سانگ یانگ تیوولی

5 دلیل مهم برای نخریدن خودرو سانگ یانگ تیوولی

همانطور که می‌دانید، خودرو سانگ یانگ تیوولی (Ssang Yong Tivoli) مدتیست در ایران به فروش می‌رسد. در این مقاله نقاط منفی این کراس اوور کره ای را بررسی خواهیم کرد.

شرکت خودروسازی سانگ یانگ، یکی از قدیمی‌ترین برندهای مطرح آسیایی است که سال 1954 به تاسیس رسید. این کمپانی در ابتدا به تولید انواع ماشین آلات سنگین همچون اتوبوس ها و کامیون‌ها مشغول بود، اما رفته رفته به سمت ساخت خودروهای سواری روی آورد تا نزدیک به 20 سال پیش، اتومبیلی جذاب به نام موسو را روانه بازار کند. در طول این سال‌ها، سانگ یانگ دستخوش اتفاقات ریز و درشت زیادی شده است و آن‌ها هم اکنون چهارمین خودروساز بزرگ کره جنوبی محسوب می‌شوند.

سانگ یانگ تیوولی اینک یکی از مهم‌ترین محصولات این کمپانی کره‌ای به حساب می‌آید. این خودرو در سراسر اروپا و حتی بازار بسیار مهم بریتانیا نیز به فروش می‌رسد و با استقبال خوبی نیز روبرو شده است. با تمام این تفاسیر، تیوولی هم اکنون یکی از مهره‌های اصلی بازار اتومبیل های میان رده ایران به حساب می‌آید. هرچند این خودرو نکات مثبت بسیار زیادی دارد، اما در این مقاله با چشم پوشی بر روی تمامی آن‌ها قصد داریم ضعف‌های سانگ یانگ تیوولی را بازگو کنیم و دلایلی که می‌توانند حتی به نخریدن توسط شما منجر شوند را به بررسی بپردازیمو در ادامه با ما همراه باشید.

به این 5 دلیل از خرید سانگ یانگ تیوولی صرف نظر کنید

1 – سواری نامناسب

سانگ یانگ تیوولی

متاسفانه تیوولی سواری دلپذیری را ارائه نمی‌کند. زمانی که پشت فرمان این خودرو می‌نشینید و قصد رانندگی دارید، پس از گذشت مدتی احساس خستگی به شما دست می‌دهد که آن هم به دلیل سواری خشک و البته نه چندان باکیفیت قابل ارائه است.

در حالی که شاید کمتر کسی بدون نشستن پشت این خودرو چنین تصوری را داشته باشد، ما باید بگوییم که سیستم تعلیق بی‌کیفیت تیوولی باعث شده تا سواری بد به یکی از ضعف‌های بزرگ کراس اوور کامپکت کره‌ای تبدیل شود.

2 – پیشرانه‌ای ضعیف

سانگ یانگ تیوولی

در زیر کاپوت تیوولی یک پیشرانه 1.6 لیتری به کار رفته است که قادر به تولید 128 اسب بخار است. با توجه به مدرن بودن خودرو و شکل ظاهری آن، شاید هیچگاه متصور نمی‌شدیم که تیوولی کره‌ای با ضعف پیشرانه همراه باشد، اما متاسفانه این‌چنین است.

شاید این حجم موتور تنها متناسب یک سفر خانوادگی باشد و قدرت جذب جوان‌ها را نداشته باشد. اما به یاد داشته باشید که ظاهر این اتومبیل کاملا جوانان و اسپورت‌پسندان است و به طبع، خانواده‌ها در اولیت‌های بعدی قرار می‌گیرند. بدین ترتیب ای کاش سانگ یانگ از پیشرانه‌ای قدرتمندتر در زیر کاپوت این خودرو استفاده می‌کرد تا محبوبیت کراس اوور خودش را دو چندان کند.

3 – کابینی بی‌کیفیت و دور از انتظار

سانگ یانگ تیوولی

این درست است که سانگ یانگ تیوولی در بازار خودرو ضعیف کشور ما یک اتومبیل بالارده محسوب می‌شود، اما مواد به کار رفته در ساخت تجهیزات داخلی به هیچ عنوان چنین حسی را به سرنشینان منتقل نمی‌کند.

شاید این کابین تنها کمی از برخی اتومبیل های چینی ارزان‌قیمت‌تر بازار بهتر باشد، اما پلاستیک سفت و سخت به کار رفته در کابین باعث می‌شود تا نتوانیم تیوولی را به محدوده‌ی اتومبیل‌های هموطن او با برند کیا و هیوندای راه دهیم. جالب اینجاست که وقتی سانگ یانگ تیوولی را در کنار جک اس 5 چینی قرار می‌دهیم، کراس اوور جک به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای تیوولی نیز موفق به شکست آن در زمینه کیفیت تجهیزات داخلی می‌شود.

4 – صندوق عقبی نامناسب برای خانواده‌ها

سانگ یانگ تیوولی

تناقض در طراحی سانگ یانگ به خوبی به چشم می‌خورد. ظاهر این خودرو اسپورت و جوان‌پسند است، اما موتوری در زیر کاپوت آن تعبیه شده است که به ما یادآوری می‌کند اسپورت‌سواران نمی‌توانند حس خوبی با آن داشته باشند. اما متاسفانه وقتی به بخش صندوق عقب می‌رویم، با فضایی بسیار کم و ناکافی مواجه می‌شویم تا بار دیگر این تناقض را به خوبی درک کنیم.

از آنجایی که صندوق عقب یکی از مهم‌ترین خصوصیت‌های خودرو برای خانواده‌های ایرانی است، این فضای کم می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. هرچند ممکن است این موضوع برای برخی از افراد اهمیتی نداشته باشد.

5 – شاسی بلند بسیار کوچک

سانگ یانگ تیوولی

شاید تصاویری که از سانگ یانگ تیوولی می‌بینیم، این حس را به شما می‌دهد که خودرو محبوب سانگ یانگ یک شاسی بلند غول‌پیکر است. اما وقتی که از نزدیک با  آن ملاقات می‌کنید، قطعا از دیدن ابعاد و اندازه آن شگفت زده می‌شوید.

این خودرو به هیچ عنوان یک SUV غول پیکر و یا حتی متوسط نیست، پس آن نمی‌تواند احساس رانندگی با یک خودرو شاسی بلند را به شما منتقل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*