دانشگاه MIT: انویدیا در حال حاضر باهوش ترین شرکت جهان است

دانشگاه MIT: انویدیا در حال حاضر باهوش ترین شرکت جهان است

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به تازگی کمپانی انویدیا (Nvidia) را به عنوان باهوش ترین شرکت جهان معرفی کرده و لیستی از سایر شرکت‌های پرچم‌دار در زمینه‌ی ذکاوت تجاری و نوآوری، منتشر کرده است.

انویدیا که سازنده پردازنده‌ های گرافیکی یا همان GPU است، از میان تمامی شرکت‌های خصوصی و غیر خصوصی فعال در بازار، به واسطه‌ی استفاده از تکنولوژی‌های خلاقانه و توانایی‌های بالای مرتبط با کسب و کار، مقام باهوش ترین شرکت جهان را کسب کرده است. در لیست منتشرشده توسط دانشگاه MIT، شرکت‌های دیگری همچون اسپیس ایکس و آمازون هم رتبه‌ای نزدیک به انویدیا دارند. دیوید روتمن (David Rotman)، از دبیران مجله‌ی Technology Review وابسته به MIT، در رابطه با این لیست می‌گوید:

فهرست منتشرشده معتبرترین پیش‌بینی ممکن در مورد تسلط شرکت‌ها به بازار و آینده‌ی فناوری است؛ کمپانی‌های بزرگی چون فیس بوک، گوگل و آمازون در کنار برخی از شرکت‌های تازه تاسیس دیگر، در فهرست قرار دارند.

دانشگاه MIT: انویدیا در حال حاضر باهوش ترین شرکت جهان است

تراشه‌های باهوش ترین شرکت جهان در بسیاری از زمینه‌های تکنولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرند

فاکتور اصلی که باعث انتخاب انویدیا به عنوان باهوش ترین شرکت جهان شده، پیشرفت چشم‌گیر این کمپانی در زمینه‌ی هوش مصنوعی (AI) بوده است. غول‌هایی مانند اپل و گوگل برای توسعه‌ی فعالیت‌هایشان در زمینه‌ی AI نیازمند ساخت پایگاه‌های داده‌ای هستند؛ این موضوع به نفع انویدیاست چون چنین شرکت‌هایی از دیتا سنتر و چیپ‌های GPU تولیدشده توسط این شرکت، برای ساخت و توسعه‌ی پایگاه‌هایشان استفاده می‌کنند. بر اساس اطلاعات منتشرشده از طرف MIT، این کمپانی به تازگی 3 میلیارد دلار برای توسعه‌ی تراشه‌ی دیتا سنتر جدیدش خرج کرده که تاکنون باعث افزایش سوددهی شده است. تراشه‌های انویدیا توسط تمامی بازیگران اصلی فناوری هوش مصنوعی، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

اتومبیل‌های خودران به تازگی توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند و بسیاری از فعالان AI مشغول به سرمایه‌گذاری بر روی این فناوری هستند؛ باهوش ترین شرکت جهان در این زمینه هم با ساخت چیپست‌های رانندگی خودکار، با سازندگان وسایل نقلیه خودران شریک شده است.

با وجود اینکه در گزارش MIT صحبتی از پتانسیل انویدیا برای فعالیت در حوزه‌ی ارز رمزپایه (Cryptocurrency) مطرح نشده است، شایعات منتشرشده حاکی از این هستند که انویدیا در حال ساخت تراشه‌ای مخصوص است که به تسلط یافتن این کمپانی بر تکنولوژی‌ پول مجازی، مانند بیتکوین (Bitcoin) و اِتروم (Ethereum)، کمک می‌کند.

فعالیت در تمامی زمینه‌های ذکر شده باعث انتخاب شدن انویدیا به عنوان باهوش ترین شرکت جهان شده است. این غول تکنولوژی که در لیست‌های 2015 و 2016 منتشرشده توسط موسسه MIT در رابطه با کمپانی‌های باهوش و نوآور حضور داشته است، امسال رشد 37.51 درصدی را در ارزش سهام خود تجربه کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*