زندگی در مریخ

رقابت ناسا و اسپیس ایکس برای زندگی در مریخ و سفرهای توریستی به فضا

در حال حاضر دو غول عرصه فضا یعنی ناسا و اسپیس ایکس در تلاش و رقابت هستند تا شرایط زندگی در مریخ و انجام سفرهای توریستی به فضا را فراهم کنند.

امروز دیگر رقابت در عرصه فضا بین کشورهایی مانند آمریکا و روسیه نیست بلکه شرکت‌‌های دولتی و خصوصی به ویژه ناسا و اسپیس ایکس در تلاش هستند تا آرزوی بشر برای سفر کردن به فضا و زندگی در مریخ را تحقق ببخشند. در حال حاضر این دو شرکت، رقابت تنگاتنگی برای فرستادن انسان به سیاره سرخ دارند.

زندگی در مریخ

برنامه‌های ایلان ماسک برای فراهم کردن شرایط زندگی در مریخ

ایلان ماسک (Elon Musk)، موسس و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس (Space X) اهداف بزرگی در سر دارد و می‌خواهد اطمینان مردم را از سفر به مریخ جلب کند. مسافران با سفر به مریخ توسط اسپیس ایکس از امکاناتی چون فیلم، سالن سخنرانی، اتاق‌های شخصی و یک رستوران بهره‌مند خواهند شد و می‌توانند در حال تماشای فضا و نزدیک شدن به سیاره سرخ، غذا هم میل کنند.

ایلان ماسک معتقد است وقتی شخصی می‌خواهد برای چند ماه در شرایط غیرعادی و نسبتا سخت زندگی کند، حداقل باید امکانات تفریحی و سرگرمی در برنامه سفر وی لحاظ شود. به ادعای مدیرعامل اسپیس ایکس، برنامه سفر توریستی این شرکت به مریخ، سرمایه‌داران را به شدت اغوا خواهد کرد. وی شرکت اسپیس ایکس را با هدف فراهم کردن شرایط زندگی در مریخ تاسیس کرد و امیدوار است قبل از این که یک رویداد موجب انقراض جمعی نسل بشر شود، بتواند انسان‌ها را به چند سیاره مختلف راهی کند. البته با وجود پیشرفت‌های بسیاری که این شرکت فضایی از زمان تاسیس تاکنون داشته، همچنان در بخش کاوش های فضایی از ناسا عقب است.

زندگی در مریخ

اسپیس ایکس در سال 2002 میلادی تاسیس شد اما ناسا از سال 1958 کار خود را آغاز کرد. پس طبیعی است که ناسا برای مطالعه و کاوش سیاره‌های دوردست، منظومه‌های خورشیدی دیگر و سیاه‌چاله‌ها، فرصت بسیار بیشتری نسبت به اسپیس ایکس در اختیار داشته باشد. ناسا تاکنون چندین کاوشگر را با موفقیت در سطح مریخ فرود آورده و حتی چند سیاره مشابه زمین را که احتمال حیات در آن‌ها وجود دارد، کشف کرده است.

سازمان فضایی ناسا اخیرا اعلام کرد که هدف اولش برای دهه‌های آتی، ایجاد کردن امکان زندگی در مریخ است و به همین دلیل در ابتدا قصد دارد فضانوردان را به سمت سیاره سرخ برده و این سیاره را دور بزند تا در آینده نزدیک بتواند انسان‌ها را با موفقیت در مریخ سکونت دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*