تراشه 10 نانومتری کایرین 970

هواوی میت 10 از تراشه 10 نانومتری کایرین 970 قدرت خواهد گرفت

هواوی میت 10 بر اساس جدیدترین شایعات به تراشه 10 نانومتری کایرین 970 مجهز خواهد شد. در ادامه برخی از ویژگی‌های این چیپست را بررسی می‌کنیم.

بدون شک هواوی در حال حاضر مشغول توسعه یک گوشی موبایل به عنوان جایگزین میت 9 است. همانند روال پیشین این کمپانی بزرگ چینی، انتظار می‌رود همراه را معرفی پرچمدار جدید سری Mate، شاهد رونمایی از یک چیپست موبایل جدید نیز باشیم. با توجه به چیپست‌هایی که هم‌اکنون در برترین گوشی های موبایل به کار می‌روند، پیش‌بینی می‌کنیم هواوی تراشه کایرین 970 را بر پایه فرآیند 10 نانومتری توسعه بدهد تا توان رقابت با محصولات دیگر شرکت‌ها از نظر عملکرد پردازشی را داشته باشد.

گفته شده برخلاف سال‌های قبل، این بار چیپست موبایل اختصاصی هواوی پا‌به‌پای برترین چیپست‌های موبایل کوالکام و سامسونگ پیش خواهد رفت و هم‌رده اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 شناخته خواهد شد. بعید نیست همچون مجموعه هسته‌های قدرتی به کار رفته در تراشه کایرین 960، که دستگاه‌هایی همچون هواوی پی 10 به آن مجهز شده‌اند، این بار نیز از هسته‌های Cortex-A73 استفاده شود، چرا که به نظر می‌رسد اکنون برای استفاده از هسته‌های Cortex-A75 کمی زود است.

ارتقای پردازشگر گرافیکی تراشه 10 نانومتری کایرین 970

هنوز درباره سرعت هر هسته پردازنده تراشه جدید هواوی، اطلاعاتی در دسترس نیست، اما می‌دانیم پردازشگر گرافیکی آن از Mali-G71MP8 به G71MP12 ارتقا پیدا خواهد کرد. یکی از قابلیت‌های مهم تراشه 10 نانومتری کایرین 970 مصرف انرژی بسیار پایین‌ آن به لطف ساختار جدید چیپست خواهد بود. هواوی میت 10 در اواخر سال جاری میلادی معرفی می‌شود و همزمان با آن، شاهد رونمایی رسمی کایرین 970 نیز خواهیم بود. مطمئنا با پیش رفتن در زمان، بیشتر در جریان جزییات فنی این تراشه قرار می‌گیریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*