پهپادهای رباتیک

آمریکا ارتشی از پهپادهای رباتیک را برای انجام ماموریت های خودکار می‌سازد

آمریکا قصد دارد ارتشی از پهپادهای رباتیک را برای ماموریت های کاملا خودکار بسازد که با استفاده از هوش مصنوعی، حرکات هواپیماهای اطراف خود را تقلید می‌کنند.

پنتاگون، برنامه جدیدی برای ایجاد یک ارتش از پهپادهای رباتیک در سر دارد و می‌خواهد پهپادهایی را بسازد که علاوه بر سریع بودن، هوشمند هم هستند و می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی، حرکات هواپیماهای جنگنده اطراف خود را تقلید کرده و به همراه آن‌ها پرواز کنند.

در همین راستا، یک استارت آپ در سیلیکون ولی به نام کراتوس دیفنس (Kratos Defense)، دو دسته پهپاد را طراحی کرده که می‌توانند به عنوان همکاران و همراهان جنگنده‌ها در عملیات های نظامی شرکت کنند؛ البته فعلا این پهپادها در مرحله آزمایشی هستند و به تولید انبوه نرسیده‌اند.

دو نمونه اولیه از پهپادهای رباتیک

اولین نمونه که UTAP-22 Mako نام دارد، یک پهپاد سریع‌السیر است که توانایی حمل ترکیبی از اسلحه‌های مختلف را داشته و با سرعت 1123 کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند. نمونه دوم نیز هواپیمای بدون سرنشینی به نام XQ-222 Valkyrie است که حداکثر سرعت آن 1049 کیلومتر بر ساعت، تخمین زده می‌شود.

کارشناسان صنایع هوایی بر این باورند که سرعت بالای این پهپادهای رباتیک به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در کنار جنگنده‌هایی مانند اف 16 و اف 35 نیز پرواز کنند. این هواپیماهای بدون سرنشین با به کارگیری هوش مصنوعی، به حرکت در کنار جنگنده‌ها می‌پردازند و بنابراین، دیگر نیازی به کنترل آن از روی زمین نخواهد بود. چنین سیستم‌های هوشمندی قادر هستند تا ماموریت های کاملا خودکار را انجام دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*