سئات آرونا جدید

خودرو سئات آرونا جدید برای رقابت با نیسان جوک معرفی شد

سئات آرونا (Seat Arona) نام جدیدترین شاسی بلند کامپکت شرکت Seat است که برای رقابت با نیسان جوک و با قیمت 14 هزار پوند به فروش خواهد رسید.

شرکت خودروسازی اسپانیایی سئات با هدف مقابله با خودرو شاسی بلند جمع و جور نیسان جوک، از اتومبیل سئات آرونا رونمایی کرد. این خودرو که دومین محصول SUV شرکت سئات نیز محسوب می‌شود، برای نخستین بار در نمایشگاه فرانکفورت در برابر دید همگان قرار خواهد گرفت. آرونا در واقع سومین خودرو جدید سئات برای سال 2017 میلادی است و آن وارد سگمنتی خواهد شد که تقاضای جهانی از سال 2015 در آن تقریبا چهار برابر شده است. این خودرو همچنین رقبای قدرتمند و سرسخی نظیر نیسان جوک را نیز روبروی خود می‌بیند.

سئات آرونا جدید

آرونا یک لول پایین‌تر از خودرو شاسی بلند سئات آتکا قرار خواهد گرفت و مبتنی بر پلتفرم نسخه کامپکت فولکس واگن MQB به نام MQB A0 ساخته شده است. این دقیقا پلتفرم مشابهی است که توسط سوپرمینی‌های ایبیزا و فولکس واگن پولو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. لوکا دی مئو (Luca de Meo) مدیرعامل سئات اسپانیا در مراسم رونمایی از آرونا اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد تا سال 2020 حدود 6 خودرو جدید را به تولید برساند. وی همچنین می‌گوید:

ما در فرم مناسبی قرار دادیم. 2016 یکی از بهترین سال‌ها در طول تاریخ کمپانی ما بود و 13.9 درصد تا ماه مه امسال رشد داشته‌ایم. سئات سریع‌ترین رشد را در گروه فولکس واگن داشته است.

طراحی سئات آرونا بر مبنای قابلیت‌هایی از ایبیزا کوچک و آتکا است. از لحاظ فنی، این خودرو بیشتر شبیه به ایبیزا است، اگر چه طول آن 79 میلی‌متر بیشتر و قد آن نیز 99 میلی‌متر بلندتر است که با ارتفاعی بلندتر و فضای بالای سری بهبودیافته همراه شده است. صندلی‌ها نیز در آرونا 62 میلی‌متر نسبت به ایبیزا در سطح بالاتری قرار گرفته‌اند. همچنین شیشه‌های جلو و عقب بزرگتری برای ایجاد یک کابین راحت در این خودرو دیده می‌شوند.

سئات آرونا جدید

فضای حمل بار نیز در این خودرو به مراتب با 400 لیتر بیشتر است. این حجم در مقایسه با حجم حمل بار ایبیزا 108 لیتر و در مقابل رقیب اصلی آن یعنی نیسان جوک، 46 لیتر بیشتر است. در جلوی کابین، یک داشبورد با طرحی آشنا قرار گرفته است که در وسط خود یک سیستم اطلاع رسانی مجهز به نمایشگر 8.0 اینچی لمسی و دریچه‌های تهویه هوای باریک دیده می‌شود. عرض این داشبورد کاملا ایده آل است.

ویدیو معرفی سئات آرونا

 

در بخش پیشرانه نیز این خودرو می‌تواند از 5 موتور توروشارژ مختلف (سه مدل بنزینی و دو مدل دیزلی) قدرت بگیرد. نیروی تولید شده توسط یک گیربکس 5 سرعته یا شش سرعته دستی و یا 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل خواهند شد.

عرضه آرونا با پنج پیشرانه مختلف

مدل بنزینی سئات آرونا شامل یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلند با توان تولید 94 اسب بخار است که همراه با یک گیربکس 5 سرعته به فروش خواهد رسید. یک مدل 1 لیتری سه گانه با توان تولید 113 اسب بخار و گیربکس شش سرعته دستی / اتوماتیک  و یک مدل 4 سیلندر 1.5 لیتری با توان تولید 148 اسب بخار که از تکنولوژی مصرف سوخت اقتصادی برخوردار است و همراه با یک گیربکس شش سرعته عرضه می‌شود نیز در اینجا دیده می‌شوند. نسخه کوپرا جذاب آرونا نیز از یک پیشرانه 2 لیتری TSI با توان تولید 197 اسب بخار به چشم می‌خورد که دنبال کننده اتومبیل فولکس واگن  Polo GTIاست. لازم به ذکر است که تریم FR سئات ارائه کننده چهار حالت رانندگی مختلف شامل Normal، Sport، Eco و Individual است.

مدل دیزلی سئات آرونا نیز از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر با توان تولید 94 اسب بخار و 113 اسب بخار استفاده می‌کند. مدل کم قدرت‌تر با یک گیربکس 5 سرعته دستی و اتوماتیک و مدل قدرتمند‌تر نیز همراه یک گیربکس شش سرعته به فروش خواهد رسد.

از دیگر امکانات آرونا می‌توان به قابلیت‌هایی نظیر دستیار رانندگی شامل کروز کنترل تطبیقی، دوربین پشتی، نور و برف پاک کن خودکار است. البته در اینجا یک سیستم تشخیص خستگی راننده و دستیار پارک خودرو نیز وجود دارد.

قیمت سئات آرونا

سئات برای کراس اوور کامپکت جدید خود قیمت 14 هزار پوند را در نظر گرفته است که کمی ارزانتر از رقیب خود نیسان جوک و 4 هزار پوند ارزان‌تر از اتومبیل سئات آتکا است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*