جلوگیری از گرفتن اسکرین شات در تلگرام

جلوگیری از گرفتن اسکرین شات در تلگرام ؛ حریم خصوصی خود را حفظ کنید

جلوگیری از گرفتن اسکرین شات در تلگرام با یک ترفند ساده امکان‌پذیر است. مهمترین دلیل تلاش برای جلوگیری از اسکرین شات حفظ حریم خصوصی است.

گرفتن اسکرین شات امروز راحت‌تر از هر زمان دیگری شده است. تنها با نگاه داشتن دو دکمه دستگاه می‌توانید تمامی محتویات نمایشگر را در قالب یک عکس ذخیره کنید و برای این کار دیگر نیازی به نصب برنامه جداگانه وجود ندارد. متاسفانه در برخی مواقع، از این قابلیت سو استفاده می‌شود. به عنوان نمونه ممکن است کاربر دیگری از گفتگوهای شما با وی در یک پیام‌رسان و یا عکس‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی اسکرین شات بگیرد. اما خوشبختانه جلوگیری از گرفتن اسکرین شات در تلگرام کار آن‌چنان سختی نیست.

یکی از ویژگی‌های تلگرام، امکان ایجاد گفتگوهای رمزنگاری شده و دارای قابلیت حذف خودکار است. گفتگو در سکرت چت تلگرام چند مزیت مهم دارد که می‌توان آن‌ها را به صورت زیر خلاصه کرد:

  • پیام‌ها به صورت سرتاسری رمزنگاری می‌شوند
  • هیچ ردی از آن‌ها بر روی سرورهای تلگرام باقی نمی‌ماند
  • می‌توان زمانی برای حذف خودکار پیام‌ها تعیین کرد
  • امکان فوروارد کردن پیام‌هایی که در سکرت چت رد و بدل می‌شوند وجود ندارد
  • نمی‌توان از چنین گفتگویی اسکرین شات گرفت

جلوگیری از گرفتن اسکرین شات در تلگرام

 

رمزنگاری سرتاسری (End-To-End Encryption)، مختص سکرت چت نیست و تلگرام مدعی است تمامی پیام‌ها به این شیوه رمزنگاری می‌شوند. اما مهمترین مزیت این نوع از گفتگو، باقی نماندن رد آن بر روی سرورهای تلگرام است. می‌توان برای پیام‌ها، زمانی از دو ثانیه تا یک هفته تعیین کرد تا بعد از آن، به صورت خودکار حذف شوند. با توجه به همین موضوع، امکان آغاز مکالمه به صورت یک طرفه و ارسال پیام بعد از ایجاد گفتگو وجود ندارد و باید تا زمان آنلاین شدن کاربر مقصد و وارد شدن وی به سکرت چت منتظر ماند.

Telegram Secret Chats (7).jpg

جلوگیری از گرفتن اسکرین شات در تلگرام ، کاربرد مهم سکرت چت

بعد از عدم امکان فوروارد کردن پیام‌ها، جلوگیری از گرفتن اسکرین شات در تلگرام مهمترین مزیت سکرت چت است، به طوری که با فشردن دکمه‌های کاهش حجم صدا و پاور به این منظور، هیچ اتفاقی رخ نداده و تنها پیامی مبنی بر عدم امکان گرفتن اسکرین شات به نمایش در می‌آید.

برای آغاز گفتگوی مخفیانه در تلگرام کافی است به منوی برنامه در سمت چپ رابط کاربری وارد شده و گزینه New Secret Chat را انتخاب کنید. در ادامه وارد صفحه فهرست مخاطب‌های خود در این پیام‌رسان می‌شوید. کاربر مورد نظر را پیدا کرده و بر روی نام وی ضربه بزنید تا سکرت چت ایجاد شود.

جلوگیری از گرفتن اسکرین شات در تلگرام

متاسفانه همیشه راه‌هایی برای دور زدن روش‌های جلوگیری از گرفتن اسکرین شات در تلگرام وجود دارد، پس نباید به خیال حفظ 100 درصدی حریم خصوصی، سفره دل خود را باز کنید! اگرچه نمی‌توان پیام‌های گفتگوی مخفیانه تلگرام را به کاربری دیگر فوروارد کرد و یا از صفحه حاوی پیام‌ها اسکرین شات گرفت، اما هیچ چیز نمی‌تواند جلوی کاربر را برای انداختن عکس از صفحه با یک دوربین دیگر را بگیرد. پس با این روش نیز حریم خصوصی به صورت کامل حفظ نمی‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه