سرعت اینترنت ایران

متوسط سرعت اینترنت ایران به 5 مگابیت بر ثانیه رسید؛ دسترسی به اینترنت 20 مگابیتی تا 4 سال آینده

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد که اکنون متوسط سرعت اینترنت ایران به 5 مگابیت بر ثانیه رسیده و اینترنت 20 مگابیتی نیز تا چهار سال آینده محقق می‌شود.

برات قنبری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در یک مصاحبه، تحقق بخشی از اهداف برنامه ششم توسعه را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارتباطات در سال جاری دانست. به گفته قنبری، در حال حاضر متوسط سرعت اینترنت ایران به 5 مگابیت بر ثانیه رسیده و با تکمیل شبکه ملی اطلاعات و با استفاده از فیبر نوری، سرعت دسترسی کاربران تا سال 1400 به 20 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

سرعت اینترنت ایران

سرعت اینترنت ایران با فیبر نوری به 100 مگابیت بر ثانیه هم می‌رسد

این در حالیست که تا پیش از راه‌اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه، متوسط سرعت اینترنت به 512 کیلوبیت بر ثانیه هم نمی‌رسید. وی با تاکید بر دستیابی به سرعت 20 مگابیتی تا چهار سال آینده خاطر نشان کرد که در همین حال به صورت موازی، مشغول پیش بردن طرح شبکه دسترسی فیبر نوری منازل خواهیم بود و در این پروژه، امکان تحقق سرعت 100 مگابیتی را نیز بر روی شبکه فیبر نوری خواهیم داشت. معاون وزیر ارتباطات در ادامه افزود:

اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرحله بعد، تحقق دولت الکترونیک، توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی، توسعه شبکه فیبر نوری و توسعه محتوای بومی بر مبنای راه‌اندازی موتور جستجوی بومی است. در کنار این برنامه‌ها، ایجاد پارک و کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت منابع کمیاب ملی و آزادسازی فرکانس، یکپارچه‌سازی آدرس و کدپستی ایرانیان و طراحی و ساخت ماهواره بومی، پروژه‌های مهمی هستند که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به اجرا برسند.

قنبری تاکید کرد که این پروژه‌ها اکنون به صورت موازی و همزمان در حال پیشروی هستند و در حال حاضر، مشکلی در تامین اعتبار مالی آن‌ها وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من بین 12 تا 13 مگابیت دانلود می کنم