اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر کوالکام

سرعت و دقت اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر کوالکام کافی نیست!

مینگ چی کو معتقد است، اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر کوالکام از سرعت و دقت کافی نیست و احتمالا تا تابستان سال 2018 نیز به تکامل نرسد.

بر خلاف مینگ چی کو، کوالکام قصد ندارد در مورد اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک خود سخن بگوید، اما از آنجایی که پیشبینی‌های این تحلیلگر جذاب حاصل ارتباط او با تامین کنندگان سخت افزاری شرکت مذکور به دست آمده است، احتمالا باید حرف‌های او را باور کنیم.

فناوری اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر کمپانی کوالکام که اخیرا توسط نسخه اولیه یک گوشی با برند چینی ویوو به نمایش رسیده، ظاهرا با مشکلات فراوانی همراه است که مانع استفاده تولیدکنندگان از آن در محصولاتشان برای بازار سال 2017 میلادی می‌شود. به طور مشخص، مشکلات موجود مربوط به سرعت و دقت لازم جهت قفل گشایی گوشی هستند که باید تا پیش از روشن شدن سیستم حل شود. آخرین نسخه که درون یک گوشی ویوو تعبیه شده نشان می‌دهد که میزان اسکن بهبود پیدا کرده است و اسکنر می‌تواند تفاوت بین انگشت‌های واقعی و مصنوعی را تشخیص دهد. اما این اسکنر هنوز هم به قدر کافی سریع و دقیق نیست تا بتواند تجربه کاربری مناسبی را ارائه کند.

علاوه بر این، تکنولوژی اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر به تنظیمات خاصی برای کار کردن نیازمند است. آن نیازمند یک کاور شیشه‌ای نازک‌تر و یک پنل اولد انعطاف پذیر است تا بتواند خدمت رسانی کند. در حال حاضر تکنولوژی پنل اولد در دسترس بسیاری از کمپانی‌ها نیست، هرچند این می‌تواند در آینده‌ای نزدیک تغییر کند و تولید پنل‌های OLED به مراتب مقرون به صرفه‌تر و فراوان‌تر شوند.

اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر کوالکام تا اواخر  2018 به تکامل نمی‌رسد

اگر چه کوالکام معتقد است که اسکنر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر آن‌ها تا زمان عرضه گوشی های هوشمند در تابستان سال آینده آماده عرضه نخواهند بود، اما مینگ چی کو می‌گوید که این امر به مراتب بیشتر به طول خواهد انجامید. در همین حال سامسونگ نیز مشغول کار بر روی یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است که خود قصد دارد آن را به تولید برساند، اما بر اساس آزمایش‌های اولیه، آنطور که گفته می‌شود نقطه‌ای از صفحه که اسکنر در زیر آن جای گرفته است از روشنایی ناخوشایندی برخوردار است و هنوز این تکنولوژی سامسونگ نیز به تکامل نرسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کلا این ایده یکپارچه کردن اثر انگشت مذخرف و غیر کاربردیه ، همینحوری که الان اپل و اچ تی سی اثر انگشت فیزیکی و لمسی گذاشتن پایین نمایشگر برای همیشه بهترین راهکاره