ترندهای طراحی سایت در سال 2017

گاهی اوقات تغییر کوچکی در طراحی سایت شما میتواند وب سایتان را از یک وب سایت معمولی تبدیل به وب سایتی مدرن و به روز کند. ترندهای طراحی سایت در هر سال متغیر است و بهتر است که این ترندها را دنبال کنیم و بر اساس آن ها طراحی وب سایت های خود را انجام دهیم تا هم سایتمان قدیمی به نظر نیاید و هم مطابق با آخرین قوانین و ویژگی ها در دنیای طراحی سایت باشد. میتوانید این ترندها را بر وب سایت موجود خود اعمال کنید یا در پروژه های طراحی سایت حرفه ای دیگر آن ها را به کار ببرید.

ترندهای طراحی سایت در سال 2017

1 – نوشته های کوچکتر!

ترندهای طراحی سایت در سال 2017

به نظرتان نوشته های غول آسا با سایز خیلی بزرگ در وب سایت خوب هستند یا نه؟ یکی از ترندهای امسال در دنیای طراحی سایت استفاده از تایپوگرافی و نوشته ها با سایز کوچک است که اینها جایگزین هدرها و عناوین بزرگ و پررنگ در وب سایت ها میشوند. از هدرهای کوچکتر گرفته تا متن های کوچکتر.

البته ممکن است نگرانی هایی در مورد خوانا بودن فونت با سایز کوچک وجود داشته باشد ولی معمولاً سایز فونت کوچکتر مخصوصاً برای متن بدنه در سایت بهتر است. گاهی اوقات نوشته های خیلی بزرگ حتی سخت تر هم خوانده میشوند و باعث اذیت شدن چشم میشوند.

نوشته با سایز کوچکتر باعث نرم تر به نظر رسیدن طراحی میشود و جای بیشتری برای قرار دادن عناصر دیگر فراهم میکند. نکته مهم در استفاده از نوشته ها با سایز کوچکتر، کوتاه نگه داشتن متن هاست. در متن های کوتاه و بلوک های محتوایی کمتر این ترند بهترین اثرگذاری را دارد ولی اگر از فونت ها با سایز کوچکتر در متن های طولانی با تعداد پرارگراف های زیاد استفاده کنید تأثیر خوبی ندارد زیرا کاربر در این حالت نمیتواند به راحتی متن را بخواند و باعث مشکلات خوانایی میشود.

پس سعی کنید نوشته با سایز کوچکتر را در متن های کوتاه و خلوت استفاده کنید.

ایجاد تعادل و تناسب هم مهم است. در صورت استفاده از فونت با سایز کوچکتر تمامی نوشته های دیگر را هم به تناسب آن تغییر سایز دهید تا همچنان یکپارچه به نظر برسند.

2 – لایه بندی هندسی

ترندهای طراحی سایت در سال 2017

راه های زیادی برای لایه بندی محتوا و عناصر در طراحی سایت وجود دارد یکی از آن ها لایه بندی هندسی میباشد که اولین بار در متریال دیزاین توسط گوگل مطرح شد. لایه بندی هندسی راهی نوعی متفاوت در لایه بندی عناصر میباشد که باعث جلب توجه بیننده میشود.

در این حالت طراح از طریق لایه بندی و اشکال هندسی توجه کاربر را به سمت هدف اصلی و مطالب مهم در سایت هدایت میکند و یا در زمانی که صفحه کاملاً ساده و خالی است حالتی متفاوت برای آن ایجاد میکند.

کاربردهای لایه بندی هندسی:

  • قطع کردن تصاویر و گذشتن از بین آن ها برای جلب توجه به یک نکته خاص در مورد تصویر
  • استفاده در گوشه های صفحه با رنگ های جالب توجه و متفاوت برای هدایت کاربر به سمت مرکز صفحه
  • قرار دادن تصاویر در اشکال هندسی و متمایز برای جلب توجه کاربر و ایجاد تأکید بر روی آن تصاویر

یکی از مزیت های لایه بندی هندسی این است که تقریباً در هر نوع طراحی و با هر محتوایی قابل استفاده و نتیجه بخش میباشد. کاربران عادت کرده اند به دیدن دکمه های گرد یا مستطیلی و لایه بندی ساده و قرار گرفتن عناصر به طور مرتب و پشت سر هم، در حالی که در لایه بندی هندسی علاوه بر متفاوت بودن ظاهر، زوایا و ابعاد عناصر هندسی میتوانند کاربر را از عنصری به عنصر دیگر هدایت کنند و در واقع اگر به درستی استفاده شوند میتوانند ابزار راهبری خوبی باشند. زوایا و شکل ها را طوری استفاده کنید که دید کاربر را به سمت چیزی که میخواهید دیده شود ببرند.

3 – تصاویر محو یا blurred

ترندهای طراحی سایت در سال 2017

استفاده از تصاویر محو و تار چیز جدیدی نیست. ولی اینطور که به نظر می آید به دلیل استفاده بیشتر و بیشتر از آن در طراحی سایت ها به طور کامل یا در بخشی از سایت چه در تصاویر و چه در ویدئوها در حال تبدیل شدن به یک ترند در طراحی سایت میباشد.

استفاده از تصاویر یا ویدئوهای محو در کنار وجود محتوای مهم در سایت باعث میشود که توجه کاربر بیشتر به آن محتوا جلب شود تا به آن عکس یا ویدئو در واقع در عین حال که عکس یا ویدئو هست ولی خللی در روند کاربر و تمرکزش ایجاد نمیکند. مثلاً بهترین نوع استفاده از آن زمانی است که میخواهید متنی را بر روی آن عکس یا ویدئو استفاده کنید اینکار هم باعث خواناتر شدن نوشته و هم باعث عدم به هم ریختن تمرکز کاربر میشود.

در آخر

همانطور که میدانید هر سال ترندهای جدیدی به وجود می آید برخی از آن ها ماندگار میشوند و به عنوان جزئی جدانشدنی در طراحی سایت ها باقی میمانند مانند اسلایدرها! و برخی با استقبال خوبی مواجه نمیشوند و بعد از مدتی از بین میروند. چیزی که باید به آن توجه کنید کارآیی و کاربرد آن ترند در وب سایت شما میباشد و اینکه چه تأثیر بر روی آن دارد.

مزیت ترندهایی که در اینجا به آن ها اشاره کردیم این است که با سادگی قابل پیاده سازی بوده و تقریباً بر روی تمام سایت ها با هر موضوع و فیلد کاری قابل استفاده هستند.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بسیار ممنون و سپاسگذارم برای سخاوتمندی شما