشی تا حد قابل قبولی است و برای یک گوشی 5.5 اینچی که از آخرین سخت افزار روز بهره می برد، کاملاً کافیست و تمامی نیازهای کاربر در تمام مدت روز را پاسخ می دهد.

 features-battery

نرم افزار:

وان پلاس وان از دو رام سفارشی و آخرین نسخه اندروید(Kitkat 4.4.2)  بهره می برد. نسخه ای از این گوشی که در چین عرضه می شود با کاستوم رام ColorOS ارائه می شود که همان کاستوم رام گوشی های OPPO است. و اما نسخه دیگر که بصورت بین المللی عرضه می شود، از کاستوم رام سیانوژن بهره می برد. به غیر از تفاوت نرم افزاری، این دو نسخه هیچ تفاوت سخت افزاری با یکدیگر ندارند.

نسخه ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته است، نسخه چینی گوشی با  کاستوم رام سیانوژن( که بصورت اختصاصی روی آن نصب نمودیم) است که رام بسیار سبکی است و قابلیت های سفارشی سازی متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. انواع افکت های صوتی و تصویری، تنظیم رنگ چراغ هشدار دهنده بصورت جداگانه، انواع تنظیمات صدا و ویبره و سایر تنظیماتی که آنقدر زیاد است که برای تسلط به آنها چند روز زمان لازم است. اما ویژگی بسیار جالبی که در این رام وجود دارد و پیش از این در ال جی G2 به کار گرفته شده بود، بیدار کردن گوشی با دو ضربه در وسط و همچنین خاموش کردن صفحه نمایش با دو ضربه در بالای آن  است که بسیار جالب بوده و به علاوه باعث کاهش استهلاک دکمه  پاور نیز می شود.

31

قفل صفحه نمایش نیز می تواند بصورت سفارشی تنظیم شود. کاربر در منوی تنظیمات با انتخاب گزینه سفارشی، می تواند میانبرهای قفل را تغییر دهد.

33

در صفحه آبی رنگ قفل صفحه نمایش، ساعت و تاریخ، وضعیت باتری و آب و هوا، اعلام ایمیل یا پیام کوتاه بهمراه خلاصه ای از آن و همچنین متن پیشفرض( به عنوان مثال تماس با شماره زیر در صورت یافتن تلفن) نمایش داده می شود. همچنین کاربر می تواند گزینه های مختلفی را برای کلیدهای Navigation انتخاب نماید که با گرفتن ممتد آن، به برخی عملکردها از جمله روشن کردن چراغ قوه یا اجرای برنامه ای خاص دسترسی داشته باشد.

Screenshot_2014-08-12-20-32-32

در صفحه  اصلی یا منوی برنامه ها،  با لمس و نگه داشتن انگشت بر روی صفحه نمایش، می توانید با استفاده از گزینه Scroll Effect انواع افکت ها برای انتقال صفحه ها را تنظیم کنید. منوی میانبرها نیز در قسمت بالای گوشی قرار دارد که می تواند توسط کاربر سفارشی سازی شده و گزینه مختلفی در آن قرار گیرد.

Screenshot_2014-08-12-20-33-27

تنظیمات Gesture shortcuts هم در نوع خود قابل توجه است و به کاربر این امکان را می دهد که درحالی که گوشی خاموش است، با کشیدن طرح های مختلف، به قابلیت های گوشی دسترسی پیدا کند. به عنوان مثال با کشیدن یک دایره در وسط، دوربین گوشی فعال شده و یا با نوشتن حرف V چراغ قوه گوشی فعال می شود و به همان صورت نیز خاموش می گردد.

Screenshot_2014-08-12-20-33-59

از دیگر ویژگی های نرم افزاری وان پلاس، قرار گیری دو گزینه Theme showcase و Audio Fx است. در قسمت تنظیمات Theme showcase کاربر می تواند با اتصال به اینترنت ظاهر گوشی خود را کاملاً عوض کند. تصاویر زمینه، آیکون ها، منو ها، رنگ ها، صداها، فونت ها، صفحه بوت و بطور کلی تمامی ویژگی های بصری گوشی تنها با انتخاب گزینه های مربوطه تغییر خواهد نمود. ضمن اینکه امکان ترکیب ویژگی های تم ها نیز وجود دارد.

Screenshot_2014-08-11-16-01-33

اما در گزینه Audio Fx شما می توانید به مدیریت کیفیت صداهای خروجی از اسپیکر یا هدفون گوشی بپردازید و هرطور که مایل هستید، آن را تنظیم کنید.

Screenshot_2014-08-11-16-01-43

یکی دیگر از نرم افزارهای پیش فرض رام سیانوژن ، نرم افزار Screen cast   می باشد که به کاربر امکان تصویربرداری از صفحه نمایش را می دهد و می توانید ضمن ضبط صدا از طریق میکروفن گوشی، به فیلمبرداری از آنچه در صفحه نمایشگر رخ می دهد، بپردازید. نرم افزار جانبی خاصی بجز نرم افزارهای پیش فرض اندروید کیت کت بر روی گوشی نصب نیست.

نکته منفی در خصوص رام سیانوژن، محدود کردن دسترسی کاربران ایرانی به نرم افزار Themes show است. هرچند این مشکل با برخی نرم افزارهای دور زننده قابل حل است. در تست هایی که بر روی گوشی وان پلاس انجام گرفت، چندین باگ نرم افزاری از جمله بسته شدن ناگهانی پلی استور و پاک شدن لیست مخاطبین مشاهده شد که نشان می دهد هنوز هم رام سیانوژن نیازمند به روزرسانی است. ضمن آنکه در منوی Accessibility  با فعال کردن گزینه ی Talk back که مشخصات تمامی منوها و فرایندهای گوشی بصورت صوتی پخش می شود، تقریباً عملکرد دستگاه کاملاً قفل می شود و به شما توصیه می کنیم این گزینه را هرگز فعال نکنید!  به علت حساسیت فوق العاده صفحه نمایش، در صورت فعال بودن گزینه های Gesture ممکن است هنگامیکه گوشی در جیب شما قرار دارد، دوربین گوشی، موزیک پلیر یا چراغ قوه آن روشن شود و یا قفل صفحه بصورت خودکار باز شود. بنابراین به نظر می رسد چنین گزینه هایی تنها مناسب مکان های ثابت است و در حین حرکت کارایی ندارند و بهتر است غیر فعال شوند.

دوربین:

دوربین گوشی وان پلاس به همان خوبی است که انتظار آن را داشتیم. حسگر 13 مگاپیکسلی با لنز سونی با دیافراگم f/2.0  از جمله مشخصات این گوشی هوشمند است. ضمن آنکه دوربین 5 مگاپیکسلی جلوی دستگاه نیز که برای انجام مکالمات تصویری و همین طور عکس برداری تعبیه شده از کیفیت خوبی برخوردار است.

کیفیت عکس های گرفته شده و همین طور ترکیب رنگ ها بسیار خوب است و می توان گفت شاهد یکی از بهترین دوربین ها در گوشی های هوشمند هستیم. البته نباید انتظار داشته باشید با زوم کردن عکس ها، نویز در تصاویر وجود نداشته باشد که البته میزان کمی نویز در تصاویر کاملاً طبیعی است. نکته قابل توجه در دوربین این گوشی، زوم فوق العاده آن است که حتی در حالت فول زوم هم عکس هایی با کیفیت می گیرد. مثلاً برای عکس برداری از صفحه مونیتور یا یک نوشته، لازم نیست تا زیاد خود را به دردسر بیندازید. تنها از فاصله 1 متری بر روی سوژه زوم کنید و عکس بگیرید. وان پلاس شما را مایوس نخواهد کرد.

Screenshot_2014-08-12-20-36-04

عکس برداری با این گوشی در حالت های مختلف با سرعت زیادی انجام شده و عکس ها بلافاصله ذخیره می شوند. در عین حال در مدت زمان کمتر از چند ثانیه می توانید تعداد زیادی عکس با کیفیت بگیرید که برای ثبت وقایع مناسب و کاربردی است و جزئیات بسیار بالایی را به نمایش می گذارد.

دوربین وان پلاس قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K با استانداردهای (DCI 2160p (4096 x 2160pو UHD را دارد که  جزئیات بیشتر، نمای بازتر و حالت سینمایی با 24fps را فراهم می کند. تا آنجا که ما می دانیم این امکان برای اولین بار در گوشی وان پلاس وان بکار گرفته شده است.  قابلیت فیلمبرداری Slow motion از دیگر امکانات این دوربین است که قبلاً در Iphone 5S شاهد آن بودیم. منوی تنظیمات دوربین هم بسیار کاربردی بوده و تنها با کشیدن انگشت از بالا به پایین می توانید حالت های مختلف دوربین را انتخاب کرده و به سرعت عکس برداری کنید.

Screenshot_2014-08-11-16-02-16

بطور کلی شاید بتوان گفت وان پلاس وان از بهترین دوربین در بین گوشی های هوشمند برخوردار است که نه تنها بخاطر حالت سینمایی دوربین آن و رزولوشن بالای آن است، بلکه بخاطر کیفیت شگفت انگیز عکس هاست.

نمونه عکس های گرفته شده توسط دوربین وان پلاس وان:

اسپیکرها و هدفون:

اسپیکرهای خارجی وان پلاس صدای شفاف و خوبی دارند و بلندی آنها در حد بسیارخوبی است که کیفیت آن ما را شگفت زده کرد. ضمن آنکه با وجود گزینه Audio Fx کیفیت صداهای خروجی را می توانید به هر نحوی تنظیم کنید. هرچند که طراحی زیبا و محل قرارگیری بلندگوها در زیر دستگاه، صدای استریو را حذف نموده، اما صدای بلندگوها تا اندازه ای شفاف و واضح هستند که این نقص را بپوشاند.

47

کیفیت صدای خروجی وان پلاس وان در حالی که هدفونی قدرتمند به آن متصل نموده باشید، بسیار عالی و شگفت انگیز است. در تست هایی که ما انجام دادیم از هدفون پخش کننده قدرتمند iAudio10 محصول COWON که یکی از برترین پخش کننده های صوتی است، استفاده شد که نتایج حاصله نشان از برتری قابل توجه  کیفیت صدای خروجی وان پلاس نسبت به iAudio10 بود. بنابراین وان پلاس وان جایگزین بسیار مناسبی برای انواع پخش کننده های mp3 نیز می تواند باشد.

اما صدای اسپیکر مکالمه گوشی، در سطح متوسط است و شما باید به درستی گوشی را به گوش خود بچسبایند. میزان صدای خروجی در حد نرمال است و نمی توان صدای آن را بلندتر کرد و کمی در مکان های شلوغ به مشکل بر می خورید و شاید بتوان گفت برای وان پلاس یک نقطه ضعف محسوب می گردد.

قدرت سخت افزاری و بنچ مارک:

وان پلاس وان  از چیپست Snapdragon 801 ساخت کمپانی Qualcomm استفاده می‌کند که پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای Krait 400 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 330 را کنترل می‌کند که قطعاً هیچ شکی در قدرت پردازش آن نیست. این ترکیب تا تاریخ عرضه‌ی این گوشی (یعنی اوایل خرداد 1393)، قدرتمندترین سخت‌افزار موجود بر روی گوشی‌های اندرویدیست و بازی یا برنامه‌ای در Google Play وجود ندارد که وان پلاس آن را اجرا نکند و اجرای بازی های سنگین همچون Asphalt8 برای آن در حد یک برنامه ی ساده است! همچنین وان پلاس وان در دو نسخه 16 گیگ و 64 گیگ عرضه شده است و فاقد پشتیبانی از کارت حافظه micro sd  و همچنین رادیوی داخلی است.

Screenshot_2014-08-12-01-24-28

در مورد سخت افزار گوشی وان پلاس بسیار صحبت شده است و انواع تست ها از جمله تست ANTUTU با بنچمارک بالای  37000 نشان از قدرت فوق العاده آن است.

Screenshot_2014-07-29-17-56-42

صفحه نمایش گوشی هم از تراکم پیکسل 401PPI بهره می برد که بسیار شفاف و واضح است و لذت وبگردی، تماشای فیلم و مشاهده عکس ها را چند برابر می کند. رنگ‌ها کاملا طبیعی و زنده نشان داده می‌شوند و کنتراست تصویر نیز عالیست. ضمن آنکه کاربر می تواند در منوی تنظیمات، گرم بودن و سرد بودن رنگ ها را به دلخواه تنظیم نماید.

Screenshot_2014-08-12-20-38-28

وان پلاس وان از تمامی شبکه‌های مخابراتی از 2G گرفته تا 4G LTE، پشتیبانی می‌کند. ویژگی های ارتباطی مختلفی نیز بر رویONE PLUS قرار داده شده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان Dual-band Wi-Fi (2.4G/5G)Wi-Fi، DLNA، نسل چهارم بلوتوث، NFC و درگاه Micro Usb 2.0   اشاره نمود. با وجود چنین امکانات سخت افزاری، وان پلاس وان رقیب بالقوه ای برای گوشی های Samsung Galaxy S5، HTC One M8 و LG G3 است. در زیر می توانید نتایج بنچمارک این گوشی را مشاهده نمایید:

2

1

34567891011

جمع بندی:

One plus one یک گوشی فوق العاده و درجه یک است که ضمن برخورداری از آخرین سخت افزار روز دنیا، با قیمتی بسیار کمتر از سایر پرچمداران کمپانی های مطرح همچون سامسونگ و ال جی پا به عرصه ظهور گذاشته است. به علاوه نباید فراموش کنیم که این اولین گوشی هوشمندی است که توسط این شرکت چینی تولید شده و نقطه عطف تولید محصولات دیگری است که بار دیگر رقبا را به چالش می کشد. قیمت پایین، کیفیت بالای ساخت، قدرت فوق العاده سخت افزاری، طراحی باریک و زیبا، دوربین فوق العاده و ویژگی های خاص نرم افزاری همگی از ویژگی های مطرح وان پلاس و کابوس کمپانی های دیگر است که پرچمداران آنها همگی قیمتی بیش از 1.5 برابر آن دارند. همگی اینها در کنار هم باعث شده‌اند تاOne plus one  را  به یکی از 10 گوشی برتر تولید شده تا به امروز تبدیل نماید. هرچند قیمت بسیار پایین وان پلاس وان در مقابل قدرت سخت افزاری بالای آن از مزیت های رقابتی محصول است، اما هزینه بازاریابی صفر این محصول و روش تشنه نگه داشتن مشتری، موجب می شود تا رقابت پذیری آن کاهش یابد و مشتریان خود را به سمت محصولات دیگر سوق دهد. ضمن آنکه عدم وجود مراکز بین المللی و پخش گسترده، تعمیرپذیری آن را مشکل می سازد و برای برطرف کردن چنین مشکلاتی می بایست ریسک بازگشت محصول به چین را به جان بخرید!

نظر شما در این باره چیست؟ دوست دارید یک +1 داشته باشید؟

بررسی ویدیویی وان پلاس وان در حال آماده سازی است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

48 دیدگاه

  1. سلام. من يه 64 گيگشو خريدم.

  2. سلام.من يه 64 گيگشو خريدم.البته بنظرم اونقدي كه ازش تعريف شده نيست شايد! توقع داشتم گوشيش سريعتر باشه. و البته با گمرك و هزينه پستش تقريبا هم قيمت LG G3 در مياد.حالا درست نميدونم كه اين گوشي به اندازه G3 قابل اطمينان هست يا نه؟! ضمنا يه سوالي داشتم در مورد شارژرش، شارژرش متفاوت هست ولي سوكتش فرقي با شارژرهاي ديگه نداره.بنظر شما ميشه شارژرهاي ديگه رو هم براش استفاده كرد؟ البته موقع شارژ هم خيلي داغ ميشه!

  3. سلام به همگي
    لطفا راهنمايي كنيد كه از كجا ميشه خريد.سايتهاي خارجي كه واسه پرداخت مشكل داريم
    آقاي بامداد …آقاي عرفان .

    • دوست عزیزم یه سری فروشگاه های آنلاین داخلی هستن اگر سرچ کنید اما متاسفانه هیچکدوم گوشی رو موجود ندارن فقط سفارش و پول گوشی رو از مشتری میگیرن بعد از چین میخرن و به دست مشتری میرسونن.اما متاسفانه بنده نمیتونم هیچکدوم را تایید و معرفی کنم

  4. سلام به همه.یکی به ما بگه از کجا میشه خرید؟ این سایتای خارجی که مشکله برا پرداخت.لطفا اگه میتونید راهنمایی کنید

  5. سلام اقای روزگار مرسی از بررسی کاملتون که عالی بود و تمایل مارو به داشتن این گوشی بیشتر کرد

    اما من دیروز سفارش این گوشی رو دادم

    که فروشنده گفت نسخه رام سیانوژن ندارن و خریدار میتونه پس از دریافت گوشی رام سیانوژن رو نصب کنه

    حالا به نظر شما مشکلی از این بابت نیست و راحت میشه تبدیل به سیانوژن کرد ؟
    این تبدیل نرم افزاریه دیگه ؟ به سخت افزار که ربطی نداره ؟

    تفاوت نسخه چینی و جهانی هیچ چیز بجز رام نیست ؟

    بی زحمت سریع تر پاسخ بدید که من امروز تصمیم بگیرم چون راهنمایی شما باعث میشه من رو حرفم برای سفارش نسخه رام سیانوژن پافشاری کنم یا اینکه همون نسخه چینی رو بگم بیاره

  6. سلام ممنون از بررسی فوق العادتون
    دوستان من هر دو نسخه 32 64 رو خریدم
    اگه مدیران اجازه بدن اسم سایت فروشنده رو بگم که البته پستش هم رایگانه

  7. سلام شما هنوز این گوشی رو دارید؟

  8. باسلام وعرض خسته نباشید…
    میخواستم بدونم به طور کلی گوشی سونیz2 بهتره یا وان پلاس وان؟

  9. سلام؛ خسته نباشید
    من تو یکی از سایتا 64 گیگ این گوشی رو 1500000 پیدا کردم که گوشه بالای سایت نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود داره اما یه مشکل وجود داره و اون این که گوشی که در این سایت عرضه میشه در قسمت پشت آرم سیانوژن را نداره در صورتی که در سایت oppomart.com که شما معرفی کردید آرم سیانوژن وجود داره!
    و حالا سوالات من:
    آیا میتونم به این سایت اعتماد کنم با توجه به این نماد؟
    اگر این نسخه چینی است (با توجه به توضیحاتم) با نسخه ای که در سایت oppomart به فروش میرسه خیلی تفاوت داره از نظر امکانات نرم افزاری و سخت افزاری؟

    • سلام دوست عزیز. ببخشید پاسخ شما رو دیر میدم.

      بله سایت هایی که نماد الکترونیکی دارند معتبر هستند. ببینید هیچ تفاوتی بین این دو نسخه نیست. حتی در پستی در سایت تفاوت ها رو ذکر کردیم. تنهها تفاوت وجود آرم سیانوژن و همینطور رام سیانوژن روی دستگاهه. دستگاه های ارائه شده برای چین رام color os دارند که خیلی هم خوبه و در نوع خودش منحصر به فرده. دستگاه های نسخه بین المللی علامت سیانوژن و رام سیانوژن دارند. همین. البته به راحتی میشه رام color os رو به سیانوژن ارتقاء داد. هرچند همون سایتی که فرمودید یک عامل فروش چینی داره که خودش رام زسیانوژن رو براتون نصب می کنه. ظرف مدت 14 روز به دستتون میرسه و خوش شانس باشید عوارض گمرکی هم نمیدید. در ضمن درب منزل تحویلتون میدن و نیازی به رفتن به اداره پست نیست.

  10. سلام.اقا باتریش خطر انفجار داره؟
    تو خبرا اومده ….شما از علتش خبر دارین؟
    نترکیمم؟!!!

  11. دوستان این ایمیل منه (hamediyoos@yahoo.com) لطفا نظرتون رو درباره اینکه این موبایلو بخرم یا نه بفرستید از اعضا گجت نیوز هم که این موبایلو تست کردن خاهش می کنم نظر خودشونو به ایمیلم بفرستن.

  12. اقای بامداد
    من عاشق این گوشی شدم ولی نمیدونم از کجا میتونم تهییه کنم

    یعنی بحث اعتماد به فروشگاه هاس که بیشترشون نماد ندارن

    اگه میشه سایتی که خودتون سفارش دادین رو بگین یا حداقل ایمیل کنید

    یه دنیا ممنون میشم ازتون

  13. سلام دوستان
    گوشی خوبیه و خیالتو راحت باشه
    از مدیر سایتم ممنونم برای این برسی کاملشون
    برای خرید خوب و خوش قیمت یه سری به سایت … بزنین ضرری نداره

  14. سلام دوستان من میخوام بخرمش اما از یه چیزی میتزسم از اینکه چینی هست و نمیدونم معتبر هست نیست چه جوریه میترسم پولم به باد هوا بره برای همین یه خورده شک دارم
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  15. سلام؛ خیلی عالی بود
    فقط زحمت بکشید ادرس سایتی که گوشی را تهیه کردید هم قرار بدید
    سرچ گوگل خیلی سایت های متفرقه میارد
    ممنوم

  16. آقا این گوشی رو از کدوم سایت معتبر خرید کنیم؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنیین
    فقط معتبر باشه!!

  17. سلام
    از بررسی فوق العاده شما واقعا ممنون
    واقعا راضی کننده بود
    ممنون

  18. سلام من این گوشی رومیخوام بخرم توضیح میدین ک چطو میشه تهیه کرد؟

  19. خیلی خیلی ممنون از مدیر و اوامل سایت مخصوصا به خاطر نقد وبرسی گوشی هایی جدید.

  20. نقد وبرسی کاملی بود دستتون دردنکنه

  21. چندبار کاربرا ازتون در مورد این گوشی اطلاعات میخواستن وبررسی این گوشی احترامتون رو به کاربراتون میرسونه .واقعا جای تشکر وتقدیر داره .البته اختلاف نسخه چینی و جهانی فقط رام نیست چون تا جایی که اطلاع دارم نسخه چینی بر خلاف جهانی 4g نداره . در مورد حافظه هم یه جایی نوشتین 16 و 32 که درستش 16 و 64 هست.
    باز هم ممنون از بررسی .

    • دوست گرامی. ممنون از توجه بالای شما. باید خدمتتون عرض کنم در این پست بطور کامل تفاوت های هر دو نسخه شرح داده شده:

      http://gadgetnews.net/5991/differences-international-chinese-oneplus-one/

      مطمئن باشید هیچ تفاوت سخت افزاری بین این دو نسخه وجود نداره. نسخه مورد بررسی ما نسخه چینی گوشی هست و از فرکانس مخابراتی 4G پشتیبانی می کنه. اما یک نکته اینکه ظاهراً شارژرهای دو نسخه با هم تفاوت دارند. شارژر نسخه چینی شبیه به شارژر آیفون و شارژر نسخه بین المللی از نوع معمولی است.

  22. دستت طلا خیلی زحمت کشیدین
    سپاس

  23. گجت نیوز لطفا در بررسی گوشی ها بیشتر و اختصاصی تر به مورد باتری بپردازید. مثلا با وبگردی مداوم با (روشنایی 50%) باتریش از صد در صد به پنج یا کمتر چقدر دووم میاره؟ نمیدونم خودتون تست کردید یا با توجه به تست GSMARENA به این نتیجه رسیدید. شارژدهی باتری اولویت اول اکثر خریدارانه. امیدوارم در اینده باز هم از این بررسی ها داشته باشید.

    • دوست عزیز. نکته شما را در پست ویدئویی مورد توجه قرار می دهیم. اما بطور کلی باید بگم باتری این گوشی ظرفیت شارژدهی بسیار خوبی داره و از عهده صفحه نمایش 5.5 اینچی بر میاد. نتایج بیان شده در پست مورد تایید کارشناسان گجت نیوز می باشد. این گوشی بیش از دو هفته در دست ما تست شده. گوشی وان پلاس در ساعت 4 صبح شارژ کامل شد و تا زمان حاضر که 1.30 بعد از ظهره، در مدت 9.5 ساعت با استفاده نرمال و روشنایی متوسط( چند مکالمه، روشن بودن مداوم وایبر، ارسال پیام کوتاه و چک کردن به روز رسانی برنا مه ها) 82% شارژ دارد.

  24. قیمتش تا به دست ما برسه چقد میشه ؟؟ فکر نمیکنم زیر 1200.000 تومن بشه

  25. سلام
    شما این گوشی را از کجا تهیه کردین؟
    و این که قیمتش چنده؟
    ممنونم از بررسی عالیتون

  26. سلام گجت نیوز
    خسته نباشید
    اقا اگه من بخوام این گوشی رو تهیه کنم چطوری باید تهیه کنم
    و اینکه آیا قراره مث گوشی های معمولی تو قفسه های مغزه در ایران هم بیادیا نه؟
    کلا روش های تهیه این گوش چطوریه
    ممنون میشم پاسخ بدید

    • دوست گرامی. در حال حاضر سه سایت ایرانی در زمینه فروش گوشی های چینی وجود دارد که از چین گوشی وارد می کنند. با جستجو در گوگل می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید و بهترین فروشنده رو انتخاب کنید. نحوه خرید هم بدین ترتیب می باشد که ابتدا مبلغ رو به این سایت ها پرداخت می کنید و پس از دو الی سه هفته گوشی با پست به دست شما می رسه. بعید می دونم بتونید این گوشی رو از بازار تهیه کنید. چرا که کمتر کسی وان پلاس رو میشناسه و به بر خلاف چیزی که وجود داره، به گوشی های با کیفیت چینی اعتماد نداره!

      • سلام
        من با جستجویی که انجام دادم خیلی بیشتر از سه سایت پیدا کردم.
        نمی دونم به کدوم میشه اعتماد کرد. ممکنه لطف کنید آدرس سایتی که باهاش خرید رو انجام دادید رو بگید. اگه اینجا نمی شه لا اقل آدرسشو به ایمیلم بفرستید. مرسی

    • یک سری به سایت http://www.aliexpress.com/ بزنید به ایران هم پست میکنه قیمت تقریبا 340 دلار من از این سایت خریدم

  27. واقعا گوشیه خوبیه بسیار ممنونم از بررسی عالیتون

  28. سلام.خیلی زحمت میکشین دست شما درد نکنه….
    زاستی مگه شما شرکت دارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟