مانیتور گیمینگ خمیده

سامسونگ اولین مانیتور گیمینگ خمیده جهان را در نمایشگاه بین المللی بازی تهران معرفی کرد

مانیتور C27FG70 سامسونگ به عنوان اولین مانیتور گیمینگ خمیده جهان در نمایشگاه بین المللی بازی تهران (TGC 2017) معرفی شد. این نمایشگاه در روزهای 15 و 16 تیرماه برگزار شد.

نخستین دوره نمایشگاه و همایش‌های صنعت بازی تهران در روزهای پنج‌شنبه 15 و جمعه 16 تیرماه در سالن‌ همایش‌های صداوسیما آغاز به کار کرد. در این رویداد که به مدت دو روز و با همکاری مشترک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مجموعه گیم کانکشن (Game Connection) فرانسه برگزار ‌شد، آخرین راهکارهای پیشرفت و مطرح شدن هر چه بیشتر بازی های ایرانی در سطح جهان مورد بررسی قرار گرفت.

به همین منظور و در حاشیه این نمایشگاه، کنفرانس‌ها و کلاس‌های تخصصی در زمینه طراحی، تجارت، مدیریت، تولید و… با سخنرانی چهره‌های بین‌المللی صنعت بازی برگزار شد. شرکت سامسونگ الکترونیکس نیز از جمله حامیان مالی نمایشگاه صنعت بازی تهران بود که با معرفی اولین مانیتور گیمینگ خمیده دنیا، پا به عرصه تولید محصولات مخصوص بازی گذاشت.

مانیتور گیمینگ خمیده

مانیتور C27FG70 سامسونگ که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت، با داشتن ویژگی‌هایی همچون زمان واکنش ‌پذیری فوق سریع یک میلی‌ ثانیه‌‌ای‌، نرخ به‌روزرسانی تصویر 144 هرتزی، انحنای 1800 میلی‌متری پنل و نسبت کنتراست 3000:1 به مانیتوری مناسب برای اهالی بازی تبدیل شده است.

نمایش اولین‌ها در مانیتور گیمینگ خمیده سامسونگ

در کنار ایده‌های نوین، افزایش کیفیت گرافیک بازی‌ اصلی‌ترین هدف تولید‌کنندگان و توسعه‌دهندگان بازی‌های کامپیوتری در سال‌های اخیر بوده است. انتقال این پیشرفت‌های گرافیکی به چشم بیننده نیازمند مانیتوری با قدرت بالا و قابلیت‌هایی خاص است. مانیتور C27FG70 با انحنایی به شعاع 1800 میلی‌متر، تطابق زیادی با سطح کروی چشم انسان دارد و می‌تواند با پوشش عریض‌تر تصاویر، کاربر را در دنیای بازی غوطه‌ور کند.

پرش‌ها و لرزش‌های گاه‌وبیگاه تصاویر بازی یکی دیگر از اتفاقاتی است که می‌تواند ضمن برهم‌زدن تمرکز گیمرها و کاهش هیجان، مانع لذت کافی آن‌ها از بازی مورد علاقه‌شان شود. برای ارزیابی قدرت مانیتورها در رفع چنین مشکلاتی، دو معیار زمان واکنش پذیری (response time) و نرخ به‌روزرسانی تصاویر (Refresh Rate) بیش‌تر از همه مطرح و شناخته شده هستند.

مانیتور گیمینگ خمیده

مانیتور مخصوص بازی جدید سامسونگ با زمان واکنش‌ پذیری فوق سریع یک میلی‌ثانیه‌ای، قدرتی بی‌نظیر در نمایش صحنه‌های پرتحرک بازی داشته و نرخ به‌روزرسانی 144 هرتزی این مانیتور نیز باعث می‌شود حتی در پرهیجان‌ترین صحنه‌های بازی هم، کاربر هیچ‌گونه وقفه‌ای را در تصویر مشاهده نکند.

رنگ‌ها و چشم‌ها

در کنار تمامی ویژگی‌های سخت‌افزاری و توان پردازشی تصاویر، نمایش رنگ‌های طبیعی و غنی با کنتراستی بالا لذت بازی را برای گیمرها چند برابر می‌کند. مانیتور C27FG70 سامسونگ از فناوری کوانتوم دات در پنل خود بهره‌ می‌برد که ضمن تولید طیف رنگ‌های گسترده و متنوع، فاقد ماده کادمیوم است و از مواد دوستدار محیط زیست استفاده می‌کند. پوشش 125 درصدی طیف نوری sRGB و نسبت کنتراست 3000:1 دو ویژگی دیگری هستند که کلکسیون C27FG70 سامسونگ را در نمایش تصاویر چشم‌نواز کامل می‌کند.

مانیتور گیمینگ خمیده

برای محافظت از چشم‌ها به خصوص در هنگام شب، این مانیتور گیمینگ خمیده مجهز به حالت محافظ چشم Eye Saver Mode است تا ضمن کاهش خستگی چشم، تجربه‌ دیداری راحت‌تری را برای کاربران فراهم کند. علاوه بر این ویژگی‌ تصویر بدون لرزش (Flicker Free) به کار گرفته شده تا لرزش‌های مزاحم در تصویر را به حداقل برساند.

طراحی داشبورد روی صفحه (UX OSD) و جاگذاری تنظیمات ضروری نمایشگر درون آن، اعمال تغییرات را تسهیل کرده است. با استفاده از این قسمت گیمرها می‌توانند به راحتی مواردی همچون زمان واکنش‌پذیری و نرخ نوسازی دستگاه را تغییر دهند. همچنین دکمه‌های میان‌بری برای تغییر تنظیمات بازی در جلو و پشت مانیتور طراحی شده است.

مانیتور گیمینگ خمیده

بدنه مانیتور هم به گونه‌ای طراحی شده که گیمرها به سادگی و با کمک بازوی لولایی، می‌توانند زاویه دید مانیتور را تغییر داده و در مواقع لازم هدفون خود را  بر روی آن قرار دهند. طراحی بهینه و گیمرپسند C27FG70 موجب شد تا در سال 2016 این مانیتور جایزه بهترین طراحی را از موسسه معتبر Good Design Award ژاپن دریافت کند.

برترین محصولات حوزه بازی ایران در روز 16 تیرماه در نمایشگاه و همایش بین‌المللی صنعت بازی تهران و در چهار حوزه بهترین بازی کامپیوتری، بهترین بازی موبایلی، بهترین بازی کامپیوتر از نظر خلاقیت و بهترین بازی موبایلی در حوزه خلاقیت معرفی شدند. در این مراسم شرکت سامسونگ جوایزی را به برندگان این چهار بخش اهدا کرد. این برندگان همچنین کمک هزینه‌هایی به مبلغ 50 و 25 میلیون تومان از برگزارکنندگان این نمایشگاه دریافت کردند.

مانیتور گیمینگ خمیده

برندگان این نمایشگاه عبارت بودند از بازی Grandum Over Drive برای بهترین بازی کامپیوتری، بازی Run Dehghan Run برای بهترین بازی موبایل، بازی Live TV Tycoon برای بهترین خلاقیت بازی موبایلی و انگاره برای بهترین خلاقیت در بازی کامپیوتری. این نمایشگاه نهایتا با اهدای جوایز به برندگان و سخنرانی تعدادی از برگزارکنندگان و حامیان مالی نمایشگاه، از جمله نماینده شرکت سامسونگ به کار خود پایان داد.

مانیتور گیمینگ خمیده

جیمز کیم مدیر دفتر سامسونگ در ایران در مراسم اختتامیه همایش و نمایشگاه رویداد TGC گفت:

بازی‌های دیجیتال به یکی از بزرگترین بازار‌های دنیا تبدیل شده و زوایای مختلف دنیا را برای ما مشخص کرده است. ما برای برطرف کردن نیاز گیمرها باید سخت‌افزارهایی ارائه دهیم. سامسونگ برای کمک به گیمرها نمایشگرهای منحنی را ارائه کرد تا ضمن کمک به گیمرها، تجربه‌ی بهتری را به گیمرها بدهد. این اولین مانیتور منحنی در دنیاست که از فناوری کوانتوم استفاده کرده تا بتواند بهترین بهره‌وری را به شما گیمرها ارائه دهد. سامسونگ تصمیم دارد که بازی‌های محرک را در ایران توسعه دهد. منتظر محصولات جدید سامسونگ در ایران باشید.

مانیتور گیمینگ خمیده

اشتری مدیر محصول مانیتور سامسونگ در ایران نیز اعلام کرد:

رخدادی که امروز به پایان رسید اولین گام بازی‌سازان ایران برای فعالیت در عرصه‌ی جهانی بود. سامسونگ نیز اهمیت این فعالیت را درک کرد و حمایت از TGC را به عهده گرفت. ایران یکی از بزرگترین بازارهای بازی در منطقه است که با استفاده از جمعیت جوان و بکر می‌تواند بزرگترین بازار بازی در خاورمیانه را داشته باشد. سامسونگ اولین مانیتور گیمینگ خمیده خود را در ایران عرضه کرده است تا بازی‌کننده‌های ایرانی بتوانند با استفاده از آن، از بازی‌کردن لذت ببرند. این اولین قدم از راهی بود که سامسونگ در آن گام برداشت. شرکت سامسونگ آمادگی دارد از هر رویداد مشابه حمایت کرده و در کنار گیمرهای ایرانی و ایرانیان خواهد بود.

مانیتور گیمینگ خمیده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*