قانون کپی رایت

لایحه مربوط به قانون کپی رایت به زودی در مجلس بررسی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از قرار گرفتن لایحه مربوط به قانون کپی رایت در اولویت کاری مجلس شورای اسلامی و بررسی آن در ماه جاری خبر داد.

محمد صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه بازی TGC 2017 به برخی سوالات پاسخ داد. وی در خصوص اهمیت بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد که این صنعت در کشور ما هنوز ناشناخته است و باید بیشتر شناخته شود. صنعت بازی هم اقتصادی است و هم اشتغال، تولید، گردش مالی و بار معرفتی، معنوی و فرهنگی برای خانواده‌ها دارد. وزارت فرهنگ و ارشاد نیز سیاست حمایت حقوقی و حمایت مستقیم مالی و تلاش برای تصاحب بازار داخلی توسط جوانان ایرانی را در پیش گرفته است.

TGC 2017

نمایشگاه بازی TGC 2017 تهران

به گفته صالحی امیری، بازار داخلی ما عمدتا در اختیار بازی‌های خارجی است، در حالی که در فضای کنونی، 10 تا 15 درصد بازار داخلی را در اختیار داریم و باید تا پنج سال آینده، نیمی از بازار کشورمان را اشغال کنیم. باید در کشور، بستر مناسب جهت رقابت بازی سازان داخلی با خارجی ایجاد شود و یکی از اهداف نمایشگاه TGC نیز ایجاد همین فضای رقابتی است.

قانون کپی رایت در ماه جاری در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت قانون کپی رایت گفت:

ما مدتی پیش همایش ملی مالکیت معنوی را برگزار کردیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌هایی است که به صورت جدی به دنبال تصویب قانون کپی رایت بوده و اخیرا نیز جلسه‌ای با کمیسیون قضایی مجلس داشتیم و تقاضا کردیم لایحه‌ای را که به مجلس ارائه کرده‌ایم در اولویت قرار دهند. آن‌ها نیز قول دادند در اولین فرصت در همین ماه جاری، بررسی موضوع کپی رایت و مالکیت معنوی را در دستور کار قرار دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که قانون کپی رایت تا پیش از پایان امسال تصویب شود؛ چرا که ورود ما به بازار جهانی چه در عرصه بازی‌ها و چه در عرصه‌های کتاب و نشر و سایر عرصه‌ها به تصویب این قانون بستگی دارد. صالحی در پایان به موضوع عوارض بازی‌های خارجی اشاره کرد و قول داد این مساله را در دولت یازدهم پیگیری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*