ایسوس زنفون 3 (Asus Zenfone 3)

بررسی گوشی ایسوس زنفون 3؛ میان‌رده‌ لوکس تایوانی

ایسوس زنفون 3 (Asus Zenfone 3) محصولی میان‌رده و لوکس برای آن دسته از کاربرانی است که به دنبال یک گوشی با ویژگی موبایل‌های پرچمدار هستند اما بودجه زیادی ندارند. در ادامه با بررسی تخصصی ایسوس زنفون 3 از گجت نیوز همراه باشید.

شرکت ایسوس در سال 2016 میلادی از جدیدترین خانواده گوشی‌های زنفون با نام زنفون 3 رونمایی کرد. این خانواده شامل گوشی‌های میان‌رده، پرچمدار و فبلت با نام زنفون 3، زنفون 3 مکس، زنفون 3 دیلاکس، زنفون 3 اولترا، زنفون 3 لیزر و زنفون 3 زوم است. گوشی‌های ایسوس زنفون 3 و ایسوس زنفون 3 مکس به عنوان موبایل‌های اقتصادی و خوش قیمت به صورت رسمی وارد بازار ایران شده‌اند و از طریق دفتر ایسوس در ایران برای بررسی در اختیار سایت گجت نیوز قرار گرفته است. در ادامه به بررسی موبایل ایسوس زنفون 3 می‌پردازیم.

فهرست:

مقدمه

ایسوس یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولید تجهیزات سخت افزاری است اما این شرکت تایوانی از سال 2014 تصمیم گرفت تا وارد بازار موبایل شود با این امید که بتواند با عرضه گوشی‌های زیبا، خوش قیمت و البته قدرتمند بخشی از این بازار پر سود را از آن خود کند. خوشبختانه خانواده ایسوس زنفون 2 مخصوصا زنفون 2 سلفی و زنفون 2 دلوکس توانست سهم بخش بزرگی از بازار موبایل را به خود اختصاص دهد.

موبایل‌های ایسوس به دلیل قیمت اقتصادی، ظاهر خاص و سخت افزار مناسب در ایران نیز طرفداران زیادی دارند. جدیدترین موبایل ایسوس که به صورت رسمی وارد بازار ایران شده است، زنفون 3، تلفن هوشمندی میان‎‌رده با ظاهری لوکس و خاص است.

ایسوس زنفون 3 یکی از اولین گوشی‌های هوشمند بازار با پردازنده اسنپدراگون 625 به شمار می‌رود. این اسمارت فون دارای مشخصات سخت افزاری قابل توجه در کنار بخش نرم افزاری به روز با رابط کاربری اختصاصی ZEN است. همچنین زنفون 3 دارای طراحی خاص با بدنه‌ای کریستالی است که باعث شده این گوشی یکی از زیباترین موبایل‌های موجود در بازار باشد. بهتر است در ابتدای کار نگاهی به لیست مشخصات فنی کلی گوشی ایسوس زنفون 3 داشته باشیم و پس از آن قابلیت‌های این اسمارت فون را مورد سنجش و تست قرار دهیم.

مشخصات فنی ایسوس زنفون 3

  • ابعاد: 7.7 × 77.4 × 152.6 میلی‌متر
  • وزن: 155 گرم
  • سیم کارت: دو سیم کارت به صورت همزمان (درگاه دوم به صورت هیبریدی)
  • پردازنده: تراشه هشت هسته‌‎ای و 64 بیتی اسنپدراگون 625 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: آدرنو 506
  • صفحه نمایش: نمایشگر 5.2 اینچی از نوع  Super IPSبا وضوح تصویر فول اچ دی با تراکم پیکسلی 424 پیکسل در هر اینچ همراه با لایه محافظتی گوریلا گلس 3
  • حافظه رم: 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت با قابلیت ارتقا به وسیله کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت
  • دوربین اصلی:16 مگاپیکسل با دیافراگم 2.0 و قابلیت‌های فوکوس اتوماتیک، لرزشگیر دستی، فلاش LED دوگانه، ضبط ویدئو با کیفیت 4K و ثبت تصاویر با رزولوشن 64 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل با دیافراگم 2.0 با زاویه دید 84 درجه
  • شبکه: وای‌فای دو بانده با استاندارد A/B/G/N/Ac، مجهز به حسگرهای دریافت‌کننده امواج ماهواره‌‌ای A-Gps و Glonass، بلوتوث نسخه 4.2، رادیو FM به همراه Bds
  • باتری: 2600 میلی آمپر ساعتی
  • سایر ویژگی‌ها: سنسور اثر انگشت قدرتمند با زمان بازگشایی 0.2 ثانیه و تکنولوژی صدای سونیک مستر 3.0
  • سیستم عامل: اندروید 7.0 نوقا با رابطه کاری ZEN 3.0

محتویات جعبه

جعبه ایسوس زنفون 3 بسیار ساده است. در جلوی این جعبه لوگوی زنفون 3 نقش بسته است. در داخل جعبه گوشی زنفون 3 دفترچه راهنما، سوزن اسلات سیم کارت، کابل یو اس بی نوع C، شارژر و هدفون قرار گرفته است.

طراحی و کیفیت ساخت؛ زیبایی را لمس کن!

ایسوس بعد از طراحی کریستالی و زیبای زنفون 2 دیلاکس و موفقیت آن تصمیم گرفت تا این طراحی را در زنفون 3 نیز تکرار کند. این شرکت در گوشی هوشمند زنفون 3 برخلاف بسیاری از موبایل‌‌های میان‌رده که از کلیدهای نرم افزاری و حاشیه کم در بالا و پایین نمایشگر بهره می‌برند، همچنان از کلیدهای معروف فیزیکی محصولات اندرویدی آنهم بدون نور پس زمینه استفاده کرده است. اما با این حال به دلیل طراحی کریستالی گوشی زنفون 3 یکی از زیباترین اسمارت فون‌های بازار است که رقیبی در میان موبایل‌های میان‌رده ندارد.

زنفون 3 تنها در دو رنگ سفید و سورمه‌ای به صورت رسمی در ایران عرضه شده اما این گوشی در رنگ‌های آبی و طلایی نیز بدون گارانتی در بازار ایران موجود است. دفتر ایسوس در ایران زنفون 3 با رنگ سورمه‌ای را در اختیار ما قرار داده بود که این رنگ با حالت کریستالی و خاص برای مردان جوان بسیار مناسب است و برای خانم‌ها رنگ سفید مطلوب‌تر به نظر می‌رسد.

زمانی که ایسوس زنفون 3 را در دست می‌‎گیرید، راحتی و سبکی عجیبی را احساس می‌کنید. این گوشی 5.2 اینچی 155 گرم وزن دارد و در آن از صفحه نمایش 2.5D استفاده شده است، این مسئله باعث می‌شود تا کارکردن با آن لذت بخش‌تر باشد. ایسوس اوج هنر طراحی خود را به خانواده زنفون 3 آورده است. این شرکت، موبایل را با اثری هنری تلفیق کرده و در نهایت یک محصول نفیس را تولید کرده است؛ تا جایی که می‌توان گفت: گوشی زنفون 3 در زیبایی و کیفیت ساخت با موبایل‌های پرچمدار قابل رقابت است.

فریم اطراف گوشی از جنس آلومینیوم است؛ با گوشه‌های تراش خورده و شیشه 2.5D علاوه بر زیبایی باعث شده تا گوشی خوش دست‌‍تر باشد. بدنه پشتی زنفون 3 از جنس شیشه است که با طرح کریستالی و خاص ایسوس ترکیب شده است البته قاب پشتی این موبایل دارای لایه محافظتی گوریلا گلس 3 است و باید خیالتان از خط و خش بر روی بدنه دستگاه راحت باشد.

در پنل جلویی ایسوس زنفون 3، دوربین سلفی، سنسور نور و مجاورت، اسپیکر مکالمه و کلیدهای فیزیکی و در قاب پشتی، دوربین اصلی، فلش LED، لیزر، حسگر اثر انگشت و لوگوی ایسوس قرار گرفته است.

در سمت راست گوشی زنفون 3 کلیدهای افزایش و کاهش صدا و کلید پاور قرار گرفته است. در سمت چپ دستگاه نیز تنها اسلات سیم کارت قرار دارد. در پایین دستگاه میکروفون اصلی، درگاه یو اس بی نوع C، اسپیکر و دو عدد خط آنتن قرار گرفته است. همچنین در بالای دستگاه میکرفون ثانویه، دو عدد خط آنتن و جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار دارد که ترکیب اتصالات این دستگاه را کامل می‌کنند.

در جمع بندی طراحی و کیفیت ساخت گوشی زنفون 3 باید گفت که این تلفن هوشمند زیبا و دوست داشتنی است اما ترکیب کلید‌های فیزیکی آنهم بدون نور پس زمینه، بیرون زدگی دوربین و سر بودن بدنه باعث می‌شود تا بیشترین میزان لذت را از این موبایل میان‌رده نبریم.

نمایشگر

ایسوس از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی از نوع +Super IPS با وضوح تصویر فول اچ دی با تراکم پیکسلی 424 پیکسل همراه با لایه محافظتی گوریلا گلس 3 استفاده کرده است. صفحه نمایش زنفون 3 معایب بزرگی دارد که مهمترین این معایب باید به بی‌روح بودن و غلیظ نبودن رنگ‌ها و پایین بودن رفلکس نمایشگر اشاره داشت که این موارد باعث می‌شود تا کاربر با صفحه نمایش ارتباط برقرار نکند و همواره تصویر نچندان جذابی را مشاهده کند.

در کنار معایب نمایشگر ایسوس زنفون 3 باید به مهمترین نقاط قوت آن یعنی میزان بالای تولید نور اشاره داشت. صفحه نمایش زنفون 3 قابلیت تولید 600 نیت نور دارد که باعث می‌شود در هنگام استفاده از موبایل در زیر نور مستقیم آفتاب هیچ مشکلی نداشته باشید. همچنین یکی از نقاط قوت کلیدی زنفون 3 حالت‌های صفحه نمایش این گوشی از جمله Balance ،bluelight Filter و Vivid است که به لطف آن کاربر میتواند سردی و گرمی رنگ‌ها را تغییر داده و ضرر کمتری از رنگ اشباع آبی تصویر در هنگام استفاده گوشی را تجربه کند.

یکی از مهمترین موارد در گوشی‌های هوشمند، بحث قدرت لمس صفحه نمایش موبایل است. زنفون 3 هرچند صفحه نمایش با کیفیتی ندارد و از این نظر کاربر را به سمت خود جذب نمی‌کند اما لمس دستگاه بسیار قدرتمند است و می‌تواند تا 10 لمس به صورت همزمان را حتی با دستکش دریافت کند.

قابلیت‌های ارتباطی

زنفون 3 دارای دو شیار سیم کارت است که شیار دوم آن از نوع هیبریدی است و می‌تواند به عنوان محل جایگیری کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت استفاده شود. این دستگاه دارای قابلیت‌های ارتباطی مناسبی است. این گوشی از استاندارد Cat6 بهرمند است. علاوه بر آن این گوشی دارای وای‌فای دو بانده با استاندارد B/G/N/Ac است که می‌تواند تا سرعت 300 مگابابیت بر ثانیه دانلود و تا 50 مگابایت در ثانیه آپلود داشته باشد.

پشتیبانی از نسخه 4.2 بلوتوث به همراه A2dp به اضافه ناوبری ماهواره‌ای A-Gps، رادیو، Dlna  و گلوناس به همراه  Bds از دیگر قابلیت‌های این اسمارت فون است. لازم به ذکر است که زنفون 3 برای شارژ و انتقال اطلاعات به صورت کابلی از درگاه یو اس بی نوع C استفاده می‌‎کند.

بنچمارک و قدرت سخت افزاری

ایسوس طی توافقی با شرکت کوالکام توانست تا برای اولین بار تراشه میان‎رده و شبه پرچمدار اسنپدراگون 625 را در زنفون 3 قرار دهد. این تراشه هشت هسته‎‌ای و 64 بیتی دارای فرکانس 2.0 گیگاهرتز است و در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 506، 3 گیگابایت حافظه رم  و 32 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا به وسیله کارت حافظه جانبی عملکرد بسیار مناسبی داشته و می‌تواند سنگین‌ترین پردازش‌های گرافیکی از جمله بازی‌های آسفالت 8 و … را بدون هیچ گونه تاخیر و لگ اجرا کند.

زنفون 3 در کاربردهای روزمره و اجرای اپلیکیشن‌های رایج بدون تاخیر تمامی فرامین را اجرا می‌کند. همچنین همانطور که گفته شد، در هنگام اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی که نیاز به قدرت پردازشی بالایی دارند، زنفون 3 با بالاترین میزان کیفیت آن‌ها را مانند گوشی‌های پرچمدار اجرا می‌کند اما در هنگام مولتی تسکینگ و استفاده از چند بازی سنگین دستگاه تا حدی داغ می‌کند که البته آزار دهنده نیست.

 نتایج بنچمارک های دو گوشی ایسوس زنفون 3 و زنفون 3 مکس

دوربین

یکی از مهمترین بخش‌های زنفون 3 بعد از طراحی زیبا، دوربین است. زنفون 3 دارای دوربینی قدرتمند با قابلیت‌های متنوع نسبت به دیگر گوشی‌های میان‌رده است. در حقیقت یکی از بهترین دوربین ها در گوشی‌های میان رده در زنفون 3 قرار دارد و می‌توان با آن تصاویری عالی و خیره کننده را ثبت کرد.

زنفون 3 دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال 4 محوره همراه با دیافراگم 2.0، فوکوس لیزری، فلاش LED دوگانه، لنز لارگان 6 قسمتی و محافظ لنز Sapphire است. دوربین این گوشی در نور روز تصاویری زیبا را با استفاده از قابلیت‌های متنوع عکاسی آن ثبت می‌کند اما در شب دوربین زنفون 3 به هیچ وجه حتی با فلاش LED کاربردی نیست و نویز بسیار زیادی در تصاویر وجود دارد.

قابلیت فوکوس اتوماتیک در زنفون 3 عملکرد مناسبی دارد در حالی که تاخیر آن نسبتا بالا است. همچنین لرزشگیر دستی عملکرد نسبتا خوبی ندارد اما کیفیت ضبط ویدیو رضایت بخش است. از جمله فناوری‌های دوربین این گوشی باید به سنسور تصحیح رنگ، HDR همزمان، فناوری Deep Trench Isolation و فوکوس خودکار پیوسته اشاره داشت.

گفتنی است که زنفون 3 می‌تواند با کیفیت 4K و با نرخ 30 فریم در ثانیه فیلم بگیرد که در میان موبایل‌های میان‌رده قابلیت جذابی به شمار می‌رود.

رابط کاربری دوربین ایسوس زنفون 3 ساده است اما قابلیت‌های متعدد و کاربری در آن قرار دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • Low Light: آماده سازی بهترین شرایط برای ثبت عکس در محیط‌های کم نور
  • Children: ثبت اتوماتیک عکس پس از تشخیص چهره کودک همراه با موسیقی برای جلب توجه کودک به موبایل
  • Depth Of Field: عمق دادن به تصویر و بلور کردن پس‌زمینه
  • Smart Remove: حذف اشیا متحرک در عکس
  • Manual: عکاسی به صورت دستی
  • Effect: قرار دادن افکت‌های متنوع بر روی تصویر
  • Super Resolution:  عکاسی با کیفیت 64 مگاپیکسل

نمونه تصاویر دوربین اصلی گوشی زنفون 3

روز

روز

نور محیط

شب

دوربین سلفی گوشی زنفون 3 یکی دیگر از بخش‌های جذاب این موبایل است، دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.0 همراه با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت فول اچ دی و زاویه دید 84 درجه می‌تواند سلفی‌هایی با کیفیت و خاطره انگیز را ثبت کند. یکی از مهمترین بخش‌های دوربین سلفی زنفون 3، Beautification نام دارد که علاوه بر حذف چین و چروک‌های صورت می‌تواند رنگ پوست، گردی صورت و سایز مردمک‌های چشم را نیز تغییر دهد.

لازم به ذکر است که اگر علاقه زیادی به استفاده از لایو اینستاگرام دارید، دوربین موبایل هوشمند زنفون 3 به صورت اختصاصی قابلیت استفاده از حالت روتوش و زیبایی را برای شما ایجاد می‌کند که می‌توانید چهره زیباتری حتی در ویدیوهای زنده اینستاگرام داشته باشید.

نمونه تصاویر دوربین سلفی گوشی زنفون 3 

روز

روز

نور محیط

شب

باتری

ایسوس از یک باتری 2600 میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض توسط کابر در گوشی میان‌رده زنفون 3 استفاده کرده است. این باتری از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند اما در عرض کمتر از 90 دقیقه شارژ می‌شود و اگر نیازهای رایج و روزانه از آن داشته باشید به صورت قطعی یک روز شارژدهی خواهد داشت. در صورتی که به دنبال بازی مداوم و استفاده از اینترنت سیم کارت هستید، باتری زنفون 3 تنها 5 ساعت به صورت مدوام شارژدهی خواهد داشت پس بهتر است پاوربانک یا شارژر را همراهتان فراموش نکنید.

نتایج تست‌های ترکیبی اختصاصی گجت نیوز به شرح زیر است: (نتایج درصد باتری مصرف شده است)

  • 1 ساعت بازی آسفالت با نور صفحه نمایش و صدای اسپیکرهای 100 درصد: 16 درصد مصرف باتری
  • 1 ساعت بازی آسفالت، 45 دقیقه مکالمه، 10 دقیقه مکالمه با اسپیکر، 1 ساعت پخش موزیک با صفحه نمایش خاموش، 20 دقیقه فیلمبرداری و عکسبرداری، 3 ساعت وبگردی با اینترنت وای فای و 30 دقیقه وبگردی با اینترنت سیم کارت (با نور صفحه نمایش 30 درصد و بدون صدا): 59 درصد مصرف باتری
  • 1 ساعت فیلمبرداری:30 درصد مصرف باتری
  • 50 قطعه عکس: 9 درصد مصرف باتری
  • پخش مداوم ویدیوی فول اچ دی بدون صدا و با نور 30 درصد: در حدود 8 ساعت مصرف باتری

کیفیت خروجی صدا

یکی از مهمترین نیازهای کاربران گوشی‌های هوشمند پخش موزیک و یا تماشای فیلم است. ایسوس زنفون 3 به عنوان یک تلفن هوشمند میان‌رده عملکرد مناسبی در قسمت خروجی صدا دارد؛ صدای خروجی از زنفون 3 بیس و عمق ندارد و تیز است. همچنین بلندی صدای خروجی مناسب است اما هر چه میزان صدای خروجی دستگاه بیشتر شود، کیفیت خروجی صدا با ایجاد نویز کمتر می‌شود.

اسپیکر زنفون 3 با فناوری سونیک مستر 3 برای یک موبایل میان‌رده مناسب است. مهمترین قابلیت اسپیکر این گوشی با نام Outdoor Mode برای استفاده در بیرون از خانه و محیط‌های شلوغ‌تر است اما انتظار معجزه نداشته باشید.

تایوانی ها برای زنفون 3 یک هدفون همچون هدفون زنفون 3 مکس در نظر گرفته‌اند که کیفیت مناسبی دارد. لازم به ذکر است که این موبایل به فناوری کیفیت صدای Hi_Res مجهز است و با استفاده از هدفون‌های با کیفیت می‌توانید با تمام وجود به موسیقی گوش دهید.

امنیت

کمپانی تایوانی ایسوس برای امنیت موبایل زنفون 3 به سراغ روش‌های متنوعی از جمله الگو، پسورد و حسگر اثر انگشت مانند اغلب دستگاه‎‌های اندرویدی رفته است که با هر کدام از آن‌ها می‌توانید قفل صفحه این گوشی را باز کنید.

حسگر اثر انگشت زنفون 3 از نوع خازنی است و دقت و سرعت بالایی دارد. این حسگر اثر انگشت می‌تواند 5 اثر انگشت را شناسایی و به صورت 360 درجه انگشت را اسکن کند. همچنین حسگر اثر انگشت این اسمارت فون تنها در عرض 0.2 ثانیه قفل صفحه را باز می‌کند و دارای کاربردهای اختصای در چند اپلیکیشن  مانند دو بار ضربه زدن برای عکاسی است.

سیستم عامل و رابط کاربری

ایسوس زنفون 3 به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 6.0.1 مارشمالو همراه با رابط کاربری شخصی سازی شده ZenUI عرضه شده اما اندروید 7.0 نوقا برای این گوشی عرضه شده است و پس از راه انداری گوشی، از طریق اینترنت برای نصب قابل دسترس است که تغییراتی را در رابط کاربری آن نیز به دنبال دارد. بعد از دریافت اندروید 7.0 نوقا برای زنفون 3، رابط کاربری گوشی نسبت به گذشته زیباتر خواهد شد اما یکی از مشکلات رابط کاربری ایسوس Zen شلوغی بیش از حد و سنگینی آن است که باعث می‎شود برای انجام یک فرمان ساده چند لحظه منتظر بمانید که مغایر با دیگر میان‌رده‌های بازار است.

اگر در صفحه اصلی انگشت خود را به سمت پایین بکشید، به صفحه اپلیکیشن‌ها می‌روید اما در صورتی که در صفحه اصلی انگشت خود را به سمت بالا بکشید به قسمت تنظیمات رابط کاربری خواهید رفت و در این قسمت می‌توانید شخصی سازی‌های بیشتری را انجام دهید. همچنین نوتیفیکیشن بار زنفون 3 با آیکون‌های بزرگ با حالتی تمام صفحه باعث شده تا استفاده آن برای کاربران حرفه‌ای جذاب نباشد اما در عین حال این موضوع باعث شده تا راحت‌تر بتوانید قابلیت مورد نظر خود را پیدا کنید.

زنفون 3 به اپلیکیشن‌های مختلفی به صورت پیش فرض مجهز شده است که کاربردی ترین آن Power & Boost به منظور بهینه سازی دستگاه و بالارفتن سرعت آن است. گفتنی است که زنفون 3 ، پلیر موزیک و ویدئو ندارد اما تعداد زیادی اپلیکیشن نچندان کاربردی دارد که باعث می‌شود بهت زده شوید.

در مجموع سیستم عامل بروز زنفون 3 و انتشار آپدیت‌های به موقع یکی از مزیت‌‎های این گوشی است اما رابط کاربری آن چندان دوست داشتنی و کاربردی نیست به همین منظور بهتر است پس از خرید این موبایل حتما یک لانچر را جایگزین لانچر اصلی کنید.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی زیبا و خاص
  • بدنه با کیفیت از شیشه و فلز
  • صفحه لمسی با کیفیت
  • دوربین با کیفیت و قابلیت ضبط ویدئو 4K
  • حسگر اثر انگشت قدرتمند

معایب

  • غلظت پایین رنگ‌‎های نمایشگر
  • بیرون زدگی دوربین
  • رابط کاربری سنگین و نچندان جذاب

جمع بندی و قیمت

گوشی زنفون 3 از شرکت تایوانی ایسوس محصولی میان‌رده اما لوکس برای آن دسته از کاربران است که به دنبال موبایلی قدرتمند با ارزش خرید بالا اما ظاهری متفاوت و زیبا نسبت به دیگر میان‌رده‌های بازار هستند. زنفون 3 تلفن هوشمند مناسبی برای کارکردهای روزانه و استفاده سنگین در برخی اوقات است اما حتما لانچر آن را عوض کنید. این گوشی هم اکنون به قیمت یک میلیون تومان با گارانتی حامی سرویس در بازار ایران موجود است.

loading…!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. من این گوشی را از دیجی کالا توی پیشنهاد ویژه خریدم . بعد از یک روز کارکرد معمولی با گوشی پایین صفحه نمایش تغییر رنگ داد بخصوص سمت چپ به اندازه 1×1 سانت کاملا بی رنگ شد . به نمایندگی شرکت حامی در اصفهان مراجعه کردم بعد از تایید کارشناس تعمیرات به من گفتند اگر اشکال نرم افزاری باشه تعمیر میکنیم ولی اگر سخت افزاری باشه گوشی را تعویض میکنیم و یه گوشی نو بجاش میدیم . بعد از دو هفته با من تماس گرفتند و گفتند که ال سی دی را تعویض کردیم و گوشی را تعویض نمی کنیم . با وجودیکه این گوشی کلا دو سه روز بیشتر کار نکرده بود و خودشون هم به من گفتند اگر اشکال از سخت افزار باشه ما کلا گوشی را تعویض میکنیم

  2. سلام من 13سالمه اولین باره میخوام گوشی بخرم توسن 9 سالگی یک تبلت 10.5اینچی سامسونگ مدل sخریدم که نمی دونم چرا الآن خراب شده اوضاع الآن بازار رو که می دونید به نظرتون این گوشی کیفیتش خوبه که خراب نشه یانه؟؟؟
    درضمن الآن این گوشی تو بازار قیمتش 4میلیون و نیم هست

  3. باسلام
    ممنون ازبررسی بسیار دقیق تان همین که دراخربررسی قیمت گوشی وشرکت واردکننده وارائه دهنده گارانتی راهم می نویسیدجای تشکر دارد

  4. باسلام
    ممنوت ازبررسی بسیار دقیق تان همین که دراخربررسی قیمت گوشی وشرکت واردکننده وارائه دهنده گارانتی راهم می نویسیدجای تشکر دارد

  5. سلام ممنون از بررسی خوبتون میخواستم ببینم بین این گوشی و سامسونگ گلکسی ای 5 2017 و سونی اکسپریا XA1 کدومش رو بخرم بهتره
    ممنونم