نحوه نوشتن متن اس ام اس تبلیغاتی

هدف اصلی بیشتر کسب و کارها از خرید پنل اس ام اس، ارسال پیامک های تبلیغاتی و انبوه است که به این کار بازاریابی پیامکی میگویند. میزان اثربخشی بازاریابی پیامکی تماماً بستگی به ایجاد اس ام اس مناسب و ارزشمند برای کاربران دارد.

برای اینکه به موفقیت برسید و تجربه کسب کنید باید با روش آزمون و خطا جلو بروید چون با هر بار تست کردن تجربیات بیشتری به دست می آورید و در آخر با استفاده از اطلاعات بدست آمده از آزمون و خطاها میتوانید یک استراتژی مؤثر برای بازاریابی پیامکی و پنل اس ام اس تان ایجاد کنید. پس قبل از شروع و ارسال پیامک از کیفیت و کارآیی متن آن هم اطمینان حاصل کنید. با رعایت نکاتی که در اینجا به آن ها اشاره میکنیم میتوانید متن های اس ام اس خود را به شکل بهتر و استاندارد ایجاد نمایید:

شخصی سازی پیامک

باید همواره کاربران خود را دنبال کنید و ببینید که چه چیزهایی دوست دارند، به چه چیزهایی نیاز دارند و دنبال چه هستند و براساس آن ها متن اس ام اس را شخصی سازی و هدفمند نمایید. مثلاً اگر صاحب باشگاه بدنسازی هستید و تعدادی از مشتریانتان در طول مدت فعالیتشان در باشگاه به نتیجه و وزن دلخواه خود نرسیده اند میتوانید پیامکی به این شکل به آن ها ارسال کنید:

سلام آقای محمدی، آیا تمایل دارید در برنامه ویژه بدنسازی ما شرکت کنید؟ 1 ماه تمرینات بدنسازی به صورت خصوصی زیر نظر مربی حرفه ای به صورت رایگان. از طریق این لینک ثبت نام کنید: “لینک” .

نکته: همیشه ذکر کردن اسم کاربر در پیامک تأثیر بهتری دارد و باعث تعامل بیشتر کاربر میشود.

با ارسال اس ام اس های هدفمند و مرتبط به کاربر هم مشتریان راضی تر و هم بازاریابی موفق تری خواهید داشت.

متن پیامک را به زبان محاوره ننویسید!

متن پیامکی که به کاربران خود میفرستید باید با متنی که به دوستان و آشنایان خود میفرستید متفاوت باشید. برای اینکه حرفه ای تر به نظر برسید و کاربر شما را جدی بگیرد بهتر است از زبان و اصطلاحات محاوره استفاده نکنید.

  • از کلمات و عبارات اختصاری استفاده نکنید چون مطمئن نیستید که همه کاربران با آن ها آشنا هستند و متوجه میشوند.
  • درسته که متن نباید به زبان محاوره باشید ولی سعی کنید دیگر بیش از حد رسمی و خشک نباشد طوری که انگار کاربر با یک کامپیوتر طرف هست تا با یک انسان.
  • در پیام خود شکلک و استیکر قرار ندهید.
  • از علامت های سؤال و تعجب بیش از حد استفاده نکنید.

خودتان را معرفی کنید

هرگز تصور نکنید که کاربرانتان متوجه میشوند که پیامک از سمت شما ارسال شده حتماً به اسم شرکت یا برندتان در اس ام اس اشاره کنید. مثلاً میتوانید این کار را با قرار دادن اسم خودتان به صورت یک امضا در پایین پیامک انجام دهید.

لینک های ریسپانسیو

حتماً توجه داشته باشید لینک هایی که در پیامک قرار میدهید ریسپانسیو باشند و در موبایل به درستی نمایش داده شوند.

چک کردن غلط املایی

حتماً قبل از ارسال پیامک متن آن ار چک کنید تا غلط املایی و نوشتاری نداشته باشد شاید مسئله مهمی به نظر نرسد ولی کاربر با دیدن غلط نوشتاری در اس ام اس به آن اعتبار کمتری میدهد.

فراخوان عملیاتی مشخص و مناسب

پیامک شکا حتماً باید یک فراخوان عملیاتی یا call to action داشته باشد تا کاربر را به تعامل دعوت کند. بهترین فراخوان ها آن هایی هستند که به صورت امری بیان میشوند و حس فوریت را به کاربر القا میکنند.

متن اس ام اس نباید تنها حاوی یک سری اطلاعات باشد بلکه باید کاربر را دعوت به انجام کاری کند. اطمینان حاصل کنید که فراخوان عملیاتی موجود در پیامکتان مشخص و واضح بوده و کاربر متوجه میشود که دقیقاً چه کاری باید انجام دهد. مثلاً به جای قرار دادن شماره تماس به تنهایی بهتر است اینطور بنویسید: با ما تماس بگیرید: 02188888888

پیامک های کوتاه و ساده

معمولاً اپراتورهای اس ام اس حداکثر تعداد 160 کاراکتر را پشتیبانی میکنند پس بهتر است متن پیامکتان بیشتر از 160 کاراکتر نباشد. برای دادن اطلاعات بیشتر لینکی به سایت یا وبلاگ خود بدهید.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خوب بهتر نیست راهنمایی کنید کجا باید پیام بدم

  2. salam mitonim Sticker bezarim ya masaln mikham bara zhel o butox sms bzanam iradi nadare?

  3. با تشکر از راهنمایی شما