خودرو پرنده جیلی

خودرو پرنده جیلی با همکاری استارتاپ Terrafugia در حال توسعه است

شرکت خودروساز چینی جیلی که مالکیت ولوو را نیز در اختیار دارد به دنبال ساخت یک خودرو پرنده است. گفته می‌شود خودرو پرنده جیلی در آینده نزدیک عرضه می‌شود.

شرکت چینی مالک ولوو، اکنون هوای پرواز به سرش زده است. امروزه شرکت‌های بسیاری از جمله اوبر و ایرباس نیز تلاش دارند تا هر چه سریع‌تر این رویا را به واقعیت تبدیل کنند و حالا جیلی نیز به این جمع اضافه شده است. اخیرا Geely با خرید Terrafugia موافقت کرده است. این استارتاپ که توسط تعدادی از فارغ‌التحصیلان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) ساخته شده از سال 2006 میلادی، ماموریت طراحی و تولید یک خودروی پرنده با قیمت نسبتا مناسب را در دستور کار خود قرار داده بود.

خودرو پرنده جیلی

این شرکت نوپا پس از مدتی به این نتیجه رسید که نمی‌تواند چنین پروژه بزرگی را به تنهایی به عنوان پایه کار پیش ببرد و آن را بهبود ببخشد. اعضای Terrafugia قصد ساخت خودرویی را کردند که توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) در رده هواپیماهای فوق سبک قرار می‌گرفت. به علاوه این خودرو باید قوانینی که رعایت آن بر کلیه خودروهای سواری واجب است را رعایت می‌کرد.

این شرکت اکنون تولید دو مدل را در دست توسعه دارد اما متاسفانه تاکنون هیچ یک از آن‌ها به تولید نمونه اولیه هم نرسیده‌اند. اولین مدل، یک هواپیمای ساده به نام Transition است که 644 کیلومتر محدوده پرواز و حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت دارد. بال‌های این خودروی پرنده، زمانی که در آسمان نیست، به سمت پایین جمع می‌شود.

خودرو پرنده جیلی

عرضه خودرو پرنده جیلی با قیمت 279 هزار دلار تا سه سال آینده

مدل پیشرفته‌تر این شرکت با نام TF-X در حال توسعه است. این مدل با برخورداری از قلب تپنده هیبریدی، محدوده پروازی بیشتری دارد و برخلاف مدل دیگر، می‌تواند به صورت عمودی نشست و پرواز کند. گفته می‌شود، Transition برچسب قیمتی 279 هزار دلاری خواهد خورد اما این یک واقعیت است که نمی‌توان بر روی نخستین خودروی پرنده دنیا قیمت گذاشت. همچنین بر اساس شنیده‌ها، خریداران، اولین خودروی پرنده خود را تا سه سال آینده تحویل خواهند گرفت.

خودرو پرنده جیلی

با وجود آن که این شرکت کوچک و ناشناخته تا به امروز بارها پروژه خود را به تعویق انداخته‌اند، اما شاید جیب پرپول شرکت چینی چری بتواند کمک حال آن‌ها شود تا هرچه زودتر شاهد عرضه خودرو پرنده جیلی در بازار باشیم. باید منتظر نتیجه سرمایه‌گذاری شرکت مادر ولوو در پروژه Terrafugia باشیم تا شاید سرانجام یک خودروی پرنده در خیابان‌های سراسر جهان به پرواز درآید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*