خرید پتنت های نوکیا توسط شیائومی

خرید پتنت های نوکیا توسط شیائومی؛ همکاری در توسعه هوش مصنوعی و غیره

کمپانی شیائومی تعدادی از پتنت های نوکیا را خریداری کرده و روابطشان را برای توسعه تکنولوژی های مدرنی نظیر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی گسترش داده است.

غول سازنده لوازم الکترونیکی چینی، شرکت شیائومی تصمیم به خریداری پتنت های نوکیا گرفته است. هرچند این نخستین باری نیست که این شرکت برای خرید ثبت اختراع‌های مختلفی دست به جیب می‌شود، تنها یک سال از خریداری 1500 ثبت اختراع توسط آن‌ها از مایکروسافت گذشته است. گفته می‌شود همکاری شیائومی با نوکیا در این زمینه از محدوده وسیع‌تری برخوردار بوده و حق ثبت اختراع‌ها و تجهیزات شبکه نوکیا را شامل می‌شود.

نوکیا و شیائومی هم اکنون یک قرارداد همکاری را به امضا رسانده‌اند که عملکردهای ضروری استانداردهای اتصال اینترنتی را شامل می‌شود. همچنین شیائومی تعداد نامشخصی از پتنت های نوکیا را نیز خریداری کرده است. بنابراین فنلاندی‌ها تجهیزات شبکه خود را اینک در اختیار شرکت شیائومی و دو شرکت فعال در ساخت راه حل‌های انتقال پروتکل IP قرار می‌دهند.

همکاری در توسعه واقعیت مجازی و غیره علاوه بر خرید پتنت های نوکیا توسط شیائومی

اما این پایان همکاری دو شرکت نیست، نوکیا و شیائومی به دنبال بهبود همکاری‌های دوجانبه در دیگر زمینه‌ها شامل تکنولوژی های هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت اشیا نیز هستند. در حال حاضر متاسفانه اطلاعات بیشتری در زمینه قرارداد همکاری نوکیا و شیائومی در دست نیست. بنابراین مشخص نیست چه تعداد ثبت اختراع توسط کمپانی چینی شیائومی خریداری شده و چه شرایط مالی این معامله به چه گونه بوده است. همچنین مشخص نیست که آیا این پتنت های نوکیا در ارتباط با 1500 پتنت مایکروسافت پیشتر خریداری شده توسط شیائومی مرتبط هستند یا خیر! شما شاید به یاد داشته باشید که بخش تجارت تلفن های هوشمند نوکیا زمانی در اختیار مایکروسافت قرار داشت و دو کمپانی مدت زمان نسبتا طولانی را در کنار یکدیگر سپری کرده‌اند تا سرانجام مایکروسافت اقدام به فروش برند گوشی های هوشمند نوکیا به یک شرکت فنلاندی به نام HMD Global کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*