درآمد ایلان ماسک در یک روز

هر دقیقه درآمد ایلان ماسک معادل ۱۲ سال حقوق کارمندی؛ آمار و ارقام شگفت انگیز درآمد مرد مریخی

ایلان ماسک، یکی از ثروتمندترین انسان‌های تاریخ است و دارایی عظیمی دارد. اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده که درآمد ایلان ماسک در یک روز، یک ماه و یک سال چقدر است، این مطلب گجت نیوز برای شماست!

از زمانی که ایلان ماسک یکی از ثروتمندترین افراد جهان انتخاب شد، بیشتر مردم دنیا و طرفدارانش کنجکاو‌اند که بدانند درآمد ماسک در یک روز، یک ماه و حتی یک سال چقدر است؟ اگر شما هم کنجکاوید تا بدانید در هر ساعت چقدر پول به ثروت هنگفت ماسک اضافه می‌شود، با این مطلب در گجت نیوز همراه باشید.

در دهه گذشته، ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی‌های تسلا و نورالینک، با ثروتی بیش از 169 میلیارد دلار در صدر جدول لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت. او روزانه به طور متوسط 43.6 میلیون دلار درآمد دارد؛ یعنی در هر ساعت 1.9 میلیون دلار وارد حسابش می‌شود و دارایی ایلان ماسک را بیشتر می‌کند.

درآمد ایلان ماسک در یک روز، ماه و سال!

طبق گزارشات بلومبرگ، ایلان ماسک در دو سال متوالی رتبه دوم ثروتمندترین افراد جهان را به خود اختصاص داده است. نکته قابل تامل این است که او تنها در عرض ده سال ثروت خود را از 6.5 میلیارد دلار در سال 2013 به 169 میلیارد دلار رسانده است. بخش عظیمی از این درآمد باورنکردنی، از طریق شرکت های ایلان ماسک مانند تسلا، اسپیس ایکس و توییتر تامین می‌شود.

در جدول پایین میزان درآمد ماسک در یک روز، ماه و سال محاسبه شده است.

  • درآمد روزانه: 46,303,000 دلار حدود 2,377,659,050,000 تومان
  • درآمد هفتگی: 324,127,000 دلار حدود 16,643,921,450,000 تومان
  • درآمد ماهانه 1,408,000,000 دلار حدود 72,300,800,000,000 تومان
  • درآمد سالانه 16,900,000,000 دلار حدود 867,815,000,000,000 تومان

با یک حساب محابه ساده، می‌بینیم ایلان ماسک در هر دقیقه نزدیک به ۳۲ هزار دلار درآمد دارد. با ضرب این عدد در قیمت دلار، می‌بینیم ایلان ماسک در هر دقیقه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد دارد. این یعنی اگر یک کارمند ایرانی ماهانه ۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد، برای رسیدن به درآمد ایلان ماسک در یک دقیقه باید ۱۲.۵ سال کار کند! این تمام ماجرا نیست و حتی در کشور آمریکا هم درآمد یک دقیقه او بیشتر از درآمد یک سال اکثر آمریکایی‌هاست.

درآمد ایلان ماسک در روز

درآمد ایلان ماسک در یک روز حدود 46 میلیون دلار است؛ در یک بررسی موشکافانه‌تر، درآمد روزانه ماسک در هر ساعت حدود 1.93 میلیون دلار، در دقیقه حدود 32155 و در هر ثانیه تقریبا به 536 هزار دلار می‌رسد(برای محاسبه، بازه زمانی 24 ساعت در نظر گرفته شده است). اما اگر بخواهیم درآمد یک روزکاری با (8 ساعت کار) را برای او در نظر بگیریم، ایلان ماسک در هر ساعت 5787000 دلار، در هر دقیقه 96465 دلار درآمد خواهد داشت. درآمد او در هر دقیقه تقریبا 29 درصد بیشتر از میانگین درآمد سالانه یک فرد در ایالات متحده است.

این محاسبات بر اساس میانگین درآمد و دارایی‌های خالص ماسک در دهه گذشته بدست آمده است. همان طور که گفتیم ماسک دارایی‌های خالص خود را در یک دهه از 6 میلیارد دلار به 169 میلیاردر دلار رسانده است؛ اما چگونه؟

درآمد ایلان ماسک در یک روز

بلومبرگ در سال 2013 برای اولین بار بود که اسم ایلان ماسک را در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار داد، اما در گزارشات دیگری مشخص شد که ماسک در سال 2012 پس از فروش سهام خود در PayPal  میلیاردر شد. او سهام خود را به eBay شرکت تجارت الکترونیکی چند ملیتی فروخت.

البته درآمد روزانه او به طور دقیق 46 میلیون دلار نیست؛ بلکه ممکن است بیشتر هم باشد. دلیل این نوسان در درآمد ماسک به خاطر سهام بزرگی است که در کمپانی تسلا دارد و این شرکت خودرو سازی به نوسان در قیمت روز به روز معروف است. با این وجود، خرید سهام تسلا از چند جهت و در بلند مدت برای او سودآور خواهد بود؛ حتی می‌تواند درآمد خالص ماسک را از این هم بیشتر کند.

حقوق ایلان ماسک در هفته چقدر است؟

حقوق ایلان ماسک در یک روز

درآمد ماسک حتی از بزرگ‌ترین ستارگان ورزشی تاریخ هم بیشتر است! ایلان ماسک در ده سال گذشته، به طور میانگین در هر هفته بیش از 324 میلیون دلار درآمد داشته است. این در حالی است که پرطرفدارترین ستارگان فوتبال، لیونل مسی با درآمد 130 میلیون دلاری در سال و لبرون جیمز با درآمد 121 میلیون دلار در سال، کمتر از درآمد یک هفته ماسک را دریافت کرده‌اند.

درآمد ایلان ماسک در ماه چقدر است؟

درآمد ماسک ما را به چالش بازی با ارقام می‌برد. این میلیاردر جوان در هر ماه، به طور میانگین 1.4 میلیارد دلار درآمد دارد. او در مدت یک ماه به اندازه‌ای درآمد دارد که صدر لیست ثروتمندترین افراد جهان را از آن خود کند و باعث شود تا رقبایش با انگیزه پیشی گرفتن از ماسک دوباره به تکاپو بیوفتند.

درآمد او در سال چقدر است؟

درآمد ایلان ماسک در سال به بیش از 16.9 میلیارد دلار می‌رسد. به طوری که اگر لیست ثروتمندترین افراد جهان را بر اساس رشد ثروت او در ده سال گذشته بازنویسی کنیم، درآمد یک سال ماسک، او را تا رتبه صدم در لیست پایین خواهد آورد و رناتا کلنرووا، یکی از بزرگ‌ترین ثروتمندان جهان را از فهرست 100 میلیاردر ثروتمند خارج خواهد کرد.

49 سال زمان می‌برد تا ماسک اولین تریلیونر جهان شود

درآمد ایلان ماسک در یک هفته

دارایی خالص ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند جهان، ثروت برخی از ملت‌های مستقل دنیا را به چالش می‌کشد! او با دارایی خالص 169 میلیارد دلاری کماکان در رتبه دوم لیست ثروتمندترین مردم دنیا قرار دارد. اگر ثروت او با همین سرعت رشدی که در ده سال اخیر داشته است، افزایش پیدا کند؛ 49 سال بعد ایلان ماسک اولین تریلیونر جهان خواهد شد.

ثروت و دارایی ایلان ماسک

ایلان ماسک روزی ثروتمندترین فرد جهان بود اما گفته می‌شود پس از خرید توییتر، دارایی‌های او به شدت کمتر شده‌اند. در این مطلب گجت نیوز، ما به میزان دقیق ثروت و دارایی‌های ایلان ماسک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مشهورترین فرد این روزهای دنیای تکنولوژی ایلان ماسک، مدیرعامل برخی از شرکت‌های معروف دنیای فناوری مانند تسلا، اسپیس ایکس و توییتر است. اکثر مردم در جهان، ایلان ماسک را به‌خاطر ثروت هنگفت و نبوغ بالا و عجیبش میشناسند و در ذهن اکثریت افراد سوال‌ها و ابهامات زیادی در مورد این شخص وجود دارد؛ اما بزرگترین علامت سوالی که ممکن است در ذهن هرکسی ایجاد شود این است که میزان ثروت ایلان ماسک چقدر می‌تواند باشد؟ این موضوع ممکن است برای شما هم سوال باشد، بنابراین ادامه‌ی این مطلب گجت نیوز را از دست ندهید.

ثروت ایلان ماسک

در این نمودار، می‌توانید رشد و سقوط ثروت ایلان ماسک در سال‌های اخیر را مشاهده کنید.

براساس برآوردهای بلومبرگ، دارایی خالص ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان، حدود 239 میلیارد دلار است. اما ثروت عجیب و زیاد این غول فناوری از منابع متعددی به دست می‌آید و منبع ثابتی ندارد. دارایی ماسک از زمان شروع همه‌گیری بیماری کرونا، نوسانات زیادی داشته است و او با دیگر میلیاردرهای دنیای فناوری همیشه در رقابت است تا در صدر لیست ثروتمندترین‌های بلومبرگ قرار بگیرد.

ثروت ایلان ماسک چطور زیاد شد؟

ماسک در آفریقای جنوبی به دنیا آمد و بعدها به کانادا نقل مکان کرد و  تحصیل را در دانشگاه استنفورد برای گرفتن مدرک دکترای خود شروع کرد؛ اما پس از مدتی، بدون دریافت مدرکش قید تحصیل کردن را زد؛ ولی در آخر این نابغه‌ی تکنولوژی قبل از رسیدن به سی سالگی به یک فرد میلیونر تبدیل شد. ماسک همراه با برادرش کیمبال، زیپ2 (وب‌سایتی که راهنماهای سفر شهری را برای روزنامه‌ها ارائه می‌کرد) را راه‌اندازی کرد، و آن را به مبلغ 300 میلیون دلار در سال 1999 به Compaq فروخت. برخی‌ از افراد بر این باورند که ماسک در آن زمان که 27 سال داشت، از آن معامله 22 میلیون دلار به‌دست آورد و توانست به یکی از ثروتمندترین افراد خانواده‌اش تبدیل شود.

دارایی ایلان ماسک

دارایی ایلان ماسک در سال‌های اخیر به لطف سرمایه‌گذاری‌های نسبتا موفقش، افزایش چشم‌گیری داشته است.

همه چیز محدود به سرمایه گذاری‌های او در دنیای تکنولوژی نیست و خانه های ایلان ماسک هم ارزش بسیار زیادی دارند. در واقع ایلان ماسک توانست با فروش این خانه‌ها، بخشی از هزینه‌های مورد نیاز خرید توییتر را تامین کند.

می‌خواهید بدانید ایلان ماسک چقدر پول دارد؟ این بازی را تجربه کنید

شاید اعدادی که در این مقاله اعلام شده، برای درک عظمت ثروت و دارایی‌های ایلان ماسک کافی نباشد. اگر شما هم می‌خواهید بدانید او دقیقا چقدر پول دارد و دارایی ایلان ماسک را چطور می‌توان خرج کرد، پیشنهاد می‌کنیم بازی Spend Elon Musk Money را تجربه کنید. شما در این بازی می‌توانید ببینید ثروت ایلان ماسک را دقیقا به چه شکلی می‌توان هزینه کرد.

شراکت در X.com

او همچنین در همان سال در را‌ه‌اندازی بانکداری آنلاین X.com وارد شراکت شد که مدتی بعد با شرکت کانفینیتی که متعلق به فردی به نام پیتر تیل بود ادغام شد و PayPal را به وجود آورد. سپس این شرکت در سال 2002 توسط eBay به مبلغ 1.5 میلیون دلار خریداری شد. علی‌رغم اینکه ماسک از سمت مدیرعاملی برکنار شد، اما حدود 165 میلیون دلار از این معامله به دست آورد. بهتر است به یاد داشته باشید منظور ما از ایکس دات کام، توییتر امروزی نیست و او این دامنه را در دوران اوج‌گیری دامنه‌های دات کام خریداری کرد و در سال ۲۰۲۳، آن را به توییتر اختصاص داد.

شراکت در اسپیکس‌ایکس و سرمایه‌گذاری در تسلا به بیشتر شدن ثروت ایلان ماسک کمک کرد

ماسک در سال 2002 در تاسیس شرکت امور فضایی اسپیس‌ایکس (SpaceX) مشارکت کرد. او همچنین در سال 2004 سرمایه‌گذار اصلی و رئیس شرکت خودروهای الکتریکی تسلا شد و توانست دارایی خود را بیشتر کند. در سال 2008 بحران مالی تقریبا بزرگی در شرکت تسلا بوجود آمد، اما ایلان ماسک اجازه نداد این بحران، تسلا را به سمت‌ و سوی ورشکستگی ببرد و بلافاصله با سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری خود در این شرکت و 40 میلیون دلار دیگر که به‌عنوان وام به تسلا اهدا کرد، آن را از ورشکستگی قطعی نجات داد. ماسک همان سال به پاس تلاش‌هایش برای نجات تسلا به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شد.

استارلینک

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در بیشتر شدن ثروت ایلان ماسک تاثیر فوق‌العاده‌ای داشت.

ایلان ماسک گفته بود که سال 2008 بدترین سال زندگی‌اش بوده‌است. علاوه بر مشکلاتی که در زندگی شخصی‌ او وجود داشت، خطر ورشکستگی تسلا و همچنین مشکلاتی که اسپیکس‌ایکس در پرتاب موشک فالکون1 خود داشت، ماسک را تحت فشار قرار داده بود. تا سال 2009 او از ثروت شخصی‌اش برای جبران خسارات این دو شرکت استفاده می‌کرد و ثروت ایلان ماسک در مقایسه با گذشته کاهش یافت.

اما در سال 2010 اتفاقی افتاد که همه‌چیز را تغییر داد. در آن سال تسلا وارد بورس شد و دارایی خالص ماسک که به صورت تخمینی محاسبه می‌شود به‌طور پیوسته افزایش یافت. او در سال 2012  با ثروتی حدود 2 میلیارد دلار در لیست میلیاردرهای فوربس قرار گرفت.

‌راه‌اندازی The Boring Company و استارت‌آپ Nauralink

در سال 2016، ماسک کسب‌وکاری برای حفر تونل با راه‌اندازی شرکتی به نام The Boring Company ایجاد کرد. درست یک سال بعد او استارت‌آپ نورالینک که قرار بود در زمینه‌ی فناوری عصبی فعالیت کند را نیز تاسیس کرد و به رشد دارایی‌های او کمک شایانی کرد.

افزایش ثروت ایلان ماسک با آغاز همه‌گیری کرونا

بعد از شروع همه‌گیری بیماری کرونا، دارایی خالص ایلان ماسک با افزایش سهام تسلا رشد سریعی را در پیش گرفت. ماسک سال 2020 را با دارایی خالص تخمینی کمتر از 30 میلیارد دلار آغاز کرد، ولی تنها یک سال بعد ثروتش به 170 میلیارد دلار رسید؛ که این نشان می‌دهد که دارایی او فقط در عرض یک سال بیشتر از پنج برابر افزایش یافته است. افزایش ثروت ماسک به جایی رسید که او در نوامبر سال 2021 حدود 340 میلیارد دلار دارایی داشت.

پول ایلان ماسک

ایلان ماسک توانست از همه‌گیری ویروس کرونا نیز بیشترین سود ممکن را ببرد.

او همچنین در اکتبر سال 2022، سهام توییتر را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرد و تا اوایل ماه ژوئن سال جاری، به عنوان مدیرعامل آن فعالیت می‌کرد اما بعد ازآن از سمت خود کناره‌گیری کرد.

اگرچه بلومبرگ دارایی خالص فعلی ماسک را 239 میلیارد دلار اعلام کرده است، اما فوربس گفته است که او حدود 242.4 میلیارد دلار ثروت دارد.

ثروت ایلان ماسک از کجا می‌آید؟

بخش بزرگی از دارایی ایلان ماسک وابسته به سهام او در شرکت تسلا است. گرچه او هیچ حقوقی از این شرکت دریافت نمی‌کند، اما زمانی که شرکت تسلا وارد فعالیت‌های چالش برانگیز می‌شود و اتفاق جدیدی را رقم می‌زند، پاداش‌های پیش‌رو به خاطر سهامی که ماسک در این شرکت دارد به خود او تعلق می‌گیرد. جالب است بدانید دارایی ماسک دو برابر مارک زاکربرگ است و یکی از ثروتمندترین افراد تاریخ محسوب می‌شود.

مارک زاکربرگ به‌تازگی با راه‌اندازی اپلیکیشن تردز به‌شکل جدی با ایلان ماسک اعلام جنگ کرده و هفته بدی را برای توییتر رقم زده است. اپلیکیشن تردز به‌عنوان رقیب توییتر توسط شرکت متا عرضه شد و توانست در مدت کوتاهی بیش از 100 میلیون کاربر را جذب کند. همچنین ایلان ماسک طی نامه‌ای به متا آنها را به کپی‌برداری از توییتر متهم کرد.

افزایش دارایی ایلان ماسک نسبت به مارک زاکربرگ

در حالی که رقابت میان توییتر و تردز به‌شکل جدی آغاز شده، اما ایلان ماسک در بخش میزان ثروت به‌میزان چشمگیری نسبت به مارک زاکربرگ برتری دارد. شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می‌دهد ثروت خالص ایلان ماسک در سال 2023 به 243 میلیارد دلار رسیده که از افزایش 106 میلیارد دلاری ثروت مالک توییتر حکایت دارد.

در طرف مقابل نیز هرچند ثروت مارک زاکربرگ با 60 میلیارد دلار افزایش به 106 میلیارد دلار در سال 2023 رسیده است، اما کماکان نسبت به ایلان ماسک در سطح پایین‌تری قرار دارد.

تسلا در سال 2018، وقتی پاداشی را که برای عملکرد 10 ساله‌ی ماسک در این شرکت در نظر گرفته بود را اعلام کرد، گفت: «ایلان هیچ‌گونه پاداش تضمین‌شده‌ای دریافت نخواهد کرد – هیچ حقوقی، پاداش نقدی و هیچ سهامی که صرفا با گذشت زمان به دست می‌آید. در عوض تنها پاداشی که او دریافت خواهد کرد، جایزه‌ی عملکردهای صد در صد ریسکی این شرکت در صورت موفق شدن آن است؛ و این تضمین وجود دارد که تنها در صورتی که تسلا و همه‌ی سهامدارانش عملکرد فوق‌العاده و عالی‌ای داشته باشند، ماسک هم پاداشی را دریافت خواهد کرد».

نمودار رشد ثروت ایلان ماسک

این نمودار نیز نشان‌دهنده رشد ثروت ایلان ماسک در سال‌های اخیر است.

براساس گزارشات بلومبرگ، نزدیک به نیمی از دارایی خالص ماسک از سهام تسلا تامین شده‌است؛ در حالی که کمی بیش از 20 درصد آن از سهام اسپیس‌ایکس است. مابقی ثروت او از سهام توییتر، The Boring Company و همچنین سایر بدهی‌های متفرقه تامین می‌شود.

این پایان ماجرا نیست و ایلان ماسک می‌خواهد در آینده راه‌های جدیدی برای بیشتر کردن ثروتش پیدا کند. اگر گوشی ایلان ماسک به تولید برسد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این مدل به یکی از پرفروش‌ترین موبایل‌های جهان تبدیل شود و درآمد ماسک را چندین میلیون دلار بیشتر کند.

ماسک چگونه با میلیاردرهای دیگر رقابت می‌کند؟

طبق برآوردهای بلومبرگ، ماسک در زمان حال ثروتمندترین فرد جهان است، اگرچه او به طور متناوب با میلیاردرهای دیگر برای حفظ این جایگاه رقابت می‌کند و گاهی آنها این جایگاه را از دست او در می‌آورند. او چندی پیش توانست دوباره ثروتمندترین شخص جهان شود.

دارایی ماسک در حال حاضر حدود 38 میلیارد دلار بیشتر از برنارد آرنو، بنیانگذار LVMH است که بلومبرگ دارایی‌اش را 201 میلیارد دلار تخمین زده‌است. جف بزوس بنیانگذار آمازون با 153 میلیارد دلار، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت با 137 میلیارد دلار و لری الیسون بنیانگذار اوراکل با 133 میلیارد دلار، در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

دارایی ایلان ماسک بیشتر از تولید ناخالص داخلی ایران است

ایلان ماسک به دلیل افزایش ارزش بازار تسلا در حوزه ثروتمندترین فرد جهان یک رکورد تاریخی جدید را به ثبت رساند. دارایی ایلان ماسک اکنون از تولید ناخالص داخلی ایران نیز بیشتر شده است.

ارزش بازار شرکت خودروسازی تسلا طی هفته گذشته به بیش از یک تریلیون دلار رسید و باعث شد ثروت بنیان‌گذار و مدیرعامل آن یعنی ایلان ماسک نیز به 288 میلیارد دلار برسد و یک رکورد تاریخی جدید را در حوزه ثروتمندترین فرد جهان به ثبت برساند. در حال حاضر ثروت ایلان ماسک حتی از کل ارزش غول نفتی اگزون موبیل و تولید ناخالص کشورهایی چون ایران، نیوزلند، یونان و فنلاند نیز بیشتر شده است.

جزئیاتی از میزان دارایی ایلان ماسک

ایلان ماسک با ثروت 288.6 میلیارد دلار توانست رکورد ثبت شده برای ثروتمندترین فرد جهان را بشکند. سهام شرکت خودروسازی تسلا از ابتدای سال 2021 میلادی تا به امروز بالغ بر 40 درصد افزایش پیدا کرده است. البته اوج افزایش قیمت سهام تسلا از زمانی آغاز شد که شرکت هرتز 100 هزار خودروی تسلا را سفارش داد. این افزایش قیمت باعث شده تا تسلا به همراه شرکت‌های اپل، آمازون، مایکروسافت و آلفابت در لیست 5 شرکت با ارزش بیش از 1 تریلیون دلار قرار بگیرد. گفتنی است در حال حاضر تسلا به عنوان تنها خودروساز یک تریلیون دلاری جهان نیز محسوب می‌شود.

طبق آمارهای منتشر شده ثروت ایلان ماسک فقط طی یک روز به میزان 36.2 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده که چنین افزایشی توانست رکورد بالاترین افزایش ثروت سال قبل را نیز بشکند. در واقع ژونگ شانشان، میلیاردر چینی طی سال قبل توانسته بود به مبلغ 32 میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کند که البته اکنون باید ایلان ماسک را رکورددار این بخش بدانیم.

گفتنی است شرکت خودروسازی تسلا تنها منبع درآمد ایلان ماسک محسوب می‌شود و این کارآفرین معروف مالکیت شرکت فضایی اسپیس ایکس را نیز بر عهده دارد؛ شرکتی که به دنبال تحقق رویای زندگی در سیارات دیگر است. وی پروژه استارلینک را نیز دنبال می‌کند که هدف آن ارائه اینترنت پرسرعت در تمام نقاط این سیاره خواهد بود.

ایلان ماسک مدتی قبل به شکل جدی به حوزه ارزهای دیجیتالی نیز وارد شد و توانست طی این مدت به یکی از چهره‌های تاثیرگذار این حوزه تبدیل شود. وی با توییت‌ها و اظهارنظرهای متعدد خود توانست در افزایش قیمت برخی از ارزهای دیجیتالی تاثیر بگذارد. با توجه به موفقیت‌های ایلان ماسک می‌توان گفت وی در آینده نزدیک به تنها فرد جهان با ثروت یک تریلیون دلار تبدیل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*